456.000 kijkers voor Wie is de Chef


De kijkcijfers van maandag 30 juni 2008 (SKO)

Wie is de Chef? (RTL4, 18:32) – RTL Boulevard is op zomervakantie en wordt dit jaar niet vervangen door ‘As the world turns’. Martijn Krabbé’s Wie is de Chef en het nieuwe De Bloemenstal vullen het gat dat Boulevard heeft achterlaten. De nieuwe programma’s gingen maandag redelijk van start. De kookwedstrijd Wie is de Chef werd door 456.000 kijkers (madl: 14.9%) van start en De Bloemenstal van Nicolette van Dam en Winston Gerschtanowitz trok 410.000 kijkers (madl: 12.7%).

Martijn Krabbé, die nu op televisie te zien is met Wie is de Chef, heeft het op dit moment drukker met andere dingen. Hij is namelijk voor de vierde keer vader geworden. “We hebben hem Achilles Jeroen Jakob genoemd, naar de Griekse held uit de werken van Homerus, mijn vader en mijn jongste broer“, vertelt Martijn. Het gezin Krabbé had al drie kinderen: zoon Bickel (8) en dochtertjes Michelle (3) en Jasmijn (2). “Nu zijn we compleet“, zegt de viervoudig papa tevreden.

De Bloemenstal (RTL4, 19:05) – Winston Gerschtanowitz heeft genoten van de opnamen van het nieuwe dagelijkse programma De Bloemenstal, dat maandag door 410.000 kijkers (madl: 12.7%) bekeken werd. “Iedereen koopt wel eens bloemetje. De verschillende verhalen waarom mensen bloemetjes kopen komen voorbij“, vertelt Winston. “We zeggen gewoon: ‘Waarom koop je een bloemetje?’. Er waren vriendinnen die voor elkaar een bloemetje kochten omdat ze gewoon van elkaar hielden. Ik liep vorige week tegen de butler van Donald Trump aan die in Amsterdam was. Op de Dappermarkt was dat.” Het is volgens Winston echt toevallig. “Je draait de hele dag en je komt gewoon iedereen tegen. Mensen zijn open. Als je een bloemetje gaat kopen, ben je zo vrolijk. Dan vertellen de mensen alles.”

NL Vertrekt (RTL4, 20:00) – Sylvana Simons is één van de bekende gezichten van RTL die voor het programma NL Vertrekt op reis gaat. Sylvana is in Nederland uitgegroeid tot een bekende presentatrice. “Eerst droom je ervan om bekend te worden en als iedereen weet wie je bent, zet je een donkere bril op om ongezien over straat te kunnen gaan”, vertelt ze in het AD. De oorspronkelijke roep om aandacht komt volgens Sylvana door ijdelheid. “Als meisje was ik al iemand die liever op de tafel danste dan ernaast. En toen ik later bij muziekzender TMF ging presenteren, genoot ik als mensen mij in de supermarkt herkenden. Herkenning is bij mij altijd wel verweven geweest met erkenning. Het was het bewijs dat mijn werk ertoe deed en dat ík ertoe deed. Maar het kan vervelend zijn, beklemmend zelfs. Dat zit ’m in kleine dingen. Voorbeeld: laatst checkte ik in bij een hotel. ‘Goedenavond mevrouw Simons’, hoor ik dan van iemand die ik volgens mij nooit eerder heb gezien, ‘het is alweer twee maanden geleden dat u hier voor het laatst was’. Kleine dingen die me doen beseffen dat ik geen ongezien leven kan leiden. Je weet pas wat privacy is als je het niet meer hebt.” NL Vertrekt werd maandag door 530.000 kijkers (madl: 12.3%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen