1,7 miljoen kijkers voor Radar


De kijkcijfers van maandag 12 mei 2008 (SKO)

Foto: Leendert JansenRadar (TROS, Ned1, 20:22) – Antoinette Hertsenberg kan met haar programma Radar van de TROS bedrijven maken of breken. Slachterij Friesland Vlees sloot de deuren na “onjuiste publiciteit” van Radar. Antoinette vindt niet dat negatieve publiciteit in Radar per definitie leidt tot een faillissement. “Dat is echt niet zo“, riep Antoinette in Pauw & Witteman. “We hebben het heel veel over UPC gehad. Tot vervelens toe. En ze bestaan nog steeds. Hetzelfde geldt voor NUON, dat bestaat ook nog.”

Grotere bedrijven kunnen dan ook meer hebben. Kleinere bedrijven zijn meer vatbaar voor negatieve publiciteit in Radar. “We hebben laatst een meubelverkoopbedrijf gehad, een kleiner bedrijf. Dat hebben we gehad. Jencikova. Zij hebben de problemen opgelost. Het wil echt niet altijd zeggen dat je bedrijf failliet gaat als je in Radar genoemd wordt.” Antoinette vult aan: “Radar is een programma dat zich richt op grote bedrijven. We zijn een groot programma. Er kijken enorm veel mensen. Het is een groot succes. Een klein bedrijf aanpakken moet een erg goede reden voor zijn.” Radar werd door 1.680.000 kijkers (madl: 33.4%) bekeken.

Dragons’ Den (KRO, Ned3, 21:40) – Volgens weblog Hyped hebben internet ondernemers een dramatische start gemaakt in het programma Dragons’ Den met Jort Kelder. In de eerste aflevering mochten twee internetondernemingen hun idee presenteren. Beide bedrijven werden vooral op basis van slecht marktonderzoek afgestraft. Eén van de bedrijven was Portomail, een bedrijf dat al vaak in de pers is geweest de afgelopen maanden met haar betaalde emaildienst. Het concept: mensen die een vraag willen stellen aan een bedrijf per email, moeten daarvoor een euro betalen. Pas als ze die euro betaald hebben, wordt de email naar het bedrijf verstuurd. De investeerders zagen niets in het “complexe” idee. Voor hun gevoel willen mensen niet betalen voor het sturen van een email. De ondernemer moest afdruipen zonder ook maar één toezegging. Dragons’ Den werd maandag door 406.000 kijkers (madl: 6.8%) bekeken.

Holland’s Next Top Model (RTL5, 20:31) – De 17-jarige Annika werd uitgekozen om mee te doen aan Holland’s Next Top Model, waarna ze het ‘modellenhuis’ mocht betrekken. “Het was erg wennen met al die meiden en camera’s, maar ik voel me snel ergens thuis. Alleen ’s ochtends trok ik het liefst de dekens over mijn hoofd“, vertelt ze aan de GPD. Hoewel het Nederlandse publiek pas de tweede aflevering heeft kunnen zien, zijn de opnames voor de show al zo’n twee maanden geleden gemaakt. “Voor elke aflevering werd ongeveer drie dagen aan filmmateriaal gebruikt.” De modellen waren veelal op elkaar aangewezen. “De opnames duurden een maand en op één telefoontje na was contact met de buitenwereld verboden. Zelfs de televisie mocht niet aan.” Over het verloop van de show mag Schippers niets verklappen. “Als ik iets vertel wat nog niet is uitgezonden, krijg ik een boete van 50.000 euro. Dan hou je je mond wel.” Holland’s Next Top Model trok maandag 439.000 kijkers (madl: 8.1%).

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen