1,7 miljoen kijkers voor Radar

Geplaatst op di 29 apr 2008 om 10:15


De kijkcijfers van maandag 28 april 2008 (SKO)

Radar (TROS, Ned1, 20:33) – Antoinette Hertsenberg is met Radar en Opgelicht het kijkcijferkanon van de TROS. Vorige week tekende ze voor maar liefst zes jaar bij, bij de omroep. “Wij zijn nu al de best bekeken publieke omroep en dat willen we ook blijven. We komen uit een wat moeilijkere periode: sterren die naar Talpa vertrokken en een bestuur dat vrij impulsief reageerde op de plannen in Den Haag“, zei TROS-voorman Peter Kuipers eerder in De Telegraaf. “De rust is weer teruggekeerd.

Eén ding staat voorop: beide programma’s moeten in de toekomst onafhankelijk blijven. Samenwerken met bijvoorbeeld de Consumentenbond of Vereniging Eigen Huis is voor Antoinette dan ook onbespreekbaar. “Als er misstanden zouden zijn bij die organisaties moeten we die ook aan de orde kunnen stellen. Radar en Opgelicht?! moeten van dat soort samenwerkingen zover mogelijk vandaan blijven.” Antoinette is blij met het zesjarig contract. “Een prachtige termijn, waaruit veel vertrouwen spreekt. We kunnen het succes van Radar en Opgelicht?! continueren en hopelijk zelfs uitbouwen.” Radar werd maandag door 1.733.000 kijkers (madl: 27.9%) bekeken.

Holland’s Next Top Model (RTL5, 20:30) – Patricia van der Vliet, deelneemster aan Hollands Next Top Model, is geveld door de chronische ziekte van Crohn. De 18-jarige blondine lag de afgelopen weken in het ziekenhuis met een darmperforatie en herstelt nu thuis. Wat de ziekte van Patricia voor gevolgen heeft voor de opnamen van de serie is onduidelijk. “We hoopten dat we de ziekte van Patricia onder de pet konden houden, zodat ze in alle rust kon herstellen“, zegt een woordvoerder van Endemol. “Ze was er goed beroerd aan toe. We zijn ons kapot geschrokken.” De betrokkenen bij het programma ontkennen in de krant dat de ziekte is opgespeeld doordat de Zaanse schone te weinig gegeten heeft om te kunnen voldoen aan de strenge eisen die aan een topmodel worden gesteld. Hollands Next Top Model, dat wordt gepresenteerd door Daphne Deckers, trok maandag 502.000 kijkers (madl: 8.0%).

Dames In De Dop (RTL5, 21:30) – De deelneemsters aan Dames in de dop kicken er natuurlijk ook op om op tv te komen“, vertelt imagodeskundige Coco de Meyere. “Maar nog belangrijker is dat ze bij de start van het programma helemaal niet blij waren met hoe hun leven eruit zag én de intentie hadden om daar iets aan te doen.” Als imagodeskundige en lifecoach houdt De Meyere zich onder andere bezig met hoe de kandidates eruitzien. “Ik wil ze laten zien wat je allemaal kunt doen met de juiste kleding en goede uiterlijke verzorging. Het lijkt soms wel ‘hoe korter, hoe strakker en hoe bloter, hoe beter’. Ik vraag ze dan wat de achterliggende gedachte is achter dat te diepe decolleté of die te grote bos extensions.” Dames In De Dop werd door 505.000 kijkers (madl: 12.0%) bekeken na Holland’s Next Top Model.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








67 Reacties op “1,7 miljoen kijkers voor Radar”


  1. Froukje

    Wow wat een score voor Nederland 1. Echt een monsterscore

  2. jos

    Nederland 1 is in zijn eentje groter dan de hele RTL-family!!!!

  3. Niels

    Het kan toch niet dat de drieduizendste herhaling van What Women Want zo hoog scoort!
    En waarom heeft RTL in godsnaam iets wat rond de 400.000 kijkers scoort vervangen door Allez Allez Zimbabwe? Waarom zou je nou precies dáár vernieuwen? Ergernis…

  4. Jeffientje

    Jah

  5. RTL GJ

    Snap niet dat zoveel mensen ernaar kijken… vind die antoinette ook zo’n takkewijf laat nooit iemand uitpraten bah! maarja…. Nederland 1… doelgroep 80 … nederland vergrijsd he,,,,

  6. Nick

    ik vind er geen enuh fuck aan

  7. Mart

    Heb het idee dat remco van westerloo idd een veel betere programma directeur is dan die erland bij rtl4. Er staat een geweldige maandagavond op rtl5 met 2 programma’s die fantastisch op elkaar aansluiten waarvan ik dames in de dop echt een geweldig programma vind. Verder wordt iedere dag afgesloten met de talkshow Jensen wat de programmering echt compleet maakt. Als je met zowel hollands topmodel en dames in de dop boven de 500.000 kijkers zit dan heb je het als rtl5 geweldig gedaan. en daarmee ook nog eens de 4de plek met een marktaandeel van 7.1%

  8. Mart

    Dames in de dop zelfs recht tegenover spoorloos nog boven de 500.000 en daarmee ook meer kijkers dan womens murderclub

  9. Anoniem

    Reactie op jos: Zoals iedere maandag en dat zal zeker zo blijven zolang radar en spoorloos op die dag geprogrammeerd zitten.

  10. Hans

    Wederom een ijzersterke avond van RTL 4, maar niet heus. Ik zou als programmadirecteur de oren van mijn kop schamen. RTL 4 scoort alleen redelijk op zaterdag en dinsdag. De zondag is alleen redelijk door dat stomme voetbal wat RTL komend seizoen moet missen. De overige dagen zijn bagger en zullen dat ook blijven, zolang die Galjaard en cornuiten er nog zitten.

  11. Hans

    Reactie op Mart:

    Spoorloos en Dames in de top zijn twee totaal verschillende programma’s met verschillende doelgroepen

  12. Hans

    dames in de dop

  13. Anoniem

    Reactie op Hans:

    Hans is het miereneuker of mierenneuker!!

  14. Anoniem

    De Po scoort goed met emo tv & nieuws! Maar qua variatie moet je echt niet bij de PO zijn. Je kan duidelijk zien dat ze zich richten op de Ouderen van onze samenleving. Althans als ik de cijfers van SKO moet geloven.

  15. !#Michael#!

    @ Mart

    Het succes van de maandagavond was al ingesteld in de periode dat erland Galjaard nog de scepter over RTL5 zwaaide hoor …

    Maar het is wel zo dat zowel Erland als Remco beide beter zijn in doelgroep denken, de massa zoals bij Talpa en RTL4 bespelen, kunnen beide heren niet …

    Dat terwijl RTL4 een eitje is, je hoeft als programma directeur alleen maar prime time en de late night in te vullen, de vooravond is een instituut! en dan nog weet die Galjaard dat te verprutsen ….

  16. Rennee

    Radar is leuk

    RTL 4 doet het slecht en terecht, ik kijk ook niet meer naar die zender, vroeger wel

  17. Anoniem

    Interessant artikel:

    http://www.fembusiness.nl/web/1012877/artikelSmal/SBS-wint-meeste-boodschappers.htm

    SBS wint meeste boodschappers!

  18. Fred

    Bejaard Nederland heeft gisteren weer massaal toegeslagen, oubolligheid troef, gelukkig heeft economisch nog actief Nederland een heel wat gezondere kijk op de zaken, met andere woorden RTL gewoon weer aan kop en ons aller onbetaalbare PO gewoon weer de kleinste. ;)

    MAANDAG 28 APRIL 2008
    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 12,5%
    RTL 5 10,1%
    RTL 7 5,0%
    RTL 8 2,6%
    RTL NEDERLAND 30,3%

    NED 1 15,1% SBS6 13,9%
    NED 2 4,9% NET5 9,1%
    NED 3 6,8% VERONICA 6,0%
    PUBLIEKEN 26,8% SBS GROEP 29,0%

    TOP 5 Kdh Zender
    1 Spoorloos 8,5% Ned 1
    2 Journaal 20 uur 7,3% Ned 1
    3 What Women Want 6,9% SBS 6
    4 Goede Tijden Slechte Tijden 5,8% RTL 4
    5 Radar 5,5% Ned 1

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar
    Totale kijkdichtheid 30,7%

  19. Tosti

    Waarom herhaald RTL wel CSI maar niet Gooische Vrouwen ofzoiets? :S

  20. Anoniem

    Nog een leuk artikeltje over RTL:

    http://www.fembusiness.nl/web/1014129/artikelSmal/Gestrande-zender.htm

  21. !#Michael#!

    Reactie op Tosti:

    Omdat GV een vast verhaal heeft, en CSI op zich zelf staande episodes (met een kleine rode draad) kent …

  22. Mart

    Zou best kunnen maar van westerloo heeft ook 71 graden noord op de juiste dag en het juiste tijdstip gezet en moet het doen zonder series als bones en Csi newyork en haalt bijna iedere dag de 400.000 tot 500.000 kijkers en dat is goed voor een zender als rtl5. Rtl4 hoort iedere dag een miljoen kijkers te halen en dat is op enkele dagen na nooit het geval. Verder zet van westerloo programma’s achter elkaar die op elkaar aansluiten terwijl erland maar blijft schuiven en alles verkeerd neerzet.

  23. Erwin | SBSFansite.nl

    @ Fred: get a life ipv elke dag de PO af te kraken!

  24. j@CQUES

    Reactie op Fred: beetje domme reactie van je, Fred. Als werkelijk bejaard Nederland zou hebben toegeslagen, hoe verklaar je dan voor Nederland 1 het hoogste percentage in die belangrijke doelgroep 20-49? Dat je anti-Nederland bent, à la, maar dat je daarmee domme opmerkingen maakt is toch wel jammer hoor.

  25. jopie

    Dames aan mijn dop

  26. Potje Pindakaas

    Reactie op Anoniem:

    Volgens de officiele regels:
    mie·ren·neu·ker (dem; mierenneukers)
    1 (informeel) muggenzifter

  27. jopie

    dames in de dop en hollands next flop model zijn van die graftakkekutprogramma’s.

  28. Kenneth

    Reactie op j@CQUES:

    Meneer d’Ancona, normaliter scoort RTL 4 hoger in de betreffende doelgroep, terecht echter dat dit gisteren niet het geval was, de maandagavond van RTL4 is monsterlijk slecht. Hetzelfde geldt overigens ook voor de woensdag en vrijdag.

  29. Anoniem

    Reactie op j@CQUES:

    Niet krom lullen wat recht is Jacques , de RTL was gisteren gewoon de grootste bij de 20-49cijfers en de PO de kleinste, constatering van feiten, meer doet Fred niet. Jammer zo’n domme opmerking.

  30. Anoniem

    Niet krom lullen wat recht is Jacques , de RTL was gisteren gewoon de grootste bij de 20-49cijfers en de PO de kleinste, constatering van feiten, meer doet Fred niet. Jammer zo’n domme opmerking.

  31. Victor

    Reactie op j@CQUES:

    Niet krom lullen wat recht is Jacques , de RTL was gisteren gewoon de grootste bij de 20-49cijfers en de PO de kleinste, constatering van feiten, meer doet Fred niet. Jammer zo’n domme opmerking.

  32. ©hiel

    Q: Waarom herhaald RTL wel CSI maar niet Gooische Vrouwen ofzoiets?

    In de zomer is GV er weer op 8 ;)

  33. Anoniem

    RTL 4 scoort weer slecht (schaam je).

    RTL groep zijn de grootste maar dat komt alleen maar doordat ze 4!!!!!!! zenders hebben en daarmee de boel flankeren.

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 12,5 %
    RTL 5 10,1 %
    RTL 7 5,0 %
    RTL 8 2,6 %
    RTL NEDERLAND 30,3 %

    NED 1 15,1 % SBS6 13,9 %
    NED 2 4,9 % NET5 9,1 %
    NED 3 6,8 % VERONICA 6,0 %
    PUBLIEKEN 26,8 % SBS GROEP 29,0 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Spoorloos 8,5 % Ned 1
    2 Journaal 20 uur 7,3 % Ned 1
    3 What Women Want 6,9 % SBS 6
    4 Goede Tijden Slechte Tijden 5,8 % RTL 4
    5 Radar 5,5 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 30,7 %

  34. Bjorn

    Goede cijfers voor RTL5 en Net5 in hun doelgroep.
    RTL4 en SBS6 doen het redelijk en goed.
    RTL5 en Veronica doen het ook redelijk okay
    En RTL8 zit op z’n gemiddelde kijkdichtheid in hun doelgroep.
    Valt dus best wel mee, ondanks de vele vakantiegangers!

  35. Stefan

    Michella wint terecht DIDD

  36. Anoniem

    Reactie op Mart: Maar wie heeft die maandagavond neergezet denk je? Erland toen hij programmadirecteur van RTL5 was.

  37. Sandra

    Wow, van de giga-voorsprong welke Ned1 heeft in de 6+ cijfers, blijft in de 20-49cijfers nagenoeg niets over. Hoe kan dit?

  38. Youri

    Yes, Nederland 1 de best bekeken zender in 20-49!
    Sukkels bij RTL!

  39. Martijn

    Sandra, Fred en al die andere sukkels die zoveel waarde hechten aan de 20-49 kijkcijfers.

    De publieke omroep is er voor iedereen!! Kunnen jullie mongolen dat nou echt niet snappen!
    Het zou toch van de zotte zijn als de publieke omroep zich alleen zou richten op 20-49?

  40. Anoniem

    Reactie op Sandra:

    Sandra, ik zou niet weten hoe dat kan, mogelijk kijken personen van 6-19 jaar massaal naar Ned1. :lol:

  41. Mart

    Laat erland rtl8 dan maar doen, kan die wendy van dijk en gordon mooi meenemen. Krijgen allebei veel te veel op rtl4 en halen de zender ook naar beneden. Carlo bij ik wed dat ik het kan viel me ook tegen, denk dat martijn krabbe dat beter doet.

  42. Tim20

    SBS heel erg dicht op RTL4, toch knap met alleen maar een film op prime-time!

  43. Hans

    Ik vond de studio van ‘Ik wed dat ik het kan’ vreselijk, het straalde helemaal niets uit, laat staan gezelligheid, het leek wel een science-fiction show. hetzelfde geldt voor het camerawerk.
    Noem het muggenziften, maar decor en dergelijke spelen wel degelijk een- niet te onderschatten- rol.

  44. David (2)

    Reactie op Sandra:

    Dat is inderdaad opmerkelijk, maar elke maandag zo. Blijkbaar zijn Radar, en de programma’s die daarna komen typische 50 programma’s. Dat is bij Ned. 1 altijd wel meer dan bij bijv. RTL en SBS, maar de maandag spant elke week weer de kroon. In 6 is Ned.1 op maandag altijd groter dan HEEL RTL en HEEL SBS. En in 20-49 verdwijnt die winst als sneeuw voor de zon en verslaan ze nipt RTL4.

    Je ziet het ook in de Top-5 trouwens, Radar in 20-49 nog ONDER GTST, terwijl Radar in 6 natuurlijk VEEL meer scoort. Gewoon een oud publiek dus. Niet erg, maar wel een feit :)

  45. Tetje

    @ Hans, het decor van Got Talent leek anders wel een campingkantine en toch deed dat geen afbraak aan de kijkcijfers.

  46. peter

    wat zeuren nu nederland 1 scoord altijd maandag
    en er kijken niet aleen maar ouderen naar.

  47. mark

    SBS6 tijdens het EK Voetbal: weer alle John Grisham verfilmingen op hh (The Firm, The Pelican Brief, The Client, A Time To Kill), weer Bruce Almighty, weer avoturenfilms op zaterdag (Robin Hood: Prince Of Thieves, First Knight, The Count Of Monte Cristo), weer Miss Congeniality, weer Collateral. Lichtpuntje: The Aviator voor het eerst op tv en High School Musical II voor het eerst op SBS6.

  48. mark

    Reactie op Niels: What Women Want is gewoon een blockbuster: elke hh trok nog 800.000 – 1.100.000, dus slim bekeken, en het kost ze niks. Volgende maand weer Miss Congeniality voor de inmiddels 9e x op SBS 6: voorgaande keren ook 800.000 – 1.100.000, dus nu weer.

  49. Hans

    Reactie op Tetje:

    Waar leg ik het verband tussen het decor en de hoogte van de kijkcijfers?

    Ik probeerde alleen duidelijk te maken, dat decor van invloed is hoe een programma op de kijker overkomt.

  50. mark

    De bruiloft van hh gisteren: 3.000 (0% marktaandeel)
    Lange Frans stelt kamervragen: 96.000 (2%)

  51. Tetje

    @ Hans: je legde ook geen verband maar je vond het wel degelijk van niet te onderschatte waarde. Onzin dus. Je kan er geen pijl op trekken, programma, het type spelletje, het decor, de jury, de host, allemaal maar afwachten. En trekt het veel kijkers heb je geluk en zo niet, heb je pech. Niks meer en niks minder.

  52. Fred

    tetje, wat jij hier loopt te verkondigen is rete-bullshit, ga ergens anders zitten zeveren.

  53. peter

    waaom wordt het weer van rtl na nieuws bij de kijkcijfer meegeteld???

  54. Tetje

    Ja hoor Hans Peter, het is voor de kijker erg belangrijk hoe het decor eruitziet, desalniettemin kan het decor mooi zijn en de rest saai of ronduit slaapverwekkend, of suffe acts en een truttebol in de jury, dan ben je met je mooie decor toch na 5 minuten een hoop kijkers kwijt. Of niet natuurlijk.
    Dat bedoel ik te zeggen: je weet het nooit van te voren. En ga zelf ergens anders zitten zeveren met je domme decor-praatje. Een show valt of staat er echt niet mee. Die staat met een gunstige timing en vooral veel geluk.

  55. Anoniem

    Anoniem (Reageer) De door u geplaatste reactie wordt vastgehouden voor moderatie.

    dinsdag 29 april 2008 om 19:23
    Reactie op Fred:
    Fred weer met z’n stompzinnige opmerkingen:
    RTL 4 scoort beduidend minder dan Ned. 1 Hoe hij er dan bij komt dat de zgn. actieven meer naar RTL gekeken hebben dan naar de PO wordt hieronder volgens zijn gegevens al onderuit gehaald.
    Zie hieronder de gegevens van sjacherijn Fred:
    MAANDAG 28 APRIL 2008
    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 12,5%
    RTL 5 10,1%
    NED 1 15,1%
    SBS6 13,9%

    TOP 5 Kdh Zender
    1 Spoorloos 8,5% Ned 1
    2 Journaal 20 uur 7,3% Ned 1
    3 What Women Want 6,9% SBS 6
    4 Goede Tijden Slechte Tijden 5,8% RTL 4
    5 Radar 5,5% Ned 1

    Ik heb de boel even samengevat. Maar die Fred, kan blijkbaar het succes van de PO niet uitstaan. Zielig figuur.

  56. Anoniem

    Vanavond herrie in het hotel ik ga kijken goede kijkcijrs
    denk ik

  57. peter

    Reactie op Anoniem:

    ja dat denk ik ook

  58. johan b.

    post 55: anoniem is johan b.

  59. Anoniem

    Reactie op peter:
    Zeker na de finale van vorige week! Herman is amper uit te melken; blijft leuk :)

  60. Mart

    Mee eens zit nu ff tv makelaar te kijken en daarna komt het klapstuk van de avond HERRIE IN HET HOTEL. laat maar komen

  61. Freddietje

    Reactie op Fred: Oh, je bent bang dat iemand je naar de kroon steekt? Nou wees niet bang, jij bent onbedreigd in het uitslaan van onzin!

  62. kraan

    en weer draait Fred zijn zelfde plaatje af (zo’n beetje vanaf het begin van het bestaan van dit forum, want hij heeft onder meerdere alter-ego’s berichten geplaatst), hij kraakt bejaarden af op een ongenuanceerde manier, hij komt met cijfers (20-49) die een beperkt gedeelte van televisie-kijkend nederland vertegenwoordigen, en hij doet dat ook nog bijna iedere dag. Een bejaarde in een verzorgingstehuis heeft wat mij betreft een boeiender en afwisselender bestaan dan onze Fred die notabene ook nog iedere dag CO (rtl, sbs) kijkt, en dat is saaaaaaaai.

  63. Craig

    Hoezo zeiken over Fred die losers als Arend doen precies hetzelfde met hun de PO doet het weer en dat soort rotzooi.

  64. Anoniem

    Reactie op Craig/Fred: Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Het slaat gewoon nergens op om het steeds op een denigrerende toon over bejaarden te spreken. Je kunt ook op een respectvollere manier doelgroepen.

    De gedachte dat mensen op leeftijd niet economisch actief zijn is ook erg jaren 90 en erg achterhaald.

  65. peter

    wat zijn ze laat met de kijkcijfers SKO

  66. peter

    Sorry ze er

  67. Gilet

    Waar kan je een mannen gilet kopen? Die je ook kan dragen in vrije tijd, met en leuke blouse eronder? Reageer alsjeblieft….

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.