1 miljoen kijkers voor Voetbalvrouwen

Geplaatst op ma 31 mrt 2008 om 7:58


De kijkcijfers van zondag 30 maart 2008 (SKO)

Voetbalvrouwen (RTL4, 20:31) – De serie Voetbalvrouwen trekt sinds de start van het tweede seizoen wekelijks ruim één miljoen kijkers naar RTL 4. Bij Tien, waar de eerste reeks te zien was, brak deze serie slechts eenmaal door de miljoengrens. Actrice Nicolette van Dam begrijpt het succes. “Voetbalvrouwen is een mix van komedie en drama en bewust heel over the top gebracht. Want dat willen de kijkers. Zij zijn benieuwd naar dat extravagante wereldje waar geld geen enkele rol speelt.

De makers van Voetbalvrouwen zien Bas Muijs graag naakt uit bed stappen. De acteur vindt het verwijt dat de Voetbalvrouwen niet geëmancipeerd zijn, dan ook onterecht. “Hallo: ik sta in de eerste aflevering wel zes keer in mijn blote kont. Terwijl de dames echt niet uit de kleren gaan. Dat noem ik pas geëmancipeerd, ik ben mijn tijd ver vooruit. Maar inderdaad: de vrouwen in het verhaal zijn niet bepaald zelfstandig en de rolverdeling is behoorlijk conservatief. Daardoor krijg je extra absurde situaties die lekker wegkijken. Wanneer je een politiek correcte afspiegeling van de samenleving zou presenteren, ontstaat een ontzettend saaie serie. Dat wil je niet. Ik bedoel: Italo is zo overdreven, hij is bijna een stripfiguur.” De vierde van in totaal dertien Voetbalvrouwen trok zondag 1.054.000 kijkers (madl: 14.0%).

Say No To The Knife (BNN, Ned3, 22:00) – Sophie Hilbrand is blij dat ze voor jongerenomroep BNN verschillende projecten mag doen. Maar zodra Say No To The Knife is afgelopen legt Hilbrand zich graag compleet toe om zich voor te bereiden op haar nieuwe talkshow met Katja Schuurman. “Ik houd ervan om veel dingen uit te proberen, en als ik iets leuk vind, word ik vanzelf aangewakkerd om meer te gaan doen”, vertelt ze in TROS Kompas. “Maar ik heb het wel eens drukker gehad, hoor. Tegenwoordig heb ik regelmatig weekendjes vrij. Daarnaast wil ik me ook meer gaan focussen. In april loopt Say No To The Knife af en daarna wil ik behalve mijn radioprogramma Storing even helemaal niks meer doen en de tijd die ik heb gaan gebruiken om met Katja Schuurman onze gezamenlijke talkshow voor te bereiden.” Say No To The Knife werd zondag door 245.000 mensen (madl: 3.5%) bekeken.

Lost (NET5, 22:21) – Het spannende drama Lost was tot en met het derde seizoen prime-time te zien op de vrijdagavond van NET 5. Sinds enkele weken wordt het vierde seizoen weggestopt uitgezonden op de late zondagavond. De oplettende kijker zag zondag de Nederlandse actrice Thekla Reuten in Lost. Reuten vertolkte in Lost een Duitse vrouw die in Berlijn wordt verleid door het karakter Sayid, die onderdeel uitmaakt van de vaste cast van de serie. De actrice had een paar hartstochtelijke zoenscènes met acteur Naveen Andrews. De 32-jarige Reuten timmert hard aan de weg in Hollywood. Ze was onder meer te zien in de sf-film Highlander 5, het oorlogsdrama In Tranzit en de thrillerserie Sleeper Cell. In juni gaat in Nederland de tragikomedie In Bruges in première, waarin de actrice te zien is naast Colin Farrell en Ralph Fiennes. Lost werd zondag door 333.000 kijkers (madl: 5.6%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








44 Reacties op “1 miljoen kijkers voor Voetbalvrouwen”


  1. Tonus

    goed he

  2. Jannes

    Beter kan niet.

  3. Sayid

    ja wat een geweldige cijfers voor comedycentral

  4. 20-49 (Als nog Donderdag 27-03-08)

    DONDERDAG 27 MAART 2008

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 17,2 %
    RTL 5 7,0 %
    RTL 7 5,5 %
    RTL 8 3,3 %
    RTL NEDERLAND 33,0 %

    NED 1 14,1 % SBS6 12,7 %
    NED 2 8,3 % NET5 6,4 %
    NED 3 8,5 % VERONICA 4,2 %
    PUBLIEKEN 30,9 % SBS GROEP 23,3 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 RTL Z Extra 12,0 % RTL 4
    2 Journaal 20 uur 9,2 % Ned 1
    3 House M.D. 7,7 % SBS 6
    4 Help Mijn Man Is Klusser 7,2 % RTL 4
    5 Half Acht Nieuws 7,1 % RTL 4

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 31,0 %
    —————————————————————————————-

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 17,5 %
    RTL 5 7,0 %
    RTL 7 4,7 %
    RTL 8 3,9 %
    RTL NEDERLAND 33,1 %

    NED 1 14,4 % SBS6 12,5 %
    NED 2 7,6 % NET5 7,2 %
    NED 3 8,0 % VERONICA 4,0 %
    PUBLIEKEN 30,0 % SBS GROEP 23,8 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 RTL Z Extra 13,0 % RTL 4
    2 Journaal 20 uur 10,1 % Ned 1
    3 Help Mijn Man Is Klusser 8,8 % RTL 4
    4 House M.D. 8,5 % SBS 6
    5 Half Acht Nieuws 7,2 % RTL 4

    1% kijkdichtheid is 37.660 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 34,7 %

  5. hey

    kijkcijfers zijjn bekend hoor

  6. jos

    Italiaanse droom nu al op 1,5 miljoen. Zie je wel. Dit gaat richting de 2 miljoen. Topproductie en een (nu al zomers) genot om naar te kijken.

  7. Toon

    NL 1 wint weer ruim van RTL4 (met voetbal!).

  8. fred

    Net 5 weer bagger

  9. peter

    waarom is net 5 bagger, prima hoor het gaat om de vrouwen tussen 20-49 jaar, ik denk wel 25 tot 35 % keken gisteravond naar net 5.

    zo is het ook veronica en sbs6, gaat het ook prima mee.
    tussen 20- 24 uur heeft sbs-groep prima voor elkaar in hun doelgroep tussen 20-49 jaar.

    peter

  10. peter

    hier nog
    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 13,4 %
    RTL 5 8,0 %
    RTL 7 6,8 %
    RTL 8 3,6 %
    RTL NEDERLAND 31,8 %

    NED 1 11,3 % SBS6 20,1 %
    NED 2 3,9 % NET5 5,6 %
    NED 3 7,2 % VERONICA 8,8

    PUBLIEKEN 22,4% SBS GROEP 34,5%

    TOP 5 Kdh Zender

    1 VR Oostenrijk-Nederland 12,8 % SBS6
    2 Hart van Nederland 8,3 % SBS6
    3 Shownieuws 7,3 % SBS6
    4 Journaal 20 uur 7,1 % Ned 1
    5 Wereld draait door 7,1 % Ned 3

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 33,5 %

  11. peter

    hier woensdag
    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,6 %
    RTL 5 7,9 %
    RTL 7 5,4 %
    RTL 8 3,9 %
    RTL NEDERLAND 32,8 %

    NED 1 12,1 % SBS6 17,0 %
    NED 2 4,3 % NET5 6,7 %
    NED 3 7,7 % VERONICA 8,3 %
    PUBLIEKEN 24,1 % SBS GROEP 32,0 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 VR Oostenrijk-Nederland 10,7 % SBS6
    2 Goede tijden 8,2 % RTL 4
    3 Wereld draait door 8,1 % Ned 3
    4 Hart van Nederland 8,0 % SBS6
    5 Journaal 20 uur 7,8 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 37.660 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 35,5 %

  12. peter

    vrijdag

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,0 %
    RTL 5 8,1 %
    RTL 7 5,3 %
    RTL 8 3,1 %
    RTL NEDERLAND 31,6 %

    NED 1 13,9 % SBS6 14,5 %
    NED 2 4,1 % NET5 5,3 %
    NED 3 11,3 % VERONICA 7,8 %
    PUBLIEKEN 29,3 % SBS GROEP 27,5 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Lama’s 9,4 % Ned 3
    2 Holland’s got talent 8,9 % SBS6
    3 Journaal 20 uur 8,0 % Ned 1
    4 Opgelicht 6,4 % Ned 1
    5 Shownieuws 6,4 % SBS6

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 32,2 %
    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 14,5 %
    RTL 5 5,4 %
    RTL 7 4,5 %
    RTL 8 2,8 %
    RTL NEDERLAND 27,2 %

    NED 1 13,1 % SBS6 10,9 %
    NED 2 6,1 % NET5 7,3 %
    NED 3 14,9 % VERONICA 7,0 %
    PUBLIEKEN 34,0 % SBS GROEP 25,2 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Lama’s 9,3 % Ned 3
    2 Holland’s got talent 9,0 % SBS6
    3 Journaal 20 uur 8,3 % Ned 1
    4 Hitch 7,2 % RTL 4
    5 Opgelicht 6,9 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 37.660 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 33,6 %
    zaterdag
    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 20,5 %
    RTL 5 6,2 %
    RTL 7 4,9 %
    RTL 8 1,9 %
    RTL NEDERLAND 33,5 %

    NED 1 18,1 % SBS6 15,5 %
    NED 2 3,6 % NET5 5,5 %
    NED 3 3,5 % VERONICA 5,4 %
    PUBLIEKEN 25,2 % SBS GROEP 26,4 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Mooi weer de leeuw 12,4 % Ned 1
    2 Ik hou van Holland 10,1 % RTL 4
    3 Journaal 20 uur 9,1 % Ned 1
    4 Groeten uit de rimboe 8,8 % SBS6
    5 Deadline 7,5 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 32,8 %
    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 20,0 %
    RTL 5 5,7 %
    RTL 7 4,7 %
    RTL 8 1,9 %
    RTL NEDERLAND 32,2 %

    NED 1 18,3 % SBS6 15,5 %
    NED 2 4,3 % NET5 6,5 %
    NED 3 3,4 % VERONICA 4,9 %
    PUBLIEKEN 25,9 % SBS GROEP 26,8 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Mooi weer de leeuw 12,7 % Ned 1
    2 Ik hou van Holland 10,3 % RTL 4
    3 Journaal 20 uur 9,1 % Ned 1
    4 Groeten uit de rimboe 9,1 % SBS6
    5 Deadline 8,1 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 37.660 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 34,1 %
    zondag

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 17,3 %
    RTL 5 6,3 %
    RTL 7 5,5 %
    RTL 8 2,3 %
    RTL NEDERLAND 31,5 %

    NED 1 16,1 % SBS6 14,5 %
    NED 2 3,7 % NET5 7,5 %
    NED 3 8,5 % VERONICA 4,6 %
    PUBLIEKEN 28,3 % SBS GROEP 26,6 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 RTL voetbal eredivisie 12,8 % RTL 4
    2 De leeuw day after 11,6 % Ned 1
    3 We gaan nog niet naar huis 8,4 % Ned 1
    4 Wegmisbruikers 8,3 % SBS6
    5 Journaal 20 uur 8,2 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 38,2 %
    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,8 %
    RTL 5 6,9 %
    RTL 7 4,5 %
    RTL 8 2,6 %
    RTL NEDERLAND 29,9 %

    NED 1 15,9 % SBS6 14,7 %
    NED 2 3,8 % NET5 9,2 %
    NED 3 8,7 % VERONICA 4,3 %
    PUBLIEKEN 28,5 % SBS GROEP 28,1 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 De leeuw day after 11,7 % Ned 1
    2 RTL voetbal eredivisie 9,9 % RTL 4
    3 Journaal 20 uur 8,5 % Ned 1
    4 We gaan nog niet naar huis 8,3 % Ned 1
    5 Voetbal vrouwen 7,9 % RTL 4

    1% kijkdichtheid is 37.660 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 38,2 %

  13. @peter

    tuurlijk gaat t goed met de SBS groep, SURE
    en jij bent zeker van t SBS promotieteam

  14. @peter

    kom je nu weer met dat doelgroepverhaal. Er zijn meer mensen buiten de 20-49 die boodschappen doen hoor! Wat een onzin verhaal altijd om die 20-49ers erbij te halen. Dus jij stopt ook met geld uitgeven als je 49 bent?
    Wat dacht je van tieners….die geven bakken met geld uit…ook niet zo onbelangrijk

  15. Fred

    ZATERDAG 29 MAART 2008
    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 20,5%
    RTL 5 6,2%
    RTL 7 4,9%
    RTL 8 1,9%
    RTL NEDERLAND 33,5%

    NED 1 18,1% SBS6 15,5%
    NED 2 3,6% NET5 5,5%
    NED 3 3,5% VERONICA 5,4%
    PUBLIEKEN 25,2% SBS GROEP 26,4%

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Mooi weer de leeuw 12,4% Ned 1
    2 Ik hou van Holland 10,1% RTL 4
    3 Journaal 20 uur 9,1% Ned 1
    4 Groeten uit de rimboe 8,8% SBS6
    5 Deadline 7,5% Ned 1

    1% kijkdichtheid is 69.030 bij 20-49 jaar
    Totale kijkdichtheid 32,8%

    Het moet de PO-fanboys toch wel erg triest stemmen dat de eens zo oppermachtige PO-zaterdagavond, verworden is tot een zielig hoopje ellende. Zelfs het armieterige SBS, dat het met een budget moet doen dat 10* lager is dan dat van het PO-monster, scoort nog hoger. Dit alles natuurlijk weer bij de gezonde kijkcijfers. ;)

  16. peter

    waarom gaat het niet goed met sbsgroep???

    woendag was prima SBS GROEP 32,0 %
    donderdag was het prima, SBS GROEP 23,8 %
    vrijdag was het prima SBS GROEP 25,2 %
    zaterdag was het prima, SBS GROEP 26,8 %
    zondag was het prima.SBS GROEP 28,1 %

    zo goed

  17. tim

    SBS kan alleen maar scoren met bepaalde programma’s, hun verdere programmering is bagger, zo kwakkelt SBS6 al JAREN met hun middag en vooravond. Ze hebben enkel uitschieters met HvN,Wegmisbruikers en weekndshows als Holland Got Talent en Groeten uit…Dancing Queen zien we volgend jaar (gelukkig ) ook niet meer terug

  18. @tim

    Ja SBS scoort met volksbuurtshowtjes. Valt me nog mee dat we nog geen playbackshow vanuit t plaatselijke buurthuis te zien hebben gekregen

  19. Flippo

    De mensen uit het programma GUDR schetsen duidelijk ‘de gemiddelde kijker’ van SBS; Aso, lomp, onbeschaafd, ‘minder’…

    Eigenlijk gewoon het laagste plebs van deze samenleving…

  20. Ronald

    @ Peter

    Je hebt gelijk dat mensen boven de 49 ook nog boodschappen doen. Het is echter algemeen bekend dat mensen steeds minder vaak switchen van merk als ze ouder worden. Reclamemakers richten zich daarom ook minder op deze groep. Het is niet voor niets dat studenten zoveel korting krijgen, bedrijven hopen studenten aan zich te kunnen binden, die zijn op hun leeftijd nog makkelijk te beïnvloeden en vinden het leuk om dingen uit te proberen, op latere leeftijd is dat veel moeilijker. Vandaar dat de kijkcijfers voor commerciële omroepen vooral gericht zijn op de ‘boodschappers’.

  21. Anoniem

    Profiel NET 5

    NET 5 is een Nederlands commercieel televisiestation dat sinds 1 maart 1999 binnen- en buitenlandse programma’s uitzendt en complementair is aan SBS 6 en Veronica. Het station brengt televisie toegesneden op het profiel dat het station beoogt én inmiddels heeft bereikt: vrouwelijk, hoger opgeleid, kwalitatief en innovatief.

    De vier pijlers van NET 5 op prime time zijn: eigenzinnige kwalitatieve Nederlandse programma’s, toegankelijke sterke informatieve programma’s, de betere speelfilms en bekroonde grote dramaseries en comedy’s. Hiermee richt NET 5 zich op kijkers tussen 13-49 jaar met de nadruk op vrouwen in de leeftijd van 20-34 jaar. NET 5 is door zes miljoen huishoudens en schotelbezitters (digitaal) te ontvangen.

    Profiel SBS 6

    SBS 6 is een jong en dynamisch Nederlands commercieel televisiestation dat sinds 28 augustus 1995 binnen- en buitenlandse programma’s uitzendt. Het station wil “dicht bij de mensen” staan met een gedurfde, vernieuwende en verrassende programmering.

    De vier pijlers van SBS 6 zijn: verrassende informatieve (nieuws)programma’s met een sterke emotionele lading, gedurfd amusement en ontspanning, spetterende speelfilms en sport, met name voetbal, autosport en darts. Hiermee mikt SBS 6 op een brede kijkgroep in de leeftijd van 13-49 jaar, waarbij het profiel iets mannelijker is.

    Profiel Veronica

    VERONICA is keihard terug op TV! Sinds 20 september 2003 is de stoere en sexy zender in handen van SBS.
    De pijlers van de VERONICA programmering zijn spraakmakende Nederlandse programma’s, ijzersterke films en actieseries. Hiermee richt VERONICA zich op kijkers (iets meer op mannen dan op vrouwen) in de leeftijd van 15 tot 35 jaar.
    VERONICA zendt van 18.00 tot 02.00 uur uit. De kidszender Jetix, waarmee het kanaal wordt gedeeld, verzorgt de programmering van 06.00 tot 18.00 uur, terwijl de nachtelijke uren gezamenlijk worden ingevuld.

  22. Jeroen

    @Jeroen: per 1-01-09 wordt waarschijnlijk 25-55 gemeten i.p.v. 20-49. Jongste jeugd blijkt merkvaster dan middelbare ouderen Bovendien heeft die laatste groep meer relevant budget (zie ook Adformatie komende week).

  23. !#Michael#!

    @ post 14

    Het gaat er niet om dat 49+ ook nog geld uit geeft. Het gaat er om dat demarketingboys (die het adverteerdersgeld besteden) van mening zijn dat de groep in de leeftijdscategorie 20-49 beinvloedbaar zijn voor nieuwe producten, en een impact hebben op de consumptiegewoontes van jongere generaties, gezien het feit dat de meeste (jonge) gezinnen in de doelgroep 20-49 vallen.

    Daar waar de commerciele omroepen hun geld uit advertentie inkomsten halen, en dus afhankelijk zijn van de ijzen door de markt gesteld, zijn uitsluiten de 20-49 cijfers van commercieel belang. Ongeacht je persoonlijke mening over deze tunnel visie, is dit de wijze waarop de kaarten zijn geschud!

    Verder is IHVH een gigantische hit! En met dit succes boekt RTL4 sinds tijden weer 20% madl in de doelgroep keurig!

    RTL4 scoort met een uiterstmatige vrijdag in 6+, nog altijd keurig in 20-49! De zender profiteerd erg van de actualiteitenrubrieken als Editie NL, RTL Boulevard en RTL Nieuws, die niet dagelijks tot de top 5 van 20-49 behoren maar wel een gigantisch grote groep kijkers uit de doelgroep trekt! Ook Hitch scoort keurig in de doelgroep, Hierdoor liet RTL4, SBS6 en Ned3 die met doelgroepshits als Got Talent en de Lama’s toch niet het marktleiderschap wisten te boeken!

    Ik had hoge verwachtingen van Got Talent, die maar gedeeltelijk uit gekomen zijn. Vrijdag ga ik kijken of AYNIL en SB leuk zijn, is Got Talent online terug te kijken? Anders neem ik het wel op, vond de 1e autitie uitzending heel langdradig! Maar verwacht wel dat Got Talent het moeilijk krijgt nu RTL4 2 reeds bewezen succesformats terug haalt naar de vrijdag! AYNIL is zeker goed voor 1.0/1.5mln kijkers en SB wist op een zware oudejaars avond nog altijd 1.1mln kijkers te trekken. Ik hoop dat RTL4, SBS6, Ned3 en Ned1 allen een succesvolle vrijdag tegen over elkaar kunnen houden …

    Voetbal Vrouwen blijft een HIT in 20-49 met gemmideld 8kdh, scoort S2 100/200dznd boven het gemmidelde van S1 en blijft het fier overeind met 1.0/1.1 mln kijkers!

  24. @ post 19

    Beter kan ik t niet zeggen, hulde

  25. David (2)

    Dan is nu ook wel bewezen dat IHVH wél een succes is in 20-49 en niet in alleen de bejaardendoelgroep zoals hier eerder werd beweerd. Nog wel 2% onder Paul de Leeuw, maar wel gewoon op nr.2 van best bekeken programma’s dus op zaterdag. Lijkt mij een prima prestatie waar ze heel tevreden mee zijn bij RTL.

  26. JB

    Ik las heel veel RTL propaganda, en ja hoor, het was van Michael… De cijfers van dit weekend zijn voor geen enkele zendergroep verkeerd. Ieder kijkt gewoon wat ie leuk vind en de taart lijkt beter verdeeld dan toen PdL alleen twee miljoen kijkers pakte.

  27. De echte kijker

    “Doelgroep 20-49 switchen vaker van merk”. Komt omdat deze kleuters nog niets hebben geleerd.

  28. jan

    beste Michael, posting nr. 23, er wordt steeds meer gepland op BDS 25-54 ipv 20-49. vooral ook omdat de empty nesters het hoogste besteedbare inkomen hebben en steeds interessanter worden (daar zit bijv. hoogste aantal mensen dat een nieuwe auto koopt).

  29. Mart

    Wa is voetbalinsite toch gewelidg, niet alleen gelul over voetbal maar ook nog gezellig en grappig, hier kan studio voetbal een voorbeeld aan nemen.
    Zelfs voor niet voetbal fans is het een genot om ernaar te kijken.

  30. Fred

    Helemaal mee eens Mart, maar toch zijn de kijkcijfers van Studio voetbal beter. Maar ja het is op Ned1 en daar wemelt het nu eenmaal van droogkloten en bejaarden + randdebielen die niet met de afstandsbediening overweg kunnen. ;)

  31. Tom

    @Mart,

    Helemaal mee eens !!

  32. Tim20

    De cijfers van Da’s je Goed Recht en Wegmisbruikers gaan omlaag, maar toch nog heel netjes.

    Trouwens: Binnenkort een nieuwe zang-show op SBS6.
    Kinderen gaan zingen met hun Nederlandse zang-idool.
    Zoiets. Klinkt opzich wel leuk. Volgens mij in de zelfe periode van een Sing It.

    Voor de rest vind ik de zaterdagavond van SBS6 niet echt helemaal kloppen. Ik zou om 20.00 zéker geen film plaatsen. Met een mooi voorprogramma kun je meer kijkers lokken voor Groeten uit de Rimboe

    Bijvoorbeeld als je elke zaterdagavond een Reportage erneer zet.
    Voorbeelden:
    Reportage: Het koninklijk huis
    Reportage: Het leven van Hollywood-sterren
    Reportage: Watersnoodramp ’53

    (dit zijn maar ideeën)
    Zoals je zit een heel ander soort Reportage dan we op SBS6 gewend zijn, maar wat vernieuwing kan geen kwaad toch..?

    Conclusie: Geen film op de zaterdagavond, maar een GOED programma als ‘vorostuk’ op Groeten uit de Rimboe, waarvan dat programma weer kan profiteren qua kijkcijfers.

  33. SBS vertegenwoordiger

    Binnenkort nieuwe shows op SBS!

    Je kunt je NU opgeven voor deelnemer/deelneemster of als publiek in één van onze shows.

    Kinderen van Nederland opgelet!

    ****Voor een nieuw tv programma zijn we op zoek naar kids tussen de 5 en 10 jaar die het heel erg leuk vinden om te zingen! Heb jij altijd al eens op tv willen zingen? Schrijf je dan nu in!

    Binnenkort gaan we audities houden in heel Nederland. Als je kans wilt maken om uitgenodigd te worden voor de audities, vul dan het inschrijfformulier volledig in vóór zondag 13 april. Uit alle inzendingen maken we een selectie.****

    ****Woon een opname bij van ‘Lange Frans stelt Kamervragen’!

    Lange Frans presenteert vanaf maandag 21 april een live programma waarin burgerinitiatieven centraal staan. Hij gaat op zoek naar zaken die de gemoederen in Nederland flink bezighouden en die kunnen leiden tot een wetsvoorstel, een wetswijziging of een nieuwe wet.

    Politiek klinkt voor veel mensen stoffig en saai, maar Frans zorgt ervoor dat uiteenlopende kwesties op een eigentijdse manier aan bod komen.****

    ****Nieuw politiek programma met Lange Frans

    Denk jij dat je geen invloed hebt op wat er op het Binnenhof gebeurt?
    Denk jij dat politiek Den Haag zo maar kan beslissen, zonder dat er naar jou geluisterd wordt? Niet waar!

    In een nieuw televisieprogramma maakt rapper Lange Frans zich hard voor de initiatieven van alle mensen in Nederland.

    Vind jij bijvoorbeeld dat 65-plussers niet in de spits op de snelweg moeten rijden, omdat zij de files veroorzaken? Of dat iemand die dieren mishandelt nooit meer een huisdier mag hebben? Of heb je een ander briljant idee dat direct op de politieke agenda zou moeten komen?****

    ****Nederland heeft nieuwe politiemannen en vrouwen nodig met lef, doorzettingsvermogen en uitstraling. Ben jij tussen de 17 en 25 jaar, heb je een goeie babbel, werk je graag met mensen en durf je een keiharde politietraining aan? Geef je dan nu op en win jouw plek binnen het korps èn een unieke reis naar de FBI in the United States!****

    ****Ben jij of ken jij een alleenstaande moeder? Toe aan een nieuwe relatie? NET 5 geeft je deze zomer de kans met de leukste vrijgezelle mannen van Nederland te daten! In het nieuwe tv-programma ‘Mama zkt. Man’ bezorgt NET 5 drie single moeders, tussen de 25 en 40 jaar, een romantische zomer en misschien wel een nieuwe liefde.****

    ****Wil jij jouw lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap? Veronica is voor het nieuwe populair wetenschappelijke programma Eye Opener op zoek naar proefpersonen.

    Het gaat hierbij om experimenten die geen gevaar op kunnen leveren voor de gezondheid.

    Eye Opener biedt aan de hand van diverse wetenschappelijke experimenten een handleiding, die je op de been houdt in het dagelijks leven. Eye Opener is het wetenschappelijke programma waar je echt wat aan hebt.

    Het programma wordt gepresenteerd in samenwerking met wetenschappelijk magazine TRIV en gepresenteerd door Bastiaan Ragas en Lauren Verster. Vanaf begin april is Eye Opener wekelijks te zien bij Veronica.****

    Bericht verzonden in het belang voor: Veronica, SBS6 en Net5.

    Opgevan kan via deze link:
    http://sbs6.sbs.nl/modules.php?name=npo_meldjeaan&site=npohome

    Succes, en misschien tot binnenkort!
    Het SBS Broadcasting Nederland team.

  34. Kenjiro

    Er komt weer een hele hoop rotzooi en pulp televisie op de zenders van SBS dus.

  35. Tim20

    Vind je dat?
    Ik niet.
    Eye Opener lijkt me wel leuk.
    En dat programma met Lange Frans ook wel! Kan er alleen niet uit wijs worden of dat nu op SBS6 of Veronica of Net5 komt?
    Mama zkt. Man lijkt me ook leuk op Net5 en die zing-show van SBS6… Hmmm..Ik weet het niet!
    In ieder geval een paar dingen om naar uit te kijken.
    (Ook dingen van RTL hoor, maar hier is nog geen RTL-vertegenwoordiger langs gekomen ;) )

  36. Siem

    @ Tim20
    Lange Frans is op Veronica…

  37. Elm

    Lange Frans :’)

  38. Tim20

    @ 36
    Dankje

  39. Craig

    Nog steeds schandalig dat het ooit zo populaire Veronica zo’n shit zender is geworden onder SBS.

  40. Craig

    Kunnen die bijdragen van deze persoon zoals bv. post 30 gewoon niet verwijderd worden. Zelfs de film van Wilders is minder beledigend dan de bijdragen van deze…………………………………….

  41. Craig

    Keyzer en de Boer Advocaten trekt goed aan zeg! Kijkcijfers zijn verdubbeld ivm de eerste aflevering van dit seizoen! Erg knap!

  42. JB

    Volgens mij komt er weer een jaarlijkse editie van zingen met sterren aan ;)

  43. wim

    RTL MET VOETBAL HEEFT MOOI HET NAKIJKEN

  44. wim

    Italiaanse droom gaat een top programma worden.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.