649.000 kijkers voor House M.D.

Geplaatst op wo 31 okt 2007 om 11:28


De kijkcijfers van dinsdag 30 oktober 2007 (SKO)

House M.D. (SBS6, 20:30) – Acteur Hugh Laurie, die de nukkige dokter Gregory House speelt in de ziekenhuisserie House M.D., kampt nu zelf met een lichte depressie. Laurie verklaart dit door zijn drukke bestaan en het pendelen tussen zijn familie in Engeland en de opnames in de VS. Dat House M.D. nu al ruim drie jaar draait had hij nooit voorzien. “Het is gebruikelijk dat áls een pilot al wordt opgepikt, slechts een kwart een tweede seizoen haalt“, vertelt Laurie, nu al vier jaar te zien in de serie.

Hugh Laurie vertelt in The Sunday Telegraph de opnames van House M.D. als stressvol te ervaren. “Ik denk altijd aan de serie. Ik kan het niet stoppen“, aldus Laurie. “Ik ben te neurotisch en ervan overtuigd dat het mislukt. Iedere aflevering die we maken is een ramp, denk ik dan. Als ik naar huis malen alle fouten die ik heb gemaakt door mijn hoofd.” Hugh vertrok vorige week plotseling naar Londen, waar zijn vrouw en drie kinderen wonen. Toen de opnames werden stilgelegd door dit vertrek was er nog onduidelijkheid over de reden van zijn vertrek. Toch betekent hetgeen nu naar buiten is gekomen, niet het einde van de serie. “Ik ga terug“, belooft de acteur. House werd dinsdagavond door 649.000 kijkers (madl: 9.7%) bekeken bij SBS 6.

TV Makelaar (RTL4, 20:33) – Froukje de Both werd dinsdagavond geïntroduceerd als de nieuwe presentatrice van het goed bekeken woonprogramma TV Makelaar. Samen met Sybrand Niessen helpt Froukje in het elfde seizoen van de TV Makelaar stellen bij hun zoektocht naar hun ideale huis. Froukje vindt het programma ‘ontzettend leuk’ om te doen. “Het programma is natuurlijk al een succes gebleken, dus het is voor mij super dat ik daar in mag stappen. Ik vond het al een heel leuk programma om naar te kijken en nu mag ik het zelf gaan doen“, vertelt Froukje aan TVgids.nl. Toch heeft Froukje niet heel veel meer met huizen dan de gemiddelde persoon, bekent ze. “Het is niet zo dat ik heel overdreven ben met inrichting de hele tijd, maar een huis kopen is heel erg iets wat je op gevoel doet. Als je een huis binnenstapt, weet je gelijk of je er kan aarden. In zoverre heb ik er wél wat mee…” TV Makelaar werd dinsdagavond door 862.000 kijkers (madl: 12.9%) bekeken.

Opgelicht?! (TROS, Ned1, 21:06) – Peter de Bie gaat voor het programma Opgelicht?! op pad om oplichters en fraudeurs met hun praktijken te confronteren. De 57-jarige echtgenoot van Dieuwertje Blok treedt als razende reporter in de voetsporen van Pieter Storms en Willibrord Frequin. “Pieter Storms deed het geweldig; die stond echt voor zijn zaak“, zegt De Bie in Televizier. “Maar met Willibrord Frequin wil ik niet worden vergeleken: die is gestoord. Hij bleef maar als een malloot om de mensen heen huppelen. Ik ga voor het goede gesprek.” De Bie hoeft niet per se op televisie. “De kijkcijfers interesseren me niet. Ik hoef ook niet zo nodig met mijn kop op de buis; dat vind ik eerder een nadeel dan een voordeel. Ik ben dit gaan doen omdat ze bij Opgelicht?! niemand anders konden vinden. Zodra ik in mijn vriendenkring te horen krijg dat het er belachelijk uitzie wat ik doe, stop ik ermee.” Opgelicht?! werd dinsdagavond door 1.610.000 kijkers (madl: 23.8%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








28 Reacties op “649.000 kijkers voor House M.D.”


  1. Bernie

    Herrie in het Hotel doet het ook netjes zeg :o

  2. bOris

    Het volgende programma van Frouke dat flopt. TV Makelaar was ooit goed voor meer dan 1,5 miljoen kijkers ………

  3. Patzy

    Uiteraard geen goede dinsdag voor SBS, ik vroeg me al eens af waarom SBS House blijft herhalen op prime time en dat terwijl deze zendergroep toch ook andere goede serie’s in huis heeft.
    Geef een andere serie van Net5 een kans net zoals “Close to Home” een tweede kans heeft gekregen op 6.
    Dat is niet verkeerd uitgepakt, een suggestie: Cold Case!

    Ben trouwens heel benieuwd wat SBS gaat doen als over twee weken hun “internationale hitserie” Medical Investigation afgelopen is, volgens het uitzendschema van nov en dec gaat SBS hiermee door, dat betekend dus dat er wordt doorgegaan met herhalingen.
    Want volgens mijn informatie is van MI maar 1 seizoen gemaakt, omdat het in Amerika helemaal geen hitserie was.

  4. Patzy

    @ BOris

    TVmakelaar heeft de afgelopen weken echt GEEN 1.5 miljoen kijkers getrokken, welliswaar rond de 1 miljoen, maar zoveel verschil is dat nu ook weer niet.

  5. Anoniem

    @ BoRiS!

    Meer zenders betekent in dit geval meer verspreiding, hoeveel programma’s hebebn wel niet minder kijkers… JE MELD NIETS NIEUWS!

  6. Anoniem

    800.000 kijkers een flop? Een hele mooie avond voor RTL4. Vanaf 13 november bij RTL5, DINSDAG SERIEAVOND: CSI Miami & Las Vegas, hoop op ongeveer 600.000 kijkers.

  7. Anoniem

    Opvallende cijfers..
    Hart van Nederland (SBS6) 854.000 (toch meestal wel boven ’t miljoen)
    RTL Boulevard (RTL4) 1.008.000 (eerste dit seizoen boven miljoen?)
    Deal or no deal (RTL5) 623.000 (erg goeie score!)

  8. Eindregie Ned.1

    Wij RULEN wederom weer de pan uit ! :-)

  9. Willem J

    Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat als ik de percentages van de zendergroepen bij elkaar optel ik op zo’n 87% kom. Dat zou betekenen dat 13% van de kijkers naar andere zenders kijkt. Maar welke zijn dit, want als je naar de overige zenderaandelen kijk kom je nooit op 13%???

  10. rene

    dvd/video

  11. BB

    @rene – dat wordt toch nog niet meegerekend ? Zijn het niet gewoon de ‘overige’ zenders zoals Discovery/MSNBC/BBC/etc. En digitale en lokale kanalen.

  12. !#Michael#!

    RTL Nederland deed het zowie zoaardig! Op RTL4 BLVRD, half 8 niuews, GTST en Herri in het hotel meer dan 1mln kijkers (alleen TV makelaar blijft achter met 862.000 kijkers)

    RTL5 deed het DGK 480.000, DonD 623.000, CSI Miami (hh) 559.000, daar bleef alleen BEauty and The Nerd achter met 299.000 kijkers.

    RTL: Voetbal KNVB Beker deed het aardig op RTL7. En de herhalingen van HNTM en HSIJH deden het aardig op RTL8 en ATWT behaalde een zender eccord met de jubileum uitzinding gister avond op RTL8, hopenlijk heeft de ATWT fan de weg een beetje gevonden naar de soap op RTL8 en boekt het nou stabiel 200.000+

    ——————————————————————————-

    Omstreeks de jaarwisseling werd de US soap Days 0f our Lifes gestaakt. Omdat het te weinig kijker trok. DOOL was goed voor een kleine 100.000 kijkers, een aantal wat de vooravond van RTL8 aardig kan versterken. Ze zouden het kunnen proberen, zo bieden ze een alternatief op Net5.

    Net5 zend in haar voor avond oude wekelijkse drama series uit op een dagelijkse basis. RTL8 kan met DOOL een interesante mix van US soap en US talkshow bieden. Als ik de DOOL fans was zou ik mailen naar RTL Nederland om DOOL terug op de tv te krijgen op RTL8, kan die kriem van “Een plek onder de zon” ook van de TV!

    1800 Dr. Phil (100.000)
    1900 DOOL (met pr in ATWT en GTST en BOLVRD 150.000)
    1930 Oprah (120.000)

    2030/2230 Prime Time

    2230 ATWT (200.000)
    2330 GTST(hh) (220.000)

    Ik denk dat RTL8 zo een aardige vooravond neer zet :) en met GTST maak he een leuk soapblok in de late night :)

  13. ONM Tha Bomb

    RTL Boulevard eindelijk boven het miljoen, dit jaar is het ook gewoon weer erg leuk om naar te kijken.

    Vind het ook fijn dat presentatoren vaak wisselen, heb je niet altijd dezelfde tenminste!

  14. Brian

    @Willem J: BBC, EEN, Canvas, ARD, ZDF, thema kanalen, dvd, HD.

  15. Tjeerd

    Gisteren voor het eerst naar House MD gekeken vond het erg goed. Koop wel een serie op dvd of zo, want die kutreclame verpest echt de continuïteit

  16. !#Michael#!

    Heb een mailtje gestuurd naar RTL Nederland, nu afwachten op hun antwoord:

    Geachte Meneer/Mevrouw,

    Enige tijd geleden werden de uitzendingen van de US soap Days of our Lifes gestaakt op RTL5.

    De reden die gegeven werd waren het achter blijven van de kijkcijfers. Days of our Lifes was destijds goed voor zo’n kleine 100.000 fans. Dit gebeurde allemaal voordat er sprake was van een deal tussen RTL Nederland en Talpa Media om de televisie en een deel van de radio activiteiten samen te voegen tot een geheel.

    Als gevolg hiervan hield TalpaTV (Tien) op te bestaan en nam RTL Nederland de kabelfreqeuntie over en starte de kleine vrouwenzender RTL8.

    RTL8 is (zo werd gezegt) een zender die klein moest blijven en voornamelijk de vrouw tussen de 20 en 49 jaar aan moest gaan spreken. RTL8 tracht dit te doen door Oprah en Dr. Phil in de vooravond te zetten en ATWT in de late avond.

    Oprah en Dr. Phil trekken een kleine 100.000 kijkers en ATWT een kleine 200.000 kijkers (volgens SKO).

    Ik heb als fan van soaps een paar vraagjes. Zou in de vooravond van RTL8 Days of our Lifes terug kunnen komen? Je zou 100.000 mensen helemaal happy maken. En doordat het in de vooravond komt kan ik als werkende mens het ook weer zien.

    En kijkcijfer technisch gezien, zou Days of our Lifes het niet minder doen dan de huidige programma’s. En wellicht zou met wat pr in GTST en ATWT het aantal kijkers nog kunnen groeien omdat het nu op een gunstigere tijd komt.

    Ik ben een vervelende kijker, want ik heb nog een vraag. Ik volg elke avond ATWT op RTL8, en daarna komt de 350ste herhaling van The Nanny, en dat snap ik niet?! Ik zou daar veel liever een herhaling van GTST van eerder die avond (op zien, ik heb naast mijn werk ook nog een actief sportleven en druk sociaal leven ik ben dus niet altijd om 8 uur thuis, en kan mijn favoriete NL soap niet goed volgen.

    Het zou mij als soapfanaat echt goed uitkomen als er na ATWT op RTL8 nog een keer GTST komt. En ik kan me niet indenken dat ik de enigste fan ben die daar dankbaar gebruik van zal maken.

    Sterker nog ik en mijn vriendinnen hebben het er al eens overgehad en we snappen niet waarom het al niet zo geregeld is. En ik mag de gene zijn met de stoute schoenen en een mailtje sturen.

    Maar Days of our Lifes, As the world turns en Goede tijden slechte tijden passen alle drie perfect in het vrouwelijk profiel van RTL8 en toch zit er maar 1 van de 3 in de programmering?!

    Mischien zien we het verkeerd, maar door een mix van US soap en US talkshows in de vooravond bied RTL8 iets wat geen andere omroep op dat moment bied.

    En GTST na ATWT zou een leuk soapblok betekenen net voor het slapen gaan.

    Mischien is wat ik voorstel wel onmogenlijk, maar het lijkt mij in elk geval geweldig.

    Ik hoop zo spoedig mogelijk een antwoord tegemoet te zien.

    Met vriendelijke groet,

    Michael Bennink

    ———————————————————-

    Haalt waarschijnlijk niks uit, maar niet geschoten is altijd mis niet?

  17. Bernie

    Toch heeft tie wel een punt. Maar ik ben bang dat het onmogelijk is of dat RTL er geen moeite voor wilt doen :{

  18. Craig

    Zo echt beter dat die beauties and nerds weggaan en Las Vegas op die plek komt… dat past gewoon beter bij elkaar. Hopelijk komen de nieuwe afleveringen weer op RTL5. Want dat scoorde beter dan de nieuwe op RTL4.

  19. Anoniem

    Goed idee om GTST ’s avonds laat te herhalen. De herhaling van RTL Boulevard is immers ook een uikomst als je pas na negenen thuiskomt.

  20. Craig

    Hart van Nederland onder de miljoen!

  21. Patrick

    Bijna 650.000 kijkers voor DOND!

  22. David

    RTL 4 15,9 %
    RTL 5 7,5 %
    RTL 7 7,7 %
    RTL 8 4,0 %
    RTL NEDERLAND 35,1 %

    NED 1 12,6 %
    NED 2 6,3 %
    NED 3 7,3 %
    PUBLIEKEN 26,2 %

    SBS6 11,0 %
    NET5 6,6 %
    VERONICA 8,3 %
    SBS GROEP 25,9 %

    Best bekeken: Herrie in het Hotel, Blik op de Weg, GTST, DWDD, Opgelicht.

    Ongelofelijk dat Herrie in het Hotel het best bekeken is. Denk dat RTL zeker wel doorgaat met Herman den Blijker, ze mogen blij met hem zijn!

  23. !#Michael#!

    @ JS

    Who The Fuck ben jij dan? :P ken ik jou ook ;) :P ? En wat die soaps betreft, ik volg alleen ATWT, GTST en DGK kijk ik als ik toevalig thuis ben en voor de tv zit :)

    @ Tjeerd

    Hoeveel moeite kost het mij om even een mailtje te sturen naar RTL? Daar leid mijn studie echt niet onder.

    En even een Qoute van jou: “Ach wel nee guppie, wij zeiken niemand af, maar je bezighouden met dit soort zaken is zo zinloos. Je kunt je tijd beter aan je studie besteden anders word je nooit een leuke winkeljuf bij de nepsieradenwinkel.”

    Het zeggen van winkeljuf in een nepsieradenwinkel. Niet alleen onzin en denigrerend.

    Er is niks mis met een ‘winkeljuf’ zoals jij dat zo ‘mooi’ zegt, maar met betrekking op mij is dat gewoon iets niet grappigs wat voor ‘humor’ door moet gaan.

    Ten 2e word ik niet op geleid tot ‘winkelmedewerker’ maar heb ik de functie Assistent Bedrijfsleider (in opleiding) en volg ik daarnaast nog een opleiding tot Ondernemer Manager. Wat in houd dat ik na het succesvol afronden van deze opleiding als bedrijfleider aan de slag kan of mijn eigen onderneming kan starten.

    Ten 3e weet je kennelijk niet waar je t over hebt met betrekking tot Lucardi Juweliers. Het is een (landelijke) juwelier die het lagere segment aan spreekt. Het is een bedrijf dat zich voornamelijk richt op jonge, spontane, out going en mode bewuste vrouwen tussen de 20 en 40 jaar. Iets wat ze doen met eigentijdse colecties bestaande uit Goud (14k), Luxe Goud (14k), Goud met Diamant (14k goud, diamant verschild) en goud met Zirkonia. Ook is er een Uitgebreide zilver colectie, uitgebreide horloge collectie en een uitgebreide byou collectie. Al deze collecties zijn naar het huidige mode beeld.

    Dus geen ‘nep sieraden’, maar sieraden van een hoogwardige kwaliteit tegen een betaalbare prijs met een optimale service garantie!

    Even voor jou informatie! En mischien zou jij meer tijd kunnen spenderen aan het schrijven van solicitaties dan het stalken van deze mediablogs!

  24. Keown Yao

    Yey, na de hele RTL vs. SBS hebben we nu het “jij hebt geen leven”?

    IPV van non-stop zeiken hier kun je beter je tijd besteden aan hoe je ‘je branche’ kan verbeteren, niet Tjeerd? En laat nou net Michael een voorstel gedaan te hebben uit de hoek van een kijker! Dit zou jij als één uit ‘de branche’ toch moeten aannemen en verwerken.

    En trouwens, het kijken van soaps is beter voor de sociale contacten dan het posten hier al zeg ik het zelf. Ik praat liever morgen weer over wat er in GTST is gebeurd dan over jou nieuwste post Tjeerd.

  25. !#Michael#!

    @ Keown Yao

    Dat bedoel ik als niemand ze mailt gebeurt er ook niets! Mischien mailen er wel meer mensen en komt t toch nog goed :)

  26. Anoniem

    MAANDAG 29 OKTOBER 2007

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 14,9 %
    RTL 5 8,6 %
    RTL 7 5,0 %
    RTL 8 2,6 %
    RTL NEDERLAND 31,1 %

    NED 1 15,9 % SBS6 10,6 %
    NED 2 4,8 % NET5 7,1 %
    NED 3 9,1 % VERONICA 8,3 %
    PUBLIEKEN 29,7 % SBS GROEP 26,0 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Radar 9,1 % Ned 1
    2 Crime scene investigation 8,6 % RTL 4
    3 Spoorloos 8,3 % Ned 1
    4 Flikken Maastricht 7,8 % Ned 1
    5 Journaal 20 uur 7,7 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 36,0 %
    ———————————————————————-

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,0 %
    RTL 5 9,3 %
    RTL 7 4,7 %
    RTL 8 2,8 %
    RTL NEDERLAND 31,8 %

    NED 1 16,6 % SBS6 9,3 %
    NED 2 5,0 % NET5 7,9 %
    NED 3 8,6 % VERONICA 8,3 %
    PUBLIEKEN 30,3 % SBS GROEP 25,5 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Spoorloos 10,7 % Ned 1
    2 Radar 9,9 % Ned 1
    3 Goede tijden 9,1 % RTL 4
    4 Crime scene investigation 8,8 % RTL 4
    5 Flikken Maastricht 8,1 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 39,1 %
    ——————————————————————————-

    DINSDAG 30 OKTOBER 2007

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,9 %
    RTL 5 7,5 %
    RTL 7 7,7 %
    RTL 8 4,0 %
    RTL NEDERLAND 35,1 %

    NED 1 12,6 % SBS6 11,0 %
    NED 2 6,3 % NET5 6,6 %
    NED 3 7,3 % VERONICA 8,3 %
    PUBLIEKEN 26,2 % SBS GROEP 25,9 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Herrie in het hotel 8,6 % RTL 4
    2 Blik op de weg 7,9 % Ned 1
    3 Goede tijden 7,9 % RTL 4
    4 Wereld draait door 6,8 % Ned 3
    5 Opgelicht 6,7 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 34,3 %
    ———————————————————————————-

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,8 %
    RTL 5 7,4 %
    RTL 7 6,5 %
    RTL 8 4,2 %
    RTL NEDERLAND 33,9 %

    NED 1 12,4 % SBS6 11,9 %
    NED 2 7,1 % NET5 7,5 %
    NED 3 7,6 % VERONICA 8,2 %
    PUBLIEKEN 27,1 % SBS GROEP 27,5 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Goede tijden 8,8 % RTL 4
    2 Herrie in het hotel 8,6 % RTL 4
    3 Blik op de weg 8,2 % Ned 1
    4 Wereld draait door 7,5 % Ned 3
    5 Half acht nieuws 6,8 % RTL 4

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 37,5 %

  27. Patrick

    Trouwens Boulevard boven het miljoen, dat zien we niet meer vaak. ;)

  28. Craig

    Waar zijn al die RTL is een zinkend schip mensen?

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.