541.000 kijkers voor Deal or no Deal

Geplaatst op di 30 okt 2007 om 9:59


De kijkcijfers van maandag 29 oktober 2007 (SKO)

Deal or no Deal (RTL5, 19:59) – De quizshow Deal or no Deal met Beau van Erven Dorens is aan het begin van de maand verhuist van zeven uur naar het oude tijdstip acht uur. “Dat is heel mooi“, zegt Beau deze week in Televizier. “Want Deal or no Deal verdient echt een groot publiek. Het is een te gek spelletje dat weer een succes moet worden. Ik hoop dat het publiek nu terugkomt. Vooral omdat het de laatste tijd nog leuker is geworden. Het is sneller en ik ben er nog beter in ben geworden.

Beau is blij met zijn nieuwe baan als reispresentator bij RTL Travel. “Dat is een prima combinatie met Deal or no Deal“, denkt Beau. “Daar neem ik er in één keer heel veel van op en daarna kan ik lekker op reis. Waarom ze juist mij gevraagd hebben? Omdat ze wisten dat ik geen grenzen ken. Ik ben tot alles bereid.” Beau verscheen tot nu toe al twee keer in RTL Boulevard. “Ik kijk nog wel eens naar Boulevard op televisie en dan zie ik de gezelligheid, dus het is leuk om weer eens in dat decor te zitten. Maar het is niet zo dat ik het vaak ga doen hoor. Hoogstens een keer of zeven per jaar, want ik moet natuurlijk vooral nieuwe dingen gaan doen, zoals Travel.” Deal or no Deal werd maandagavond door 541.000 kijkers (madl: 8.3%) bekeken.

De Co-Assistent (NET5, 21:27) – Actrice Hanna Verboom speelt de hoofdrol in de serie De Co-Assistent, waarin het drukke leven van een aankomend arts in beeld wordt gebracht. Als actrice heeft Hanna (24) het ook druk, waardoor ze een paar jaar geleden een burn-out kreeg. “Het gebeurde anderhalf jaar nadat ik professioneel was begonnen met acteren. Na mijn eerste auditie had ik opeens twee films en presenteerde ik Top of the pops. Heel veel tegelijk“, zegt Verboom in TROS Kompas. “En daarbij is het toch raar als je jezelf opeens op televisie ziet of in allerlei bladen. Dat doet wel wat met je, al helemaal als je nog zo jong bent en alles zo snel gaat. Ik dacht op een gegeven moment dat ik alles kon en dat iedereen me leuk vond. Ik ben toen ook nog naar de rampgebieden van de tsunami geweest, waar ik heftige dingen heb gezien. Die beelden raak je niet zomaar kwijt, die moeten verwerkt worden, maar daar nam ik de tijd niet voor. Al met al was het gewoon teveel.” De Co-Assistent werd maandagavond door 384.000 kijkers (madl: 5.6%) bekeken.

Dokument: Klarendal, tranendal? (NCRV, Ned2, 22:55) – Minister Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie presenteerde dit jaar een lijst van veertig ‘probleemwijken’, die verbeterd moeten worden. De Arnhemse wijk Klarendal is er een voorbeeld van. Marjan Kruijning kwam negen jaar geleden in Klarendal wonen. “De wijk stond toen al slecht bekend en ik kreeg veel negatieve reacties van mensen die hoorden dat ik er ging wonen“, zegt Marjan bij TVgids.nl. “Eind jaren tachtig was er een grote drugsopstand en ook nu is drugsgebruik in delen van de wijk nog een groot probleem. Maar er zijn ook delen van Klarendal waar het prima wonen is. Voor ons was dat dus geen reden om ergens anders een huis te zoeken.” Met het geld van Minister Vogelaar is Kruijning uiteraard erg blij, al heeft ze er wel een dubbel gevoel over. “We zijn nu zeven jaar bezig en dan hoop je dat je het zelf kunt en dat de wijk een stuk verder is gekomen. Als dan blijkt dat Klarendal toch nog bij de veertig probleemwijken van Nederland hoort, is dat jammer…” De documentaire Klarendal, tranendal? werd maandag door 229.000 kijkers (madl: 5.8%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








38 Reacties op “541.000 kijkers voor Deal or no Deal”


  1. Anoniem

    HALLO MENSEN, PRIMA KIJKCIJFERS MET Wanted BIJ VERONICA, 370.000 KIJKERS IS HEEEEEEL GOED……

    ARJAN.

  2. Feder

    Weer een standaard ‘maandaguitslag’…

  3. dictee

    is verhuist met een t. Oeps….

  4. Craig

    Gaat niet bepaald lekker met NET5.

    SBS6 weer onder de 10%.

  5. Henk

    De wereld draait door eindelijk over de miljoen heen. Komt denk ik door de pasbehaalde televisiering.

  6. Wim H

    Trouwens ook weer genoten van m’n favoriet op maandag: Holland Sport….

  7. Anoniem

    Flikken Maastricht is een hít!

  8. hahaha

    @ graig
    Probeer je nu de neergaande teneur van RTL op SBS te projecteren?
    Grapjas! SBS heeft net een top weekend gehad. Een wat mindere film kunnen ze prima hebben. Net 5 gaat prima. Beter dan vorige week in ieder geval. Veronica ging helemaal goed gisteren.
    Hoe voelt het nu fanboy te zijn van een zendergroep die alleen maar oud sbs-ers in dienst heeft en de boel verkloten?

  9. JM

    @ Henk Sinds de nominatie zijn ze al een paar keer over het miljoen gegaan en zaten ze meerdere keren dicht in de buurt!
    Na het winnen van de ring scoort zelf de maandagaflevering met Claudia meer dan één miljoen (vorige week nog ruim 700.000).
    Ben benieuwd wat Mathijs vanavond scoort!

  10. Anoniem

    Veronica is bij de SBS-groep duidelijk steeds vaker de tweede zender!
    Veel programma’s floppen of worden op verkeerde tijden geprogrammeerd. RTL7 (met uitzondering van Voetabl avonden), NET5 & RTL8 zijn duidelijk de kleine zenders!

  11. arjan

    he friends had gisteren op veronica ook 424.000 kijkers om 19 uur ook prima van veronica 8.1 madl. best goed

  12. Jordy de Mol

    Ik dacht dat ik ongeveer een maand geleden las dat Eddy Keur en Marco Verhagen vanaf oktober een late-night programma op RTL8 zouden krijgen! Waarom is hier verder niets over bekend? RTL8 kan wel wat steun gebruiken opde late avond. Dr. Phil doet het op RTL5 in de namiddag trouwens uitstekend! Waarom niet exclusief op RTL8? Die vooravond is namelijk ook drie keer niks. Ik dacht dat RTL8 in oktober meer vorm en kleur zou krijgen?

  13. bluffy

    is vooral een gay date programma, niets bijzonders

  14. Craig

    @ hahaha alsof RTL geen goed weekend heeft gehad. Ze waren beiden dagen marktleider in 20-49 dus wat lul jij?

    SBS6 weer onder de 10% de maandag van NET5 is nog steeds matig.

    Dat is de keiharde waarheid. Zelfs de PO is een aantal keer beter bekeken in 20-49.

    Want je kan bashen wat je wilt op RTL ze zijn marktleider in de voor adverteerders belangrijke doelgroep.

  15. Belg

    KIJKCIJFERS VAN VLAANDEREN

    Kijkcijfers maandag 23 oktober 2007 30/10/2007
    Ultrahoge cijfers op eerste dag van de nieuwe week.

    1 BOER ZKT VROUW VTM 1.311.612 47,40%
    2 HET 7 UUR-JOURNAAL EEN 1.039.714 44,00%
    3 DE SLIMSTE MENS TER WERELD EEN 1.023.641 41,90%
    4 THUIS EEN 1.005.152 37,30%
    5 MAN BIJT HOND EEN 984.645 39,80%
    6 NIEUWS 19U VTM 882.540 37,40%
    7 ASPE VTM 869.294 33,40%
    8 FAMILIE VTM 857.073 32,10%
    9 BLOKKEN EEN 851.012 44,40%
    10 SARA VTM 557.877 29,80%

    ** Hoogste jaarcijfers voor Sara (daily), Aspe, Boer Zkt Vrouw en Man Bijt Hond.

    bron: showbizzsite.be

  16. Roog

    @Jordy de Mol

    Heb je wel eens fragmenten van “2 Babes” gezien bij DWDD. Dat doen Eddy en Marco nu ook, maar dan op rtl8 en dan met “homo-06-nummers” en dat noemen ze dan “Boys2Night”.

    En geloof me, aandacht verdient het echt niet. Dan kunnen we beter aandacht besteden aan de nieuwe Blue Band-commercial of de nieuwe hoed van Piet Piraat.

  17. Anoniem

    Voor iedereen,niet teveel reageren op Craig aub. Hij heeft een fetish voor RTl en een afkeer van intelligentie.

  18. Anoniem

    RTL zelfs met twee zenders bijna evengroot als SBS!!!!!!!!

  19. Anoniem

    Publieke omroep bijna evengroot als SBS en RTL samen :-)

  20. Goochem

    Het Piet Piraat een nieuwe hoed dan!? :?
    ;)

  21. Goochem

    Het = Heeft…

  22. hey

    ik zie op de site voor mediastages dat dancing wth the stars terugkomt ze zoeken redactie en productie stagiaires vanaf begin van de productie en dat is november staat er op de site en de oproep is geplaatst door endemol op 24 -10 -2007

  23. Rens

    Ik schaam me als homo voor Bosy2Night… wat zullen mensen niet van ons denken :S Alhoewel ik ook niet denk dat alle vrouwen zo dom zijn als de dames van 2babes ;-)

  24. Belg

    Wat is boys2night?

  25. Roog

    @ Rens,

    Zolang niemand weet wat het is (zoals hier blijkt), hoef jij je er niet voor te schamen hoor.

    @Belg

    Dat wil je niet weten.
    Ten eerste omdat je dat “ECHT NIET” wil weten.
    Ten tweede omdat Rens (zie hierboven) zich dan weer moet schamen en dat is het programma niet waard.

  26. Nieuwsflits

    AMSTERDAM – Annet Malherbe stopt met haar rol als Willemijn Lodewijkx in Gooische Vrouwen. De actri-ce wil zich weer concentreren op het toneel.
    olgens een woordvoerster van RTL 4, dat de serie uitzendt, is er nog geen beslissing gevallen. „Het is niet eens duidelijk of er wel een vierde seizoen van Gooische Vrouwen komt. Ook over de cast is nog niets bekend.”

    Dat is jammer, Willemijn is het type wat de serie draagt. Ze is de topper van de serie.

  27. Anoniem

    SBS is flop. SBS6 onder 10% lekker voor ze

  28. HJ

    Hoe komt Radar aan deze cijfers, net als de rest van Nederland 1, terwijl Nederland 1 er gisteren vanaf half acht in UPC gebied uit lag?

  29. henkie

    mischien omdat er maar 2700 kijkers bepalen wat de kijkcijfers zijn

  30. ik reageer ook ff

    @ HJ

    Heb je iedereen in het UPC-gebied gebeld dan? Ik had gewoon UPC-beeld en daarnaast is dit een statistisch bepaalde waarde op basis van 2.700 huishouden…

  31. Amsterdam

    Nou ik had ook gewoon Nederland 1 via UPC.

    Stop toch eens met dat domme gezeur over de methode van de SKO. Als de kijkcijfers van RTL tegenvallen dan blijkt de meting niet goed te zijn!

  32. Belg

    @Roog

    Ik zal niemand uitlachen echt waar, maar ik zou het toch graag weten. Rens hoeft zicht niet te schamen, hij heeft het programma toch niet gemaakt. Wil iemand anders mij vertellen wat boys2night is.

  33. Belg

    @Roog

    Ik wil het echt wel weten. rens hoeft zich zkr niet te schamen aangezien hij niets te maken heeft met het programma, denk ik .

    Weet iemand anders wat boys2night is?

  34. Johan B.

    Voor de gein even gekeken naar de cijfers van Het Gesprek. Marktaandeel bedroeg 0.0%. Best bekeken programma 3.000 kijkers!! Hoe lang houden ze dat nog vol.

  35. RobbieBoy

    @ Rens, nee dit programma is niet echt iets waar je voor thuis hoeft te blijven nee. Whahaha, wat een maf programma hoor.

  36. Maar niet getreurd

    Na een weekend vol lof en schouderklopjes kwam gisteren even een minder bericht binnen voor de betrokkenen van de Euro Hockey League (EHL). Het nieuwe Europese hockeyevenement werd zaterdag en zondag breed uitgemeten op televisiezender Net5, maar trok volgens een kijkonderzoek slechts negenduizend kijkers. ,,Dat is niet heel veel”, zegt Eric Treurniet van Pro Sport, mede initiatiefnemer van de EHL. ,,Maar wij hebben de gedetailleerde cijfers en die vallen wat hoger uit. De livewedstrijd van zaterdag werd door veertienduizend mensen bekeken, de samenvatting door veertigduizend

  37. !#Michael#!

    VRIJDAG 26 OKTOBER 2007

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 9,3 %
    RTL 5 6,6 %
    RTL 7 4,2 %
    RTL 8 2,0 %
    RTL NEDERLAND 22,1 %

    NED 1 16,3 % SBS6 12,9 %
    NED 2 6,1 % NET5 7,8 %
    NED 3 13,6 % VERONICA 6,9 %
    PUBLIEKEN 36,0 % SBS GROEP 27,7 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Lama’s 13,3 % Ned 3
    2 TV Show 9,5 % Ned 1
    3 Ranking the stars 8,1 % Ned 3
    4 Gouden Televizierring 7,1 % Ned 1
    5 Wereld draait door 6,8 % Ned 3

    1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 34,9 %
    ——————————————————————————–

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 9,9 %
    RTL 5 6,3 %
    RTL 7 3,6 %
    RTL 8 2,1 %
    RTL NEDERLAND 21,9 %

    NED 1 16,6 % SBS6 12,7 %
    NED 2 6,1 % NET5 8,5 %
    NED 3 13,8 % VERONICA 6,3 %
    PUBLIEKEN 36,4 % SBS GROEP 27,5 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Lama’s 13,5 % Ned 3
    2 TV Show 9,9 % Ned 1
    3 Ranking the stars 8,0 % Ned 3
    4 Gouden Televizierring 7,4 % Ned 1
    5 Wereld draait door 6,8 % Ned 3

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 35,9 %
    ————————————————————————————————————————————————————————————

    ZATERDAG 27 OKTOBER 2007

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 16,1 %
    RTL 5 4,4 %
    RTL 7 5,4 %
    RTL 8 2,7 %
    RTL NEDERLAND 28,6 %

    NED 1 14,5 % SBS6 15,2 %
    NED 2 4,2 % NET5 5,9 %
    NED 3 6,2 % VERONICA 7,3 %
    PUBLIEKEN 25,0 % SBS GROEP 28,4 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Popstar uitslag 10,3 % SBS6
    2 Mooi weer de Leeuw 10,0 % Ned 1
    3 Comp Sterren dansen op ijs 9,3 % SBS6
    4 Idols 9,1 % RTL 4
    5 Shownieuws 7,9 % SBS6

    1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 37,6 %
    ——————————————————————————————

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,7 %
    RTL 5 5,0 %
    RTL 7 4,4 %
    RTL 8 3,0 %
    RTL NEDERLAND 28,1 %

    NED 1 14,7 % SBS6 14,8 %
    NED 2 4,2 % NET5 6,6 %
    NED 3 5,9 % VERONICA 6,9 %
    PUBLIEKEN 24,8 % SBS GROEP 28,3 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Mooi weer de Leeuw 9,9 % Ned 1
    2 Popstar uitslag 9,9 % SBS6
    3 Idols 8,9 % RTL 4
    4 Comp Sterren dansen op ijs 8,8 % SBS6
    5 Journaal 20 uur 8,4 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 38,2 %
    ————————————————————————————————————————————————————————————

    ZONDAG 28 OKTOBER 2007

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 17,6 %
    RTL 5 7,9 %
    RTL 7 3,9 %
    RTL 8 3,3 %
    RTL NEDERLAND 32,7 %

    NED 1 14,1 % SBS6 15,2 %
    NED 2 2,3 % NET5 6,0 %
    NED 3 8,9 % VERONICA 9,0 %
    PUBLIEKEN 25,3 % SBS GROEP 30,2 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 RTL voetbal eredivisie 13,3 % RTL 4
    2 Gooische vrouwen 11,8 % RTL 4
    3 De leeuw day after 9,8 % Ned 1
    4 Peter R. de Vries 9,6 % SBS6
    5 Wegmisbruikers 8,0 % SBS6

    1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 40,2 %
    ——————————————————————————————

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 16,9 %
    RTL 5 8,5 %
    RTL 7 3,1 %
    RTL 8 3,8 %
    RTL NEDERLAND 32,3 %

    NED 1 13,9 % SBS6 14,3 %
    NED 2 2,9 % NET5 6,9 %
    NED 3 8,8 % VERONICA 7,8 %
    PUBLIEKEN 25,6 % SBS GROEP 29,0 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Gooische vrouwen 12,6 % RTL 4
    2 RTL voetbal eredivisie 10,5 % RTL 4
    3 De leeuw day after 10,3 % Ned 1
    4 Peter R. de Vries 8,7 % SBS6
    5 Reunie 7,3 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 40,0 %

  38. !#Michael#!

    The Bold en ATWT in de na middag evenveel kijkers! Beide 370.000, dat zie je niet vaak! Zowie zo veel TV gekeken in de middag Dr. Phil scoore ook buiten gewoon goed met 273.000 kijkers op RTL5!

    Toch grappig om te zien dat The Bold nu SBS6 het een stabiele plek gegeven heeft langzaam aan weer aan kijkers wint. Waar je ziet dat de ATWT kijkers dankbaar gebruik maken van de 3 kijk momenten (vdaag 22.30 RTL8, morgen 17.00 RTL4, overmorgen 9.20 RTL4 en dat is allemaal de zelfde aflevering) Waar je bij ATWT duidelijk drie splitsing krijgt ruim 150.000 op RTL8, 350.000/400.000 smiddags op RTL4 en 100.000 smorgens op RTL4)

    In absolute fans is ATWT groter, maar in de na middag doet het weinig onder voor The Bold, waar dat vorig seizoen nog wel anders was.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.