568.000 kijkers voor Hart in Aktie

Geplaatst op do 26 apr 2007 om 10:09


De kijkcijfers van woensdag 25 april 2007 (SKO)

Hart in Aktie (SBS6, 20:30) – Eric-Jan en Anne-Marie, broer en zus, raakten na het overlijden van hun ouders vier jaar lang in de financiële problemen. Een vriendin van Anne-Marie vond het mooi geweest en schreef een brief naar Hart in Aktie. Het resultaat was woensdag te zien in de start van de tweede serie met Natasja Froger, die door 568.000 kijkers (madl: 10.5%) bekeken werd. Anne-Marie en Eric-Jan waren 19 en 21 toen hun moeder vier jaar geleden overleed.

Hun vader was toen al enkele jaren dood. ,De tijd na het overlijden van hun moeder noemt Anne-Marie in de GPD-bladen ‘hectisch’. “We stonden er alleen voor. Ik deed eindexamen, m’n broer ging net werken en zal zes euro per uur hebben verdiend. Dat is gewoon heel heftig. Toen Eric-Jan zijn eigen bedrijf begon, ging het beter, maar we hadden nog steeds niet het geld om thuis grote aanpassingen te doen.” Krap een week na het schrijven van haar vriendin mochten de broer en zus drie dagen lang in een luxe hotel verblijven. “Na drie dagen kwam Natasja binnen met een cameraploeg. Zij brachten ons met z’n allen thuis in de limo en aan het eind van de straat moesten we uitstappen. (..) Ik had me voorgenomen niet te gaan huilen bij thuiskomst… Toen bleek dat ze het huis hadden verbouwd, dacht ik nog dat het alleen om de woonkamer ging, maar ze bleken dus het hele huis én de tuin gedaan te hebben.

Brothers and Sisters (RTL4, 20:35) – Tegenover Hart in Aktie werd een nieuwe aflevering van de RTL 4-serie Brothers and Sisters door 461.000 kijkers (madl: 8.4%) bekeken. Na een break van vijf jaar, waarin ze thuis was bij haar zoontje Liam, maakt Calista Flockhart haar come-back in Brothers and Sisters. “Ik voelde gewoon dat deze serie bij me paste“, vertelt Flockhart in Televizier. “Het script sprak me ontzettend aan: het gáát echt ergens over. Actuele en taboegevoelige onderwerpen komen volop aan de orde en de personages zijn stuk voor stuk intigrerend.” Flockhart wilde dat haar come-back absoluut niet op Ally McBeal zou lijken. “Daarom wilde ik per se in een serie spelen waarin een groep centraal staat en niet één persoon. Kortom, Brothers and Sisters was voor mij gewoon het ideale project om mee te beginnen.

Fashion House (Tien, 18:29) – Gillende ruzies, doortrapte modellen en zakenvrouwen die erop uit zijn iedereen onderuit te halen vormen de belangrijkste ingrediënten van de dagelijkse serie Fashion House, die magere kijkcijfers behaalt bij Tien. Bo Derek speelt Maria Gianni in de serie. “Schandelen, intriges, bedrog, vijandie overnames“, somt Derek op in TROS kompas. “Zo’n 26 kostuumwisselingen per dag, illegale dingen die je met stiletto’s kunt doen en beeldschone modellen die niet deugen – het is net echt. Ik denk dat de kijkers de volgende dag beslist wat te bespreken hebben bij het koffieapparaat.” Fashion House trok woensdag 28.000 kijkers (madl: 0.9%). Daarmee was de opvolger van de Nederlandse telenovelle Lotte woensdagavond het slechtst scorende programma’s van Tien. Beau van Erven Dorens behaalde met Deal or no deal de hoogste kijkcijfers: 415.000 kijkers.

KijkcijfersTop 15
01. Chelsea – Liverpool (Ned3) 1.604.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.441.000
03. Hart van Nederland (SBS6) 1.189.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.074.000
05. Tussen kunst en kitsch (Ned1) 924.000

06. Half acht nieuws (RTL4) 903.000
07. Silent Witness (Ned1) 880.000
08. Shownieuws (SBS6) 789.000
09. Pauw en Witteman (Ned1) 749.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 746.000

11. Journaal 18:00 (Ned1) 719.000
12. Editie NL (RTL4) 686.000
13. De Smaakpolitie (SBS6) 603.000
14. Hart in Aktie (SBS6) 586.000
15. De wereld draait door (Ned3) 553.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 17.5%
2. Ned3 / 16.8%
3. RTL4 / 12.5%
4. SBS6 / 10.5%
5. RTL5 / 6.8%
6. Vero / 6.1%
7. Ned2 / 5.8%
8. NET5 / 5.4%
9. RTL7 / 4.1%
10. Tien / 3.7%
11. Discov / 0.6%
12. N.geog / 0.6%
13. Box / 0.6%
14. Nick / 0.6%
15. MTV / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 40,1%
2. RTL Nederland 22,9%
3. SBS Groep 22,0%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








25 Reacties op “568.000 kijkers voor Hart in Aktie”


  1. Freek

    Gouden Kooi streams niet meer gratis

    Je hebt nu een dik half jaar kunnen genieten van onze streams. Vanaf 4 mei vindt er een verandering plaats. Dan staat er een vergoeding tegenover het volgen van de streams. Per dag betaal je 95 eurocent, voor een week 1,95 euro en voor de diehards is er een maandabonnement voor 3,95 euro. Betalen kan via SMS, 0900, i-deal, cc, wallet en wallie.

    Bron: http://www.goudenkooi.tv

  2. [MikE]

    @Freek: Niets mis mee toch? Mensen moeten maar eens begrijpen dat De Gouden Kooi een crossmediaal content project is waarbij je op meerdere manieren je financiële doelstellingen wilt behalen. Verhalen over goodwill wat ze nu opofferen gaan niet op, want Tien is een startende zender in zijn tweede jaar, en zal toch ook wat inkomsten moeten gaan brengen. En trouwens, kom op… Een eurie per dag, dat is toch geen geld?

    Sommige kijkers snappen wel dat je voor een fles SPA Blauw een euro betaald, maar voor hele dure content als De Gouden Kooi niets hoeft te betalen.

    Misschien haakt 70% van de kijkers nu af, maar als er dan nog 30% overblijft dan kan het in ieder geval een beetje uit!

  3. Peter

    Belachelijk! We worden al doodgegooid met reclame in DGK! @Freek: Ik kan het trouwens nergens vinden op de site van DGK.

  4. Freek

    Zien de link: http://www.tien.tv/degoudenkooi/livestream.html, daar staat het halverwege de pagina.

  5. Feder

    Wat voor leven heb je, als je kijkt naar De Gouden Kooi…. Mensen die ook maar 1 sms sturen naar dat programma zouden verplicht opgenomen moeten worden in een tbs-kliniek.

  6. Chiel

    Ik snap ook niet dat duizenden mensen sms-en om een bekende nederlander in een programma te houden, of úren voor een livestream zitten… Na 4 minuten was ik het bij Big Brother toch wel zat; saai! En om er ook nog E4 voor te betalen :shock: Ach, altijd mensen die het toch doen…

  7. Peter

    @Mike: Tien is al een zender die erg veel en lange reclameblokken uitzendt. In De Wedstrijden wordt je er al helemaal doodziek van en DGK zit ook al vol met sponsoring en reclameblokken. Daarnaast scoort het programma al lang niet meer de doelstelling van 500.000 kijkers die men minimaal wilde hebben. Erg dom dus om nu de mensen die het nog wel volgen weg te jagen omdat ze moeten betalen voor de streams. Nee het poenerige geldwolven imago van Talpa wordt hierdoor echt beter. Hoe jaag je de paar, mensen die je zender nog trouw volgen ook weg.

  8. sebas

    Doet Natasja het eigenlijk goed?

  9. [MikE]

    @Peter: Verdiep je eens in de materie voordat je ergens een oordeel over hebt!! Van alle commerciële zender zendt Tien het minste reclame uit. Daarnaast heb ik alle minuten bij De Wedstrijden opgeteld, en dat valt verhoudingsgewijs ook wel mee.

    Dan je volgende punt die bewijst dat je je er niet in verdiept het, omdat je zegt dat de doelstelling was dagelijks 500.000 kijkers te boeien. Ze halen de doelstelling juist wel daar de doelstelling was om dagelijks tussen de 350.000 en 500.000 kijkers te boeien.

    Talpa is helemaal niet poenerig, maar gewoon een zender in Nederland, die net als alle andere zenders kostendekkend probeert te draaien. Niet meer en niet minder.

  10. Salami

    NCIS scoort beter dan Brothers and Sisters…

  11. Atmos

    GTST weer de weg naar beneden gevonden.

  12. Martijn

    @ Atmos: GTST scoorde gisteren helemaal niet zo slecht; marktaandeel boven de 22%!

  13. Hello

    De stelling van Peter slaat nog kant nog wal. tien heeft inderdaad veel reclame maar RTL & sbs zijn de koploppers erin. Kijk maar naar GTST of hart in aktie. De hele programma vol met reclame. Begin tune van een serie of film en ja hoor het wordt al weer onderbroken.

    Volgens mij is peter gewoon een beetje gefrustreerd

  14. BLURP#^$&^#&$

    De woensdag op veronica is dik in orde met zeer goede series

  15. Wim H

    @Mike: heb je John al koffie en z’n krantje gebracht? =)

  16. de haas

    Natasja is een enorme verrassing. Ze is heel warm en meelevend. Vind haar erg goed.

  17. Hello

    @ WIM H hoe was de fanclub dag ??

  18. Johan

    Uitzendinggemist op YouTube

    HILVERSUM – Uitzendinggemist, de videoportal van de publieke omroep, komt met een eigen kanaal op de internetpagina YouTube. Via de site youtube.com/uitzendinggemist kunnen bezoekers fragmenten van programma’s van de publieke omroepen bekijken. Dit werd donderdag bekendgemaakt.
    Op de internetpagina komen dagelijks nieuwe fragmenten. Via youtube.com/3fm gaat radiozender 3FM experimenteren met bijvoorbeeld backstagefilmpjes en zijn videobeelden van muziekfestival Lowlands en de 3FM-actie Serious Request (Het Glazen Huis) terug te vinden.
    (ANP)

  19. Carmen

    Het was een mooie uitzending. Anne-marie is een vriendin van mij, ze hebben het mooi en met respect gebracht…

    Je kon ook zien in deze aflevering dat Natasja heel meelevend is, meer dan Wendy van Dijk. De kijkcijfers vallen wel tegen vind ik… Hadden ze met Wendy niet hogere kijkcijfers???

  20. Peter

    @[Mike]: Je het een aantal dingen niet helemaal juist. Ten eerste iriteert de reclame in De Wedstrijden vele kijkers mateloos, dat blijkt overduidelijk uit het feit dat ruim 1 miljoen kijkers is afgehaakt in vergelijk met de NOS. Het programma zit al weken net boven of onder de 2.000.000, zelfs nu de competitie zinderend spannend is. Uit de enquete van het AD en ook die van NOVA bleek dat 90% van de kijkers het voetbal weer naar de NOS wil. Zo enthousiast is de kijker dus over de vele reclame rondom het voetbal en de kwaliteit en opbouw van het programma De Wedstrijden.

    Ten tweede werd bij de lancering van De Gouiden Kooi door John de Mol zelf gezegd dat als het aantal kijkers onder de 500.000 zou zakken er een groot bord ”Te koop” in de tuin zou komen. Toen de cijfers structureel onder de 500.000 kwamen, werd er ineens verklaard dat de doelstelling was bijgesteld tot 350.000. Ondanks de veelvuldige komst van hoeren voor Huub, de vele ruzies, vecht- en scheldpartijen, wil het programma maar niet doorbreken naar de miljoenencijfers die Big Brother in het begin trok. Het laten betalen voor de streams zal de populariteit dan ook niet ten goede komen, dat versterkt alleen maar het ”alles draait om geld” imago van de zender.

    Je bent waarschijnlijk de enige Nederlander die het Talpa niet associeerd met poenerig. Leg je oor eens te luister in Nederland, op straat, bij de voetbalclub, op feesten en verjaardagen. Opmerkingen als ”ze dachten alles te kunnen kopen”, ”Cheque Spijkerman”, ”zakkenvullers” en nog veel meer van dit soort termen worden gebruikt om de warme gevoelens voor de zender te omschrijven.

    Gezien de enorme pro Talpa inhoud van je postings zul je wel weer met een onzinverhaal terugkomen. Afgezien van het feit dat je postings geen tenenkrommende taalfouten bevatten, ben je verder voor de volle 100% de nieuwe Mickey.

  21. Tom

    Onze [Mike] praat poep. Toen de eerste berichten verschenen dat Tien met RTL samen zou gaan verklaarde hij overal: ”Talpa is voor mij een gesloten boek, ik ga niet meer op postings reageren”. Nou hij praat meer poep dan ooit. Waarschijnlijk praat hij steeds meer poep omdat hij zelf ook wel weet dat Tien er tot boven de kniëen in staat.

  22. Frits

    “Opmerkingen als ?ze dachten alles te kunnen kopen?, ?Cheque Spijkerman?, ?zakkenvullers? en nog veel meer van dit soort termen worden gebruikt om de warme gevoelens voor de zender te omschrijven.”

    Klopt, Peter, er lopen heel wat “papegaai-mongolen” rond in dit bekrompen landje.

  23. Henk Jan

    Natascha Froger is inderdaad erg goed! Zeer meelevend en ook écht!
    Trouwens, hoe kan het dat B&S zo slecht wordt bekeken?!?!?! Ik heb de serie gisteren eindelijk eens HELEMAAL af gekeken!
    Ook LookingGood was gisteren erg leuk! Heel leuk om te zien hoe die staartmans (de eerste) in een super lekker ding veranderde! En een mannen-aflevering! BETERRRR! Daar heb ik tenminste iets aan!

  24. Simon

    Paar zeer opvallende dingetjes:
    – ONM onder de 300.000 kijkers!
    – Op primetime maar 1 programma boven het miljoen en dat is dan ook nog een voetbalwedstrijd!

  25. de haas

    @ henkjan
    Omdat B&S een amerikaanse Uber zeik serie is met een politiek tintje. Je zou verwachten dat de RTL bobo’s beter zouden hebben moeten weten of deze serie ook bij het Nederlandse publiek zou aanslaan. Maar Fons & Bart blijken wederom niet zo veel te kunnen….

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.