2,2 miljoen kijkers voor Radar


De kijkcijfers van maandag 22 januari 2007 (SKO)

Radar (TROS, Ned1, 20:35) – Louis van Gaal is gekozen tot meest irritante bekende Nederlander in een tv-reclame. Hij won gisteren de Loden Leeuw- verkiezing van het TROS-programma Radar. De reclame, waarin de bekende voetbaltrainer Van Gaal zich afvraagt of ‘Media Markt nou zo goedkoop is, of de anderen zo duur’, kreeg ruim eenderde van de stemmen. Als tweede eindigden de Toppers (C1000), Jort Kelder werd derde (Asperion). Andere kanshebbers waren Ali B. en Janneke Brinkman.

Unilever, producent van Cif, won de Loden Leeuw voor vervelendste reclame. Een moeder in boevenpak maakt daarin een bad schoon. Haar dochter vraagt haar vertwijfeld wanneer ze klaar is. De spot is volgens kijkers rolbevestigend. Van Gaal werd door de kijkers gekozen vanwege zijn arrogantie. De spot van Cif kreeg 24 procent van de stemmen. Radar werd door 2.187.000 kijkers (madl: 30.6%) bekeken.

Men in trees (NET5, 21:24) – Actrice Anne Heche is in Nederland sinds enkele weken te zien in de rol van relatietherapeute Marin Frist in de komedieserie Men in trees. “Marin is een eeuwige optimist die in de liefde blijft geloven en ook zeker weet dat het goed komt. Zo ben ik ook“, aldus Anne. Heche werd vooral bekend als de vriendin van comediènne Ellen DeGeneres. Als ze na drie jaar uit elkaar gaan, raakt ze de weg kwijt. Heche werd gevonden op een boerderij in Californië onder de invloed van drugs. Ze beweerde ‘Celestia’ te heten en te wachten op het ruimteschip dat haar mee zou nemen. In Anne’s autobiografie ‘Call me crazy’ verklaarde ze de eerste 31 jaar van haar leven geestelijk ziek te zijn geweest, omdat zij seksueel werd misbruikt door haar vader. In haar boek wordt Celestia uitgelegd als een alter ego. Celestia is volgens Heche de dochter van God en het halfzusje van Jezus. In de autobiografie legt Heche uit dat God toenadering zocht tot haar. “Als ik mezelf toen advies had kunnen geven had ik gezegd dat ik mijn mond moest houden, haha. Ik ben een expressief en open persoon. En hoewel ik blij ben dat ik überhaupt mijn zegje kan doen, denk ik nu dat het beter was geweest als ik toen even mijn mond had gehouden. Dan had ik kunnen nadenken en was alles vanzelf goed gekomen.” Zes jaar geleden trouwde Anne met een cameraman. Men in trees scoorde gisteren 483.000 kijkers (madl: 6.7%).

Tijd voor Tien (Tien, 10:58) – Het ochtendmagazine Tijd voor tien is nu ruim een maand te zien, sinds Talpa 24 uur uitzendt onder de naam Tien. Het live programma wordt gepresenteerd door Marco Verhagen en Sanne Heijen die tussen elf en twaalf diverse gasten ontvangen. Ze moeten echter wel een belspel presenteren. “Dat is helemaal niet erg, omdat ik daarna een live programma van een uur mag presenteren, zo veelzijdig, wie wil dat nou niet“, aldus Heijn in de GPD-bladen. Er is weinig budget voor Tijd voor tien. Zo is een deel van het decor afkomstig van Entertainment Live en de opnameleider moet spullen verplaatsen en gasten van een zender voorzien. “Een geluidsman kunnen we niet betalen. Om budgettaire redenen hebben we ook drie stagiaires en twee cameramensen die wel vier camera’s bedienen“, vertelt producent Anuska Bán. De kijkcijfers van Tijd voor tien zijn laag. Zo werd het programma gisteren door 40.000 kijkers (madl: 6.1%) bekeken. Volgens de makers komt dat door de onbekendheid van de ochtendshow, die niet in de tv-gidsen wordt vermeld, en omdat het programma een vreemde eend is tussen belspelletjes, homeshopping en herhalingen. “Het programma moet zich bewijzen. Zodra mensen het ontdekken, zul je zien dat ze blijven kijken“, zegt Sanne Heijen.

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG
</p>
    </div><!-- .entry__content -->

    <footer class=

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen