504.000 kijkers voor Katja vs de Rest


De kijkcijfers van maandag 30 oktober 2006 (SKO)

Katja vs de rest (BNN, Ned3, 22:06) – De eerste aflevering van het nieuwe BNN-programma Katja vs de rest werd gisteren door 504.000 kijkers (madl: 8.0%) bekeken. Katja Schuurman neemt het in Katja vs de rest op tegen diverse vooraanstaande personen. In de eerste uitzending was dat zanger Gordon. Katja kan wel tegen haar verlies, maar “op voorwaarde dat ik een kans heb om te winnen“, vertelt ze in het AD. “Thijs en ik hadden een tafeltennistafel uitgeklapt staan, maar hij is veel beter dan ik.”

Om telkens te worden ingemaakt, daar zie ik de humor niet van in“, vervolgt de actrice en presentatrice. Dus die tafel is intussen weer ingeklapt en opgeborgen. Bij Katja vs de rest ligt het anders. Daar vind ik het al vrij snel na afloop weer belangrijker dat in elk geval het programma wint. En daar vertrouw ik helemaal op, want met Katja vs Bridget trokken we op het laatst zowat een miljoen kijkers.

Beauty & de nerd (RTL5, 20:33) – Na de finale-uitzending van het realityprogramma Dat zal ze leren, die door 513.000 kijkers werd bekeken, ging bij RTL 5 de Nederlandse versie van Beauty & de nerd van start. Hierin worden negen mooie, maar naïeve vrouwen gekoppeld aan negen intelligente mannen, die met hun looks en op het gebied van sociale vaardigheden echter nogal achtergesteld zijn. Renate Verbaan, die onlangs overstapte van TMF naar RTL, vindt het een eer dat ze voor de presentatie van Beauty & de nerd is gevraagd, “maar daarmee verdwijnt de onzekerheid niet“, vertelt ze in het Algemeen Dagblad. “Sterker, het wordt alleen maar erger. Ik heb echt lang moeten nadenken of ik wel klaar ben voor deze stap, of het niet te vroeg is. Ik ben er erg met mezelf mee bezig geweest, heb de tijd genomen. Open kaart gespeeld met RTL. ‘Luister, ik vind het een eer dat jullie me hebben gevraagd, want het is toch een compliment voor het werk dat je doet,’ zei ik, ‘maar ik wil niet de verkeerde keuze maken en dan in één keer naar beneden flikkeren, omdat ik er nog niet klaar voor bleek te zijn.’ Belangrijke zaken bespreek je met mensen die dicht bij je staan. Dat Winston (Gerschtanowitz, haar vriend, red.) ook bij de televisie werkt, heeft daar niets mee te maken. De tv is ons werk. Zo praten we er ook over. We maken het niet té belangrijk.” De eerste aflevering van Beauty & de nerd werd gisteren door 533.000 kijkers (madl: 7.9%) bekeken bij RTL 5. Bij zusterzender RTL 4 trok de eerste aflevering van de nieuwe dramaserie Shark 903.000 kijkers.

Gotcha! (Veronica, 21:42) – Tatum Dagelet scoorde gisteren 323.000 kijkers (madl: 4.8%) met de eerste aflevering uit een nieuw seizoen van het verborgen cameraprogramma Gotcha!. Volgens Tatum komt in Gotcha de ware aard van de BN’ers naar boven. “Ze zijn zich altijd bewust van camera’s, maar in dit programma niet“, vertelt Tatum in Spits. “Ik sta soms versteld van hoe mensen doen en denken. Kelly bijvoorbeeld; zij stond doodangsten uit, maar maakte zich ondertussen ook druk om haar kapsel.Floortje uit Idols werd voor de eerste aflevering naar een autodealer gelokt die haar zou sponsoren met een autootje. “Die verkoper was zó vervelend, dat ik ‘m z’n nek wel wilde omdraaien, maar ik hield me in en dacht: ik rijd straks weg in mijn autootje en dan zie ik je nooit meer.” Maar dat liep anders. Er gebeurden rare dingen, zoals een ‘bedrijfsongeval’ waaraan Floortje schuldig zou zijn. Achteraf bleek ook de sponsordeal verzonnen door het Gotcha!-team. Floortje: “Ik kan best tegen grapjes, maar dat ik geen auto heb gekregen, was wel een teleurstelling.

De afbeelding �http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG� kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Spoorloos (Ned1) 2.471.000
02. Radar (Ned1) 2.134.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.891.000
04. Goede tijden, slechte tijden (RTL4) 1.598.000
05. Crime Scene Investigation (RTL4) 1.403.000

06. Ingang oost (Ned1) 1.272.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.139.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.119.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 1.087.000
10. Spangen (Ned1) 1.047.000

11. RTL Boulevard (RTL4) 998.000
12. Editie NL (RTL4) 945.000
13. Lingo (Ned1) 940.000
14. Shark (RTL4) 903.000
15. That’s the question (Ned2) 865.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 22.9%
2. RTL4 / 16.2%
3. SBS6 / 8.8%
4. Ned3 / 7.4%
5. RTL5 / 7.0%
6. Ned2 / 6.9%
7. RTL7 / 6.2%
8. Talpa / 6.1%
9. NET5 / 4.4%
10. Vero / 3.5%
11. Discov / 0.8%
12. N.geog / 0.5%
13. Eurosp / 0.4%
14. MTV / 0.3%
15. AT5 / 0.3%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 37,2%
2. RTL Nederland 29,4%
3. SBS Groep 16,7%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

84 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Craig
oktober 31, 2006 22:23

Zo hey bel de kranten! ;)

Gast
Talpafan.nl/
oktober 31, 2006 21:49

Talpa grijpt in! 1 Miljonair moet vertrekken uit de Gouden Kooi

Gast
Talpafan.nl
oktober 31, 2006 21:04

Zo goed gaat de reality night niet oke er is een duidelijke stijging in de vooravond maar ER verliest wat kijkers. Ondanks dat het veel is gepromoot met Olga.

Big Brother wint, Talpa op 6,1 maar eigenlijk had ik er meer van verwacht Talpa moet toch met 2 van deze voor Talpa grote programma`s toch rond de 8 % kunnen.

DonD doet het zeer goed, BB en DGK stijgen flink ELive blijft een ramp kwa kijkcijfers terwijl het 100000x beter is als vorig seizoen geef het een andere naam showtime of zo. Was toch ook Noordzee Showtime, misschien help deze naamswijziging. Misschien Prive Live of zo.

Gast
johan b.
oktober 31, 2006 20:44

Het zou sommigen inderdaad sieren als ze niet zo anti of pro waren. Zelf ben ik dus meer een PO-er, maar ik ben best bereid om toe te geven dat DOND het momenteel toch echt goed doet. Je kunt toch niet verwachten dat men massaal niet meer naar het 8-uur journaal of GTST (GTST = BAGGER) kijkt.
En mijn voorspelling dat met de komst van de wintertijd Boulevard weer 1 miljoen kijkers zal opleveren blijkt aardig te kloppen. Het zat er net een fractie onder. Toch nog het minimale effect van EL!!

Gast
Martijnjdd
oktober 31, 2006 20:31

Quoot van Jordy II:
Laten we meester Martijnjdd maar even roepen, die kan jullie professioneel als twee kleine stampvoetende kinderen uit elkaar halen.

Ik ben blij dat “mijn kids” dit soort gedrag (dagelijks dezelfde mening een ander proberen op te dringen met nietszeggende argumenten) niet vertonen.

Leuke score voor DOND, maar waar Mickey de informatie vandaan haalt dat dit structureel is en zelfs nog gaat groeien, is mij een raadsel.
En dat Craig helemaal niets positiefs kan schrijven over Talpa is ook al anderhalf jaar bekend.

Leuk om te lezen zijn de reacties na de eerste werkdag-aflevering op 29 augustus jl.

Chiel: Weer een flop erbij op Talpa én voor Beau… Maar iedereen die gelooft dat er nog kijkers bijkomen mag dat natuurlijk blijven geloven.

Jorzz: Ook het seizoen van Talpa is begonnen en dat zie je meteen aan de kijkcijfers. Prachtig!

Craig: DOND is gewoon een flop.

Mickey found dead in his house.

Richard: ’Dat groeit nog wel’’ zullen we straks wel horen ..

Johan: wat een drama, dat DOND

Erwin: Deal Or No Deal is nog helemaal geen flop. Tjonge jonge wat roept men dat altijd maar graag hier. Hoelang is dat programma nu bezig?

Mike: Het is niet te verwachten dat de kijkcijfers nog spectaculair zullen toenemen.

Chiel: Net als EL? Of Thuis? Samen? NSE? 80’s en 90’s quiz? Big Brother? Lotte? Er kwamen allemaal geen kijkers bij, het werden zelf minder kijkers… Dus we kunnen wel weer van een flop spreken. Over twee weken kan ik het ook een flop noemen, maar dan is het maybe al van de buis…

Mickey: Ik denk dat je DonD zeker een tijdje de kans moet geven

Ty: Ik zeg in ieder geval dat het een flop wordt. Jammer, want het concept is verder wel oke…

Gast
Theo
oktober 31, 2006 19:11

Aha ok.
In post 29 had Tom het erover dat ze gisteren zijn begonnen met seizoen 4, dat is niet waar dus??

Gast
Chiel
oktober 31, 2006 19:07

Ik zag een Hawaii feestje, dat was wél in aflevering 1. Nam ff snel X Factor op, dus heb er niet aandachtig naar gekeken ;) Het word echt wel herhaald, geen dvd kopen hoor :)

@ Jorzz: even gezocht op internet, niemand kent ‘m. Op spelivisie staat ie ook niet. Kevin is het in ieder geval niet.

Gast
Theo
oktober 31, 2006 18:59

@Chiel
Jammer dat RTL niet begonnen is bij seizoen 1 van de Pfaffs.
Dan de DVD’s maar kopen :)

Gast
Mike
oktober 31, 2006 18:56

@ Jorzz. Nee, het is een hele mooie jongen. Nog nooit gezien trouwens op tv.

Gast
Chiel
oktober 31, 2006 18:54

Geen idee hoe oud ie is, tussen de 20 en 30 ;)
En mager… gewoon. Hij is in ieder geval irritant!!!

Gast
Jorzz
oktober 31, 2006 18:45

Is dat die ene lange… hoe heet die… in iedergeval is die mager en lijkt veel ouder dan die is?

Gast
Chiel
oktober 31, 2006 18:32

Dr. Phil op RTL5 maar eens opgenomen, maar wat een ongelooflijke @#%$! van een belspeljongen staat er daar… Wat een droogkloot! Weg ermee!

Tot zover mijn bijdrage van vandaag ;)

Gast
Theo
oktober 31, 2006 18:14

@MediaFlandria.

Het is absoluut een leuk programma.

Jammer dat ze bij de BE/NL versie niet gekozen hebben voor wat nieuwe onderdelen, of i.i.g. voor wat variatie.
Daardoor was het voor mij toch te voorspelbaar geworden.

De USA versie was overigens wel een groot succes in Nederland.

Gast
MediaFlandria
oktober 31, 2006 18:10

@ Theo
idd, wij hebben de Amerikaanse versie niet gezien in Vlaanderen. Daar ligt het mss wel aan. Vond het toch een tof programma :p

Gast
Theo
oktober 31, 2006 18:07

@Mediaflandria.

In Nederland is ook iets meer concurrentie.
En Belgie had ook geen 2 ijsdansshows in 1 weekend.
Misschien hebben de Vlamingen die amerikaanse versie van B&tN ook nog niet gezien.
Ik heb gisteren 10 minuten van de Vlaams/Nederlandse versie gezien, maar hij is 1 op 1 gecopieerd van de US versie.
Voor mij was de aardigheid er dus al heel ver af.

Gast
Jorzz
oktober 31, 2006 18:04

Mooie score voor de nieuwe serie Shark. Al over de 900.000. Ik denk dat het nog wel kan gaan stijgen naar 1 miljoen. Dan heeft RTL4 de gouden formule in handen voor de maandag. De hele avond zal dan goed scoren. RTL5 zakt een beetje terug, maar doet het nog goed met 7% marktaandeel. RTL7 ongelofelijk hoog voor een Herhaalkanaal. SBS6 is erg treurig als ik het mag zeggen. Zelfs HVN komt niet meer boven GTST uit. Zullen de succesmaanden van SBS6 over zijn? Talpa scoort mooi met DOND, maar we moeten het niet overdrijven!

Gast
MediaFlandria
oktober 31, 2006 18:03

@ Belg
Toch wel, vind ik. In Nederland wonen dubbel zoveel mensen als bij ons! en Dancing On Ice haalde in Nederland ook veel meer kijkers dan bij ons…

Gast
Sebas
oktober 31, 2006 17:35

Expeditie Robinson trekt ook bijna evenveel kijkers in Belgie als in Nederland….

Gast
Mickey
oktober 31, 2006 17:19

The Nanny blijft leuk, is naar mijn mening een van de leukste Comedy’s van de afgelopen 20 jaar! … kijk het nu niet meer omdat ik ze allemaal ken, soms voor het slapen gaan de nacht herhaling ;) :P … Fran Drescher is gewoon een top wijf :P als ik eens geen homo zou zijn en 20 jaar ouder ;) whaha:P

Gast
Bertje
oktober 31, 2006 17:03

wow The Nanny was gisteren het hoogst scorende programma van de ganse dag op RTL5!!!…..she’s got style, she’s got flair, she was there, that’s how she became the ratings….hahahaha

Gast
[dannyºlinkers).nl - vernieuwd!
oktober 31, 2006 16:46

Weer succes over Ned1!

Gast
belg
oktober 31, 2006 16:38

@mediaflandria
is dat zo erg misschien

Gast
MediaFlandria
oktober 31, 2006 16:34

Amai, meer kijkers in Vlaanderen dan in Nederland !

Gast
Nele
oktober 31, 2006 16:26

Ja Beauty & De Nerd deed het goed voor VTM.

VTM
19.00 Het Nieuws – 855.789 – 40.44%
20.00 Familie – 921.856 – 37.04%
20.40 Beauty & De Nerd – 842.417 – 31.70%
21.40 Aspe – 817.129 – 34.69%

Gast
Frits
oktober 31, 2006 16:20

@Chiel
dat snap ik ook wel. Maar heb je al eens van de nieuwe zenderindeling gehoord? Als het vroeger lukte op Nederland 2, lukt dat dan nu ook nog ? Tijden veranderen Chiel, er is niet 1 programma op Ned 2 dat momenteel meer dan 1 miljoen kijkers scoort.

Gast
TOTP
oktober 31, 2006 16:03

@belg: US Beauty and the Geek wordt ook een sociaal experiment genoemd. En in feite is dat het ook. Wat gebeurd er als je een slimme, maar niet zo knap, geek koppelt met een goed uitziende beauty die niet per se die het meer van haar schoonhied moet hebben dan haar hersens.
En uit de 1ste 2 seizoenen van US BATG blijkt wel dat er verschillende dingen kunnen gebeuren. Een beauty uit s2, Cher is gevallen voor de geek Wes. Hij bestudeert apen voor z’n beroep. Nou niet echt de persoon waar de meest vrouwen op vallen. Een half jaar later waren ze nog samen en zijn ze zelfs samen verhuisd naar LA.

Gast
Chiel
oktober 31, 2006 16:01

Q: Je zegt het al : TROK, is dat geen verleden tijd !

ik bedoel ermee te zeggen dat het programma, als het niet op ned1 staat, OOK succesvol is.

Gast
Kroko
oktober 31, 2006 15:43

Behalve HvN en TTQ op ned 2 is het één en al ned 1 en rtl 4 wat de klok slaat in de top 15…

Gast
Sebas
oktober 31, 2006 15:30

@ tnx mede-Belg :)

Gast
belg
oktober 31, 2006 15:07

ik vond dit artikel op tvvisie.be

Kijkcijfers: mooie start ‘Beauty & de Nerd’ (VTM)

Maandag lanceerde VTM zijn nieuwe co-productie met RTL Nederland. In ‘Beauty & de Nerd’ moeten negen superintelligente jongens negen wulpse jonge dames beter leren kennen. Het nieuwe programma maakte meteen een vliegende start.

VTM noemt ‘Beauty & de Nerd’ geen datingshow maar een heus sociaal experiment. Maar liefst 842.759 Vlamingen volgden de soms pijnlijke situaties waarin beide partijen verzeild geraakten. Het levert VTM meteen de vierde plaats op in de top tien van de kijkcijfers op maandag. Enkel ‘Het Nieuws’ (855.759)=vtm, ‘Familie’ (921.856)=vtm en ‘Thuis’=één (1.017.779) scoorden beter.

Gast
Frits
oktober 31, 2006 15:06

@Craig
Het zijn niet alleen bejaarden die nog niet tot 3 kunnen tellen. Ik weet niet tot welke categorie Peter behoort.

Gast
Craig
oktober 31, 2006 15:02

Je bent gewoon een achterlijke mongool.
Wat zit jij je hier aan te stellen zeg en alleen maar te zeiken op Talpa.
Zo goed gaat je favoriete zender RTL 4 ook niet.
GTST is ook maar 1,6 miljoen en komt daar niet meer boven uit.
En ja die 561000 kijkers van talpa moeten toch ergens vandaan komen.

Gast
Frits
oktober 31, 2006 15:01

@Peter
Ja, een superprogramma maar dan wel meteen met meer dan 1 miljoen kijkers minder, is het blijkbaar meteen een stuk minder “boeiend” voor een gigantisch aantal zgn. liefhebbers.

Gast
belg
oktober 31, 2006 15:00

@sebas
op de site van vrt http://www.vrt.be en daar doorklikken naar kijkcijfers
en ook op http://www.showbizzsite.be
beauty and the nerd staat bij ons op nr.4
het 5de seizoen van de pfaffs is bij ons alweer een groot succes vorige week zondag was er de “pfaff avond” met 3 uur lang pfaff

Gast
Craig
oktober 31, 2006 14:53

Al die oudjes weten niet hoe de afstandsbediening werkt of ze weten niet dat er na Nederland 3 meer zenders zijn daarom staat de TV altijd op 1. :P

Gast
Frits
oktober 31, 2006 14:51

@Chiel
Je zegt het al : TROK, is dat geen verleden tijd !

Gast
peter
oktober 31, 2006 14:51

Nee Frits hou jij het maar bij gtst en mijn vrouw en jouw vrouw, want z’n type kijker ben jij denk ik.
Hoe kun je radar nou saai noemen als ze veel problemen oplossen voor de mensen.
Maar het zal zijn dat de PO het uitzend, was het bij de comm. te zien dan was het een super programma.
Bah- bah wat een instelling.

Gast
Chiel
oktober 31, 2006 14:48

Q: Hoeveel kijkers zou het op elke willekeurige andere zender kunnen trekken ?

Op Nederland 2 trok het ‘alleen’ ook al een miljoen kijkers.

Gast
Frits
oktober 31, 2006 14:43

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zo’n “zaad”programma als Radar meer dan 2 miljoen kijkers trekt ? Zijn wij ‘s-avonds zo moe dat we nog te beroerd zijn om de afstandsbediening in te drukken of is het echt zo’n geweldig programma ? Hoeveel kijkers zou het op elke willekeurige andere zender kunnen trekken ? Ik denk niet meer dan een 1/2 miljoen. Weten we gelijk hoeveel duffe sufkoppen Nederland minimaal rijk is.

Gast
Sebas
oktober 31, 2006 14:39

Beauty en de Nerd heeft het in Belgie zeker goed gedaan als het meer dan 840.000 kijkers heeft gehaald. Daar komt het wel mee in de programma Top 10 van de afgelopen week. Waar zijn overigens de Belgische kijkcijfers te lezen?

Gast
wim
oktober 31, 2006 14:38

craig jij boeit NOG minder dan de po

Gast
Craig
oktober 31, 2006 14:33

Jordy je solliciteert echt naar spanking ofzo? :)

Gast
Jordy II
oktober 31, 2006 14:32

MIJN GOD :lol: “Ik ben niet over RTL begonnen ik had het over Talpa.” Ik ben niet begonnen! Oooh zielige Craig. Laten we meester Martijnjdd maar even roepen, die kan jullie professioneel als twee kleine stampvoetende kinderen uit elkaar halen.
Laters.

Gast
Mickey
oktober 31, 2006 14:31

@ Craig

We komen er niet uit, maar goed de toekomst zal het uit wijzen!

Gast
Craig
oktober 31, 2006 14:31

Ik ben niet over RTL begonnen ik had het over Talpa.

Gast
Jordy II
oktober 31, 2006 14:30

De Talpafabois laten zich kennen, maar jij ook Craig. Soms moet je het gewoon anders aanpakken en laten zien dat je er boven staat, dan zijn verdere reacties en bakken stront die je over je heen krijgt ook niet nodig.
Jullie zijn allebei gewoon stakkers. Ben benieuwd hoelang de Talpa-and-what-about-RTL-‘discussies’ nog doorgaan.. Als het aan jullie ligt eeuwen.

Gast
Chiel
oktober 31, 2006 14:30

Q: E-live tja erg jammer dat zo’n goede roddelrubriek niet aan wil slaan.

Kom op zeg! Als je BLVD bekijkt, of desnoods Shownieuws, het is echt beter dan Elive… Het is te traag en te saai. En Evert is gewoon niet gewchikt voor TV.

Gast
Craig
oktober 31, 2006 14:28

Jullie moeten echt ophouden met dat “voor Talpa begrippen” onzin. Hoezo moeten we Talpa een speciale behandeling geven? Denk je dat de adverteerders dat doen? Ik dacht het niet.

Mickey doe niet te blij trouwens de engie zenders die Talpa gister heeft verslagen zijn Net5 en Veronica.

Gast
Craig
oktober 31, 2006 14:25

@ Frits de PO boeit niet.

Gast
Mickey
oktober 31, 2006 14:24

@ Craig

van 900.000 naar 500.000 bedoel je zeker de Kick-off??? De kick of van Deal or NoDeal zat ten eerste op een ander dag, tijslot en met andere concurentie.

Verder had ik het niet over BB en de Gouden Kooi of E-Live.

Van DGK had ik meer verwacht, BB doet het niet verschrikkelijk slecht, maar wel minder dan andere jaren.

E-live tja erg jammer dat zo’n goede roddelrubriek niet aan wil slaan. Evert (ondanks wat jij ook van hem vind!) zit steeds beter op zijn plek daar, en de iritaties die ik in het 1e seizoen had bij E-live vind ik nu niet meer terug en is het plezierig weg kijken. (wellicht dat 24/7 progremering een positieve uitwerking heeft!)

Maar goed we hadden het over DonD en dat is gewoon en succes, voor Talpa begrippen helemaal en het lijkt mij dat er zenders genoeg in nederland zijn die om 2000 uur graag ruim een halfmiljoen kijk buis mensen hebben! (RTL7, RTL5, Veronica, Net5 en Ned2 zijn allemaal zenders die op dat tijslot minder kijkers hadden!)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen