Jongerenmagazine ‘Break Out!’ stopt

Geplaatst op wo 29 mrt 2006 om 10:10







Het jongerentijdschrift Break Out! stopt. Sanoma Uitgevers haalt het blad uit de markt, omdat “de oplage onder druk staat“. Op 10 april wordt een nieuw weekblad gelanceerd onder de naam Spam. Het verdwijnen van Break Out! heeft volgens uitgever Hidde van der Louw te maken met de veranderende doelgroepbehoefte. “Dat komt mede door internet. Jongeren lezen nieuwtjes over artiesten liever online. Een blad leent zich beter voor achtergrondverhalen en reportages.

Spam is volgens de uitgever een multimediaal jongerenmerk, waarvan het tijdschrift een onderdeel is. Het concept omvat ook onder meer internet, diensten voor mobiele telefoons en danceparty’s. Spam richt zich op jongeren van vijftien tot negentien jaar. In de week voor de lancering van Spam, verschijnt Break Out! voor de laatste keer. [u]ANP[/u]


U kunt niet meer reageren.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.