Jubileumuitzending Spoorloos is prime time-winnaar
De kijkcijfers van maandag 2 februari 2015 (SKO)
De jubileumuitzending van Spoorloos, dat zijn 25-jarig bestaan viert, wist maandagavond ruim 2,1 miljoen kijkers te boeien op NPO 1. Daarmee zette Derk Bolt een marktaandeel van bijna 29 procent neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Spoorloos was op het Achtuurjournaal (2,5 miljoen) na het meest bekeken programma van de avond. De top drie wordt afgemaakt door Antoinette Hertsenbergs programma Radar, dat vòòr Spoorloos 2 miljoen kijkers noteerde.
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Het Familiediner met 1,3 miljoen kijkers op NPO 1, The Blacklist met 1 miljoen kijkers op RTL 4, Bones met 853.000 kijkers op RTL 4 en Voetbal International met 812.000 kijkers op RTL 7.
Mindf*ck op NPO 3 zette een mooie 630.000 kijkers neer en Oplichters in het Buitenland met Kees van der Spek scoorde op SBS 6 een publiek van 518.000 kijkers.
De Wereld Draait Door was met 1,8 miljoen kijkers wederom de meest bekeken talkshow van het land, gevolgd door RTL Late Night (900.000) en Jinek (583.000).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.537.000 02. Spoorloos (NPO1) 2.124.000 03. Radar (NPO1) 2.049.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 2.003.000 05. De wereld draait door (NPO1) 1.813.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.9% 2. RTL4 / 17.7% 3. SBS6 / 8.0% 4. NPO2 / 6.5% 5. NPO3 / 5.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 38,3% 2. RTL Nederland 28,9% 3. SBS Groep 17,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |