Filipijnen trekt minder kijkers dan Azië en Haïti
De kijkcijfers van maandag 18 november 2013 (SKO)
De door Bridget Maasland, Humberto Tan, Jeroen Pauw en Paul Witteman gepresenteerde tv-actie voor de slachtoffers op de Filipijnen was maandagavond geen kijkcijferhit. Alleen Nederland 1 trok dankzij de tv-uitzending meer kijkers dan gewoonlijk; RTL 4 en SBS 6 verloren fors. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Nationale Actie Filipijnen trok tussen half elf en twaalf 931.000 kijkers naar Nederland 1, 343.000 kijkers naar RTL 4 en 317.000 naar SBS 6.
De marktaandelen van de uitzendingen op Nederland 1, RTL 4 en SBS 6 kwamen uit op respectievelijk 24,6 procent, 9,1 procent en 8,3 procent.
Vorige week zat Pauw & Witteman boven de 800.000 kijkers, deed RTL Late Night op RTL 4 meer dan 600.000 kijkers en scoorde Hart van Nederland op SBS 6 bijna 900.000 kijkers.
De tv-acties voor de slachtoffers van de tsunami in Azië (2005) en die van de aardbeving op Haïti (2010) trokken op prime time veel meer kijkers.
De Haïti-show met Beau van Erven Dorens, Linda de Mol en Jeroen Pauw trok op Nederland 1, RTL 4 en SBS 6 respectievelijk 2 miljoen kijkers, 952.000 en 437.000 kijkers.
De Azië-show met Martijn Krabbé, Robert ten Brink en Paul de Leeuw was op Nederland 2, RTL 4 en SBS 6 goed voor respectievelijk 2,6 miljoen, 1 miljoen en 503.000 kijkers.
De grote winnaars van de avond waren maandag GTST (1,9 miljoen), het Achtuurjournaal (1,8 miljoen) en Radar (1,8 miljoen).
Ook Memories (1,6 miljoen) en CSI (1 miljoen) kwamen op prime time boven de één miljoen uit.
Top 15 01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.912.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.843.000 03. Radar (Ned1) 1.783.000 04. Memories (Ned1) 1.587.000 05. Half acht nieuws (RTL4) 1.273.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 21.8% 2. RTL4 / 15.6% 3. RTL7 / 8.5% 4. Ned3 / 7.9% 5. Ned2 / 6.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,1% 2. RTL Nederland 31,5% 3. SBS Groep 16,4% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |