Danny en Jenny in Bali goed voor 1,3 miljoen kijkers
De kijkcijfers van maandag 13 juni 2011 (SKO)
Op zoek naar geluk (TROS, Ned1, 22:01) – De spirituele reis die Danny en Jenny de Munk naar Bali maakten voor Op Zoek Naar Geluk, trok maandagavond een publiek van 1.316.000 kijkers (madl: 20.6%) naar Nederland 1. Daarmee is het veruit de best bekeken aflevering van de tv-reeks tot nu toe. Het door Nada van Nie geproduceerde programma ging drie weken geleden van start met een voorzichtige 909.000 kijkers. De eerste drie afleveringen trokken gemiddeld 949.000 kijkers.
In Op Zoek Naar Geluk gaan bekende Nederlanders in Bali op zoek naar hun geluk. Voor Danny en Jenny was de reis extra bijzonder, omdat zij en hun familie nog nooit uit Europa is geweest. Jenny wilde in het spirituele programma graag van haar angsten afkomen en Danny wilde graag advies over ouder worden.
Memories extra (KRO, Ned1, 20:33) – De maandagavond van Nederland 1 blijft een hit. Naast Op Zoek Naar Geluk, weten ook KRO Memories en Groeten van MAX hoge scores te behalen. Zo trok Anita Witzier met haar liefdesprogramma 1.612.000 kijkers (madl: 23.8%), terwijl het consumentenprogramma van Sybrand Niessen een publiek van 1,588 miljoen kijkers trok. Met deze scores behaalden Anita en Sybrand respectievelijk de derde en vierde plaats in de dagelijkse kijkcijfer top vijftien.
Pinkpop (NTR, Ned3, 19:29) – Onder de noemer 3 On Stage besteedt Nederland 3 veel aandacht aan popmuziek. De 42ste editie van Pinkpop is het eerste festival waar de zender deze zomer mee aftrapt. Het drieënhalf uur durende verslag wist maandagavond 430.000 kijkers (madl: 7.7%) te boeien. Na Pinkpop volgt onder andere ook Zwarte Cross, Mysteryland, Solar, Extrema Outdoor, Concert at Sea en Lowlands bij de publieke omroep.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.086.000 02. Hart van Nederland (SBS6) 1.733.000 03. Memories (Ned1) 1.612.000 04. Groeten van MAX (Ned1) 1.588.000 05. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.502.000 06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.501.000 11. Bones (RTL4) 1.021.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 20.7% 2. RTL4 / 17.7% 3. SBS6 / 13.0% 4. Ned3 / 7.0% 5. RTL7 / 5.0% 6. Vero / 4.2% 11. Comedy / 1.4% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 31,7 % 2. RTL Nederland 29,0 % 3. SBS Groep 20,6 % |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |