Marieke Elsinga stuurt ‘passief-agressieve’ mail naar álle Q-collega’s
Qmusic-ster Marieke Elsinga heeft tijdens opnames van haar radioprogramma haar voet gebroken en kennelijk maakt dat haar nóg chagrijniger dan ze normaal gesproken al is. “Passief-agressief!”
© RTL Marieke Elsinga’s humeur is berucht. Ze kan nog zo leuk lachen op al die posters, maar achter die façade gaat een wereld vol chagrijn schuil. Klagen is zo’n beetje haar middle name. Het leven als jonge moeder is volgens haar maar lastig te combineren met een ochtendshow op Qmusic. Of, zoals ze het zelf noemt: “K*T-ochtendshow!“
Klaagmama
Hoe dan ook: nu heeft ze dus ook nog eens haar voet gebroken en dus heeft Marieke weer wat andere zaken om over te klagen. “Er kwam vorige week een mailtje van jou en dit gaat naar het héle bedrijf van Qmusic. Dat zijn echt veel mensen”, merkt haar collega Mattie Valk op in hun programma.
Wat staat er in die mail? “Goedemorgen. Elk nadeel heeft z’n voordeel. Door m’n gebroken voet kan ik zonder schuldgevoel gebruikmaken van het invalidetoilet. Daar heb ik de bril al een aantal keer omhoog aangetroffen. Indrukwekkend wel, een invalide die staand plast.”
Bril omlaag
Marieke ergert zich daar dood aan. “Mocht je jezelf herkennen, zou je de bril dan naar beneden willen doen? Altijd wat frisser en bovendien ook handiger. Ik moet hem nu steeds met m’n kruk naar beneden klappen voor ik kan gaan zitten. Thanks.”
Een béétje overdreven, vindt Mattie het. Hij besluit: “Ik vond dit zo’n fascinerend, passie-agressief mailtje. We hebben eigenlijk met stijgende verbazing dit mailtje zitten lezen allemaal.”