Guido den Aantrekker: ‘Kijkers storen zich aan zure Johan Derksen’

Story-baas Guido den Aantrekker merkt op de socials dat er een zeer negatief sentiment heerst over Johan Derksen. De mensen storen zich massaal aan hem, stelt hij. “Hij is heel erg zuur.”

Johan Derksen en Guido den Aantrekker © SBS

Guido den Aantrekker is naar eigen zeggen een vaste kijker van Vandaag Inside, maar stoort zich in toenemende mate aan Johan Derksen. Zelfs het zonnige Curaçao weet hem niet te ontdooien, merkt de bladenmaker op aan de desk van Shownieuws. Er zijn volgens hem steeds meer kijkers die zich ergeren aan de 77-jarige televisiesnor.

Boos op Johan

De afgelopen avonden heeft Guido onderzoek gedaan naar het sentiment dat heerst rond Johan. “Je merkt wel, want ik heb net even op X gekeken wat de reacties zijn bij de hashtag Vandaag Inside en die waren gisterenavond al niet mals… Ook deels terecht, vind ik.”

Hij vervolgt: “Het geluid als argument… Iedereen die op Curacao is geweest weet dat het daar altijd waait, dus voor microfoons is dat verschrikkelijk, dus dat vind ik niet zo raar, maar je ziet op X bijvoorbeeld dat heel veel kijkers zich nog steeds enórm ergeren bijvoorbeeld aan Johan.”

Zomerkolder

Guido ziet dat veel mensen uithalen naar Johan. “Hij kreeg er vandaag ook weer enorm van langs, hè, van: ‘Heeft hij de zomerkolder in zijn hoofd?’ Hij was extreem zuur.”

“Wij zien hier natuurlijk de leuke plaatjes, maar het schijnt er erg grof aan toe gegaan te zijn, en dan merk je toch dat mensen zich er wel een beetje aan ergeren, van: jullie zitten daar in een soort paradijs, maak er dan ook gewoon een kwalitatief goed programma van.”

Karaoke

Guido begrijpt niet dat we in VI beelden te zien krijgen van sterren van het programma die karaoke beoefenen. “Ik denk dat de kijker daar niet in geïnteresseerd is. Als je naar Vandaag Inside kijkt, en ik ben een fervent kijker, dan kijk je naar de dynamiek die je hoopt die er ontstaat.”

Hij besluit: “Wat kan mij het schelen wat Johan Derksen de hele dag doet daar. Ik denk dat de kijker dat helemaal niet boeit. Die wil pittige gesprekken, maar wat zij er overdag doen en of Tina Nijkamp aan het shoppen is of niet… Nee.”

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u Ilse DeLange een leuke persoonlijkheid?

Tussenstand

Aan het laden ... Aan het laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen