Twan Huys krijgt Story op zijn dak: ‘Misbruik van ons belastinggeld!’
Twan Huys krijgt een kritische journalist van Story op zijn dak. Volgens het tijdschrift lijkt het erop dat de vaste RTL Tonight-gast ‘misbruik maakt van ons belastinggeld’. “Kan dat zomaar?”
© NPO, Story Het zit Twan Huys allemaal niet mee. Voor de tweede keer is hij verbonden aan een gigantische flop op de late avond van RTL 4 — eerst zijn eigen talkshow, nu het mislukte RTL Tonight — en daarnaast krijgt hij ook nog allemaal critici op zijn dak. Zo roept Victor Vlam dat Twan mega-imagoschade oploopt en noemt Mark Koster hem een ‘idioot‘.
Belastinggeld
Ook de Story doet een duit in het zakje, want volgens het blad lijkt Twan misbruik te maken van ons belastinggeld. Hij wil namelijk het schnabbelcircuit in met het format van College Tour, dat hij jarenlang presenteerde bij de NPO. “Kan dat zomaar, cashen met een idee dat van ons belastinggeld ontwikkeld werd?”
Er komt een reeks College Tour-afleveringen aan onder de vlag van Leaders in Finance, opgenomen in De Nederlandsche Bank. “Ik ben zelf een van de eigenaren van het programmaformat. Ik kan daar vrij over beschikken, vooral ook omdat wat we nu gaan doen geen regulier televisieprogramma is”, zei hij onlangs in het FD.
Schnabbelversie
De andere eigenaar is de NTR, maar zitten die wel te wachten op het geschnabbel van Twan? “Dat Twan geld probeert te verdienen met een programma dat door de NPO naar grote hoogte is getild, en om die reden in april zijn bedrijf College Tour Leaders in Finance B.V. heeft opgezet, voelt voor Tina Nijkamp wrang aan”, aldus Story.
Zij spreekt in het blad van ‘een maas in de wet’ en trekt een vergelijking met De Lama’s, die na hun NPO-exit verder gingen als TAFKAL: The Artists Formerly Known As Lama’s.
‘Echt raar’
De Lama’s hielden hun naam dus niet aan. “Ik vind het dan ook echt raar dat Twan die naam College Tour wél mee mag nemen en daar een slaatje uit kan slaan. Heel vreemd allemaal”, aldus Tina.
Het Commissariaat voor de Media laat aan Story weten niet in te kunnen gaan op individuele personen of specifieke media-instellingen.