Erik Dijkstra vindt Yolanthe fake: ‘Die hele serie is verschrikkelijk’
Erik Dijkstra heeft even naar de nieuwe reallifesoap van Yolanthe Cabau gekeken en is totaal niet onder de indruk. Hij deelt de mening dat het nep is. “Ik vond die serie verschrikkelijk, weet je dat?”
© RTL Het gaat continu over Yolanthe Cabau, omdat ze flink de aandacht opzoekt met haar eigen reallifesoap. Nu is ze weer heel boos omdat er iemand geroepen heeft dat ze na haar scheiding van Wesley Sneijder miljoenen meegekregen zou hebben. Het is inderdaad wat aanmatigend om aan te nemen dat ze zelf niet kan cashen, vindt Erik Dijkstra, máár…
‘Het is nep!’
Dat is het enige positieve dat Erik te zeggen heeft over Yolanthe, want haar serie vindt hij afschuwelijk. “Ik vond die serie verschrikkelijk, weet je dat?”, zegt hij in De Oranjezomer. “Dat mag ik vinden, zegt Wesley ook. Bij deze, Wesley: ik vond het echt verschrikkelijk. Ik zat ernaar te kijken en het is een realityserie, maar ik dacht de hele tijd: dat zijn acteurs.”
Gastheer Johnny de Mol: “Je vond het nep?”
Erik: “Ja, het is ook spannend om naar te kijken, omdat je de hele tijd denkt: het is nep wat hier gebeurt.”
‘Ik, ik, ik’
Erik heeft ook een scène gezien waarin het over Yolanthe’s overleden vader gaat. “Dan zitten ze met allemaal broers en zussen daarover te praten bij een kampvuur en iedereen vertelt wat. Dan zegt Yolanthe: ‘Ik heb even een brief geschreven.’ Dan haalt ze even een A4’tje tevoorschijn, die ging dat A4’tje voorlezen en negentig procent van die zinnen begon met ‘ik’.”
Johnny daarop: “Jij bent ook maker, hè, en interviewer. Had jij dan niet gezegd: ‘Jongens, hier moeten we even iets anders mee doen?’”
Geregisseerd
Erik zou voor meer echtheid hebben gekozen. “Ja, dat denk ik wel. Ik had de hele tijd wel het gevoel dat het eindeloos geregisseerd wordt en erover nagedacht wordt, van: doe dit en doe dat.”
Johnny: “Het moet wel wat beter.”
Erik: “Ja, dat vind ik eigenlijk wel.”