Volkskrant pakt Anita Witzier aan: ‘Waarom promoot jij een facelift?’

Anita Witzier (63) begint zo langzaam aan nog erger te worden dan Linda de Mol (60): we zien haar echt de héle tijd cosmetische behandelingen aanprijzen. “Waarom promoot jij dat zo?”

Anita Witzier © Instagram, NPO

De socials van Anita Witzier staan er vol mee: verhalen, filmpjes en foto’s over de zogenoemde liquid facelift die ze heeft ondergaan. Ze is er zó ontzettend blij mee en na zo’n behandeling zie je er zóveel beter uit, zegt de presentatrice. Maar welk signaal wil ze hier nou precies mee afgeven? Volkskrant-journaliste Nathalie Huigsloot is kritisch.

Het mes erin

Anita had heel lang een gewoon imago, dus veel mensen hadden dit niet van haar verwacht. Ze krijgt bakken met kritiek en zelf is ze ook wel een beetje teleurgesteld in zichzelf. “Ik heb toch het gevoel dat ik gezwicht ben voor het mooier willen zijn. Dat is ijdel, en dat hoor je niet te zijn. En ik worstel met de morele kant”, zegt ze in de krant.

Immers: hierdoor kan Anita andere vrouwen het gevoel geven dat je niet natuurlijk ouder zou moeten willen worden. Zelf heeft ze een liquid facelift gedaan, waarbij er niet wordt gesneden. Dan overpeinzend: “Tja, het allerbeste is natuurlijk… het mes erin!”

Kritisch interview

Nathalie schrikt van die opmerking. “Ik dacht even dat je ging zeggen: tja, het allerbeste is natuurlijk zelfacceptatie. Maar volgens jou is het mes erin het beste?”

Anita geeft aan dat je dan wel het mooiste resultaat hebt. “Maar het blijft vechten tegen de bierkaai, en die strijd wil ik niet voeren. Want ik ga het niet winnen en het interesseert me ook geen lor. Ik zie die liquid facelift als een experiment. Gewoon uitproberen, kijken wat het doet.”

Reclame

Toch begrijpt Nathalie niet waarom Anita het zo uitdraagt. “Waarom doe je het niet alleen, maar maak je er ook reclame voor?”

Anita: “Omdat veel vrouwen in mijn business zeggen: nee hoor, ik doe niets. Dan denken anderen: huh, hoe blijft zij zo jong, terwijl ik wel verouder? Dus als mensen zeggen dat ik er goed uitzie, zeg ik eerlijk waardoor het komt”

Nathalie: “Door er reclame voor te maken, promoot je het ook.”

Anita: “Je bedoelt dat het lijkt alsof ik wil zeggen: doe het vooral?”

Gelukkiger

Ja, vindt Nathalie. Ook omdat Anita zo duidelijk laat blijken hoeveel gelukkiger ze wordt van haar ‘opgefriste’ uiterlijk. “Je werd wel héél blij van het eindresultaat.”

Anita: “Je hebt een punt met je: ‘Je maakt er wel reclame voor.’ Dat moet ik misschien niet meer doen. Aan de andere kant: ik ga ook vier keer per week naar de sportschool en dat vindt niemand een probleem. Ook niet als ik er reclame voor zou maken. Hetzelfde geldt voor je laten waxen. Waarom bij dit wel?”

Wat de Volkskrant-interviewster daarop te zeggen heeft, kunt u lezen op de krantensite.

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Teleurstellend dat Anita Witzier zich zo gek laat maken op cosmetisch gebied?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Arjen Lubach een imagoprobleem heeft?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen