‘RTL 4 gaat Carlo Boszhard-show uitmelken, DRIE keer per week!’
RTL 4 gaat de Carlo Boszhard-show Married At First Sight behoorlijk uitmelken en maar liefst drie keer per week uitzenden, meldt tv-autoriteit Tina Nijkamp. “Maandag, dinsdag én woensdag.”
Waar de RTL 4-datingshow Married At First in voorgaande jaren steevast in januari begon, is de premièredatum van de Carlo Boszhard-show voor komend jaar iets uitgesteld, weet Tina Nijkamp. “Winter Vol Liefde begint pas in januari en dat betekent dat het gevolgen gaat hebben voor Married At First Sight”, zegt ze in haar podcast Tina’s TV Update.
Drie keer per week
De winterse editie van B&B Vol Liefde kan niet te dicht op de Carlo-show geprogrammeerd worden, aldus Tina. “Want dat is natuurlijk ook een datingprogramma en ik snap wel dat RTL niet die twee programma’s heel vlak na elkaar wil laten lopen. Ik kan nu melden dat Married At First Sight naar alle waarschijnlijkheid pas eind april te zien is.”
Dat duurt nog wel even. “En het gaat ook anders zijn dan voorgaande keren. Het wordt niet twee keer per week uitgezonden, maar drie keer per week. Naar verluidt op maandag, dinsdag en woensdag. Dat is toch wel een grote verandering.”
Overload aan Carlo?
Een flinke overload aan Carlo Boszhard dus. “Dat betekent ook dat die achttien afleveringen die dat programma altijd heeft in zes weken worden weggespeeld en dat het te zien zal zijn in de maand mei. Die maand mei is wel heel belangrijk, want dat is samen met november de belangrijkste maand in tv-land.”
“Nu is het wel zo dat eigenlijk gedurende het hele jaar het heel goed gaat hoor met die reclame-inkomsten, maar mei en november zijn van origine de meest dure maanden en Married At First Sight wordt altijd goed bekeken.”
Uitmelken
RTL 4 is de laatste tijd erg bedreven in het uitmelken van programma’s. De Verraders is daardoor in rap tempo kijkcijfer af geworden, meent Tina. En gaat hetzelfde gebeuren met B&B Vol Liefde? Volgens juicekanaal Juice Channel zou het zomaar kunnen. “We ontvangen van meerdere volgers berichten dat ze via Instagram zijn benaderd om mee te doen.”
Dat is opvallend, vindt het kanaal. “Er zijn dus minder aanmeldingen geweest dan normaal en dus is de productie over gegaan op het zelf benaderen van mensen. Dit wordt vaker gedaan bij programma’s zoals Ex On The Beach, maar je zou toch denken dat een programma zoals B&B dit niet nodig heeft.”
Overkill
Het zal wel overkill zijn, aldus Juice Channel. “Eigenlijk een beetje zoals bij De Verraders momenteel. Daar zijn ook zoveel seizoenen in een korte tijd van gemaakt dat het succes daardoor minder wordt.”