Linda de Mol gebasht om bizarre mediahouding: ‘Klagende Karen!’
Linda de Mol wordt in De Telegraaf flink aangepakt om haar bizar negatieve mediahouding. Ze is gewoon een ‘klagende Karen‘, oordeelt mediacolumnist Mark Koster. “Koreaans!”
Het is iets dat nooit iemand heeft zien aankomen: de vroeger zo diplomatieke Linda de Mol is na de pijnlijke val van haar tv-troon veranderd in een soort woeste Gordon. Boos op alles en iedereen. Ze haalde keihard uit naar tv-prominenten als Angela de Jong en Beau van Erven Dorens, en nog altijd wil ze niks te maken hebben met onafhankelijke pers.
Linda de 몰
Linda wil alleen nog met media praten die worden gecontroleerd door haar miljardairsfamilie en daarmee snijdt ze zichzelf in de vingers. Ze wilde laatst de revival van Gooische Vrouwen promoten in RTL Boulevard, maar de showrubriek moest alle vragen vooraf insturen en een eigen verslaggever zou de uitverkoren vragen dan gaan stellen.
Noord-Koreaanse praktijken, riepen ze bij RTL Boulevard. En daar is Mark Koster, de mediacolumnist van De Telegraaf, het dus helemaal mee eens. Hij begrijpt niet wat Linda nou precies bezielt.
Klagende Karen
Het straalt ook allemaal niet lekker af op haar dochter Noa Vahle, die momenteel tussen de hossende mensen verslag doet van het EK Voetbal. “Zij is lid van de koninklijke entertainmentfamilie De Mol en moet zich ineens onder het plebs begeven. Dat ís ook niet makkelijk. Zeker niet nu haar moeder het slechte voorbeeld geeft”, aldus Mark.
Hij vervolgt in zijn Telegraaf-column: “Linda de Mol, ooit een charmante vrouw vol zelfspot, is verworden tot een klagende Karen die zich alleen nog laat interviewen door bevriende verslaggevers met vooraf goedgekeurde vragen.”
Veeleisend
De term Karen wordt met name in Amerika gebruikt om een stereotype te beschrijven van een witte vrouw van middelbare leeftijd die zich veeleisend, klagerig en vaak onredelijk gedraagt. Linda is er dus ook zo één, vindt Mark.
Het is volgens Mark ’terecht’ dat haar houding wordt omschreven als ‘Noord-Koreaans’. “En zo werd het een week waarin de entertainmentindustrie zich weer van zijn meest gênante kant toonde.”