Talpa: ‘Adverteerders lieten zich meeslepen door Arie’

Talpa-bobo Paul Römer vindt het absurd dat adverteerders gehoor gaven aan de oproep van oproerkraaier Arie Boomsma om Veronica Inside te boycotten. Dat zegt hij in de Adformatie. Met veel van die merken heeft Talpa een jarenlange relatie en het is nogal beschamend dat ze zich zo mee lieten voeren door Arie, vindt Paul. Al die merken zitten nu gewoon weer in de reclameblokken van VI en hebben volgens Paul toegegeven dat ze zich iets te veel hebben laten meeslepen door Arie.

Het was allemaal te veel opgeblazen, vindt Paul. “Johan heeft met zijn opmerking (hij maakt een zwartepietgrapje over de relrapper Akwasi, red.) net op het verkeerde moment nog een extra lontje in het kruitvat gestoken en werd symbool voor iets wat hem voor een groot deel ook maar overkomen is.

Arie heeft het moment aangegrepen om VI kapot proberen te maken. “Dat vervolgens Arie Boomsma oproept tot een adverteerdersboycot en dat er dan ook gehoor aan wordt gegeven, is absurd“, stelt Paul.

Achteraf hebben die grote merken daar ook best wel spijt van. “Ik heb later wel van adverteerders gehoord dat ze zich toch wat hebben laten meeslepen. We zijn nu een paar maanden verder en de adverteerders en kijkers zijn terug. Prima.”

Alle grote merken zijn weer terug bij VI. Van Coolblue tot Lidl en van McDonald’s tot de Staatsloterij. Zelfs Albert Heijn, dat op hoge poten vertrok uit de reclameblokken van VI, is weer tot bedaren gekomen.

Er is geen plaats voor discriminatie bij Albert Heijn. We stoppen met de reclames rond dit tv-programma“, twitterde de supermarkt in juni nog.

Vorige maand liet de Appie weten: “Helaas was in deze specifieke tweet het woord ‘vooralsnog’ weggevallen.

Foto: NPO Radio 1

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen