SKO in de war: vooravond SBS 6 door miljoengrens


De kijkcijfers van donderdag 22 oktober 2020 (SKO)

Het lijkt erop dat de kijkcijferkastjes van Stichting KijkOnderzoek compleet van slag zijn. De kijkcijfers die vanochtend zijn gepubliceerd zien er wel héél surrealistisch uit. Dat is te zien op de site van SKO. Niet het Achtuurjournaal, maar De Vooravond is opeens de winnaar van de avond met 1,7 miljoen kijkers . En wie staat er op plek drie? Frank Visser met zijn vooravondshow op SBS 6! Normaal gesproken kijken daar maximaal 500.000 mensen naar, maar nu zijn het er 1,3 miljoen.

En ondanks de lockdown is er op prime time helemaal niets dat boven de miljoen kijkers scoort. Tv-hit Beste Zangers heeft nog maar 854.000 kijkers, terwijl Rooijakkers over de Vloer met ‘meesterinterviewer’ Art Rooijakkers er 901.000 heeft.

Het geinigst zijn de kijkcijfers van De 5 Uur Show, die ineens ergens op lijken: 258.000 kijkers. 5 Uur-Brecht en veel andere tv-collega’s worden blij gemaakt met een dode mus: hier klopt natuurlijk helemaal niets van.

Vermoedelijk worden de kijkcijfers op korte termijn weer ingetrokken.

Update 8.50 uur – Stichting KijkOnderzoek heeft de kijkcijfers ingetrokken.

Update 9.00 uur – Het kijkcijferbureau laat ondertussen weten: “De top 25 van gisteren, 22 oktober is nog niet beschikbaar op onze website en in onze app vanwege een technische storing. We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Update 12.50 uur – De kijkcijfers zijn inmiddels gepubliceerd. Zie ook: Chantal Janzen: zes Televizier-sterren, slechte kijkcijfers.

SKO in de war:

Foto: SBS

57 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
oktober 23, 2020 23:52

@Lau Dat kan met de naam Veronica ook. Dat was het eigenlijk ook een beetje in de jaren 80/90 toen het omroep was. Sommige programma’s kunnen dus gewoon blijven op 6. Over dat sport/mannen merk ben ik niet met je eens. De naam Veronica en die doelgroep is een totale mis match. Geef dan gewoon de naam maar terug aan de stichting.

Gast
Lau
oktober 23, 2020 20:50

@Bart;
Eens dat de CL niet op 6 hoort…
Maar om van 6 een jonge, ruige zender te maken zou ik niet doen.
De Hollandse slag die SBS 6 soms inzet, scoort vaak meer dan prima.
Daarnaast begint het volk inmiddels te wennen aan Veronica als sport/mannenmerk. Dat zou ik zo behouden en verder uitbouwen. Dat Talpa daar zo slordig mee omgaat, is meer dan zonde.

Gast
Bart
oktober 23, 2020 17:49

@Mark Nee het moet ook niet zo. Jaren lang heeft het geduurd voor dat Sanoma wakker werd en het voetbal van de hoofdzender verplaatste naar een van de andere zenders. Nu na een paar jaar maken de baasjes (te veel) bij Talpa precies de zelfde fout. Wat is het toch met dit soort mensen dat ze denken elke keer opnieuw wiel te moeten uitvinden terwijl ze eigenlijk ezels zijn die zich telkens aan de zelfde steen stoten. (en dan doe ik die ezels te kort) Het voetbal past totaal niet bij het merk Veronica maar het stond daar voorlopig prima. Zolang het het geen belangrijke wedstrijden van het Nederlands elftal zijn hoort het gewoon niet op je hoofdzender thuis. Je jaagt de mensen weg die normaal naar je kijken en de voetballiefhebber is geïrriteerd omdat het voetbal programma telkens onderbroken word voor van alles.
Het beste is nog om SBS6 om te dopen in Veronica. Een zender voor de hele familie met een jonge en ruige inslag. Op het kanaal van Veronica een nieuw sport, serie en film merk lanceren waar o.a. Inside en de Champignons League uit worden gezonden.

Gast
Mark
oktober 23, 2020 15:40

Een selectie van de CL ellende van afgelopen woensdag op SBS 6.

https : // www . televizier.nl/amusement/sbs-champions-league-hart-van-nederland-shownieuws-nabeschouwing?M_BT=35762745666

Gast
Mark
oktober 23, 2020 15:39

Een selectie van de CL ellende van afgelopen woensdag op SBS 6. Hopelijk ontgaat Talpa dit ook niet. Doe het voortaan maar zo:

20:30 CL Voetbal
22:52 Reclame
23:00 Nabeschouwing
23:15 Samenvattingen
23:35 Reclame
23:43 Nabeschouwing
23:53 Reclame
00:00 HvNL (hh van SBS 9 22:30)
00:18 Weer.nl
00:20 Shownieuws (hh van SBS 9)
00:30 Weer.nl
00:35 Reclame
00:43 LLDL hh
01:15 50/50 hh
01:45 Lingo hh
02:15 HvNL loop

Gast
Natte Vinger
oktober 23, 2020 13:12

Mijn (digitale) kijkgedrag telt niet mee bij SKO, dus zijn de cijfers natte vinger werk!

Gast
Marlies
oktober 23, 2020 12:40

Langzaam aan onttroont Jinek OP1, zoals het hoort

Gast
Mark
oktober 23, 2020 12:28

Ocean’s Eight zoals verwacht in de Kijk Top 25, ondanks voetbal. Had SBS 6 op volgende week zaterdag moeten zetten, en dan 2 weken lang kapot promoten, dat had die film 650.000 gehaald (première van deel 1 in 2003 haalde 1,1 miljoen kijkers, deel 2 4 jaar later ook). Nu komt volgende week zaterdag een film die 300.000 kijkers trok op NET 5 in 2019. Dat wordt ook voor SBS 6 300.000 of minder. Dom! NPO 1 heeft Van Koningsbrugge, nog geen 1 miljoen kijkers. RTL heeft alleenrecht met finale HGT, gaat zo wel richting 1,5 miljoen!

Gast
RTL start vanavond al weer met zomerprogrammering
oktober 23, 2020 12:19

RTL 5 – alleen maar herhalingen
RTL 7 – alleen maar herhalingen
RTL 8 – alleen maar herhalingen

Gast
X
oktober 23, 2020 12:13

Weken niet op deze site geweest en er is werkelijk NIETS veranderd qua inhoud en reacties. En maar zeuren over SKO. Deze site heeft zn beste tijd allang gehad.
Aju paraplu.

Gast
Neo
oktober 23, 2020 11:54

Kijkcijfers zijn weer hersteld naar NPOvriendelijke cijfers

Kijkcijfers zijn dus altijd al fake geweest!

Gast
Don D
oktober 23, 2020 11:52

Kijkcijfers zijn naar NPOwaardige cijfers hersteld.
Allemaal fake dus die kijkcijfers!

Gast
CB
oktober 23, 2020 11:48

Nieuwe cijfers staan op SKO, en zo te zien is Op1 weer vrolijk in de hoek geplaatst door ons Eva.

Gast
Sabine
oktober 23, 2020 11:38

SKO is gehackt denk ik.

Gast
Henk
oktober 23, 2020 10:30

Kerst versie van the Passion op komst bij Omroep max, op zondag 20 december.. Scrooge live

https://dordtcentraal.nl/actueel/dordrecht-opnieuw-decor-groot-televisie-spektakel/

Gast
Huismaker
oktober 23, 2020 09:29

In plaats van die 1000 kastjes (die 17 miljoen mensen voorstellen) kunnen ze beter een fax op sturen. Is toch dezelfde doelgroep.

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 09:08

@west 8.54 oh dus jij was die mederwerker ?

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 09:06

Goede morgen naamgenoot 8.54 Niet te veel drinken hoor, en straks ga ik weer naar mn job, dus kan je het hier van mij overnemen!
na 9.30 ben ik weg hoor!

Gast
West@
oktober 23, 2020 09:06

hee A&O, jij ook hier? We gaan straks samen met de zuster knutselen he?

Gast
Afbouwen&opbreken
oktober 23, 2020 09:04

In mijn dageljikse post presenteer ik kijkcijfer% van 5 jaar geleden die niemand van de reaguurders gaat facktchecken, en besluit ik met de open duer “cijfers zeggen alles. Daarna reikt de zuster mijn medicatie iut, en mag ik naar de dagbesteding.

Gast
Leo
oktober 23, 2020 09:04

Zo zie je maar weer, SKO is zeer onbetrouwbaar en totaal niet onafhankelijk.

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 08:54

Let maar niet op mijn reacties, er staan weer drie lege alcoholische drankflessen op tafel.

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 08:52

Volgens mij heeft er iemand aan de oude jenever gezeten. Maar er is ingegrepen bij de SKO ,en de betreffende medewerker is voorlopig geschorst.
De medewerker moest ook meteen een cursus gaan volgen , hoe leer ik omgaan met cijfertjes

Gast
Ben Zine
oktober 23, 2020 08:47

SKO heeft de kijkcijfers ingetrokken, “zijn nog niet beschikbaar”.

Gast
Wim
oktober 23, 2020 08:45

Kijkcijferskastjes, zie je wel..een en al corruptie en klopt geen biet van…

Gast
Bernie Duijn
oktober 23, 2020 08:45

Ik verwacht een uur verschoven? Maar dan alsnog moeten de cijfers compleet verschuiven. De cijfers van meester Frank Visser horen die van Chatteau te zijn

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 23, 2020 08:43

Dit kijkcijferrapport is (nog) niet beschikbaar.

Gast
CB
oktober 23, 2020 08:42

Kijkcijfers zijn van SKO gehaald.

Gast
Tukkie Tuk
oktober 23, 2020 08:41

De RTL criminelen hebben eindelijk hun kastjes moeten inleveren!

Gast
Pompy de Robodol
oktober 23, 2020 08:37

Eva Jinek stinkt.

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 08:35

Wie moet je nog geloven in deze tijd ?

Hetzelfde is…. ….. Als AJAX verliest , . ik citeer nu van Gaal
,het was de schuld van de scheidsrechter!

Gast
Adriaan
oktober 23, 2020 08:33

Zondag met Lubach op plek 18, ook best knap!

ZONDAG MET LUBACH
NPO1
639.000

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 23, 2020 08:33

Rutte is vandaag gast-redacteur bij SKO.

Gast
Hanneke Vleesman de Haatoma
oktober 23, 2020 08:32

Dit gaat toch helemaal nergens over.
Ik kruip terug onder mijn steen.

Gast
Juist
oktober 23, 2020 08:30

Heeft Jaap van Dissel een nieuwe betrekking bij SKO geaccepteerd.

Gast
Remi
oktober 23, 2020 08:28

Ik heb om klokslag half 8 met stómme verbazing zitten kijken naar die cijfers.

Gast
Jannes
oktober 23, 2020 08:26

@aangifte fraude, wat bedoel jij de hele tijd? Een naam en woonplaats kun je toch niet hacken?

Gast
Opa Kondwater
oktober 23, 2020 08:24

Ge-HAK-t door Martine Bijl.

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 08:23

de cijfers zijn nog niet aangepast dus het zal wel goed wezen
anders waren ze meteen weggehaald

Gast
COkijker
oktober 23, 2020 08:22

John de Mol zal die kastjes wel hebben gehackt

Gast
aangifte fraude
oktober 23, 2020 08:21

Pas op: de naam/email/woonplaats hacker is weer bezig!

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 08:21

of laten ze nu de werkelijke cijfers van de com tv zien? en dat steekt natuurlijk bij sommige

Gast
JanH
oktober 23, 2020 08:20

Renze Klamer in De Vooravond: magnus opum. Hij flatert zelfs als hij niet zingt.

Gast
Pauline
oktober 23, 2020 08:10

Haha ze zijn gehackt

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 23, 2020 08:07

Tukkie Tuk
vr 23 okt 2020 om 8:06

Heb jij wel gekeken? Dit keer deed Trump het juist beter!

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 23, 2020 08:06

73% van de RTL 4-kijkers zapten weg toen Eva Jinek in beeld verscheen!

Gast
BRK
oktober 23, 2020 08:06

@ Tv man: Volgens mij gaat dit allemaal redelijk automatisch. Of diegene die er een laatste check op doet is nog niet wakker.

Gast
Tukkie Tuk
oktober 23, 2020 08:06

2531 OP1 DEBAT BIDEN TRUMP
0,0 0,0 0 0

Wat was Biden goed!!!

Gast
Piet de Zwart
oktober 23, 2020 08:03

Voor het eerst geeft SKO realistische cijfers. En dat is schrikken, ja. Opt1 nog net in de top 25. Janknek is nergens, minder dan 450.000 kijkers, all time low. Maar wat MC zegt, de cijfers zullen wel weer worden bewerkt. SKO wacht alleen nog even op financiële bijdrage van de omroepbazen.

Gast
Tv man
oktober 23, 2020 08:02

Maar zoiets publiceer je toch niet? Vraag me altijd af waarom ik met vele anderen meteen begrijp dat er iets niet klopt, maar dat de verantwoordelijke persoon voor zoiets gewoon op de knop ‘verzenden’ drukt…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen