Promenade beledigt Linda de Mol, valt uit kijk top 25

Geplaatst op ma 10 aug 2020 om 8:00


De kijkcijfers van zondag 9 augustus 2020 (SKO)

De culturele talkshow Promenade wordt keihard afgestraft voor het beledigen van Linda de Mol, de koningin van het tv-universum. Het programma is gisteren direct uit de kijkcijfer top 25 gekeild. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Lifestyledeskundige Eva Crutzen vergaloppeerde zich aan het begin van de uitzending door Linda de Mol een vrouw van ongeveer 65 jaar te noemen, terwijl ze in werkelijkheid 56 jaar is. Een behoorlijke overschatting en dat is niet leuk voor vrouwen.

Eva besprak het body-positivity-nummer van de LINDA. “Ik was heel erg onder de indruk deze week van de hashtag BodyPositivity, wat mij betreft de mooiste hashtag sinds de komst van Insta. Dat allemaal dankzij die dappere vrouwen, hè: Miljuschka, Linda, Waylon.”

Presentator Diederik Ebbinge: “Ja, wat was het ook alweer precies? Linda had haar hele tijdschrift gevuld met corpulent-achtige vrouwen en vrouwen waar wat anders mis mee was toch? Ja, ik kijk er niet echt heel graag naar als ik heel eerlijk ben…”

Eva: “Ik vind het juist heel dapper. Linda heeft heel erg veel lof gehad. Ik vind het ontzettend dapper dat je met je – hoe oud is ze nu? – 65ste nog zo op de cover gaat staan.”

Diederik: “Maar goed, dapper, dit is toch ook gewoon een heel mooie foto?

Eva: “Ja, nee, het is juist omdat het dus niet zo’n mooie foto is, omdat ze niet meer zo mooi is en daarom is het juist zo dapper.”

Diederik: “Dus je vindt het niet mooi?

Eva: “Nou ja, ik vind het prachtig, ja!

Het beledigen van de tv-koningin komt als een boemerang in het gezicht van Promenade terug. De zomereditie van het programma, Zomer-Promenade, begon een week geleden met 271.000 kijkers (6 procent) en dat was nog nét genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 25. Dat is een week later wel anders.

De 188.000 kijkers (5 procent) van gisteren zijn níet genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 25. Het gelijktijdig uitgezonden Zomergasten, ook een zomerse talkshow, kwam uit op 377.000 kijkers (11 procent) op NPO 2.

Prime time

De grote winnaar op prime time was NPO 1 met The Great British Bake-Off, goed voor 831.000 kijkers (22 procent). Direct erna trok The Great British Sewing Bee slechts 500.000 kijkers (14 procent).

RTL 4 zakt een plekje op het erepodium en pakt zilver met de combinatie Eén tegen 50 (820.000 kijkers en 21 procent) en Love is in the Air (682.000 kijkers en 19 procent).

Het brons is voor SBS 6, dat met het van de vrijdag verhuisde We Want More 645.000 kijkers (17 procent) neerzette. Daarna was NPO 2’s Zomergasten het meest in trek.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Studio Sport (824.000), Half acht nieuws (666.000), De Hit Kwis (442.000), De Grote Verbouwing (311.000) en RTL Boulevard (260.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (837.000), Shownieuws (490.000), Andere Tijden Sport (344.000) en het late RTL Nieuws (315.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 15 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.535.000
02. Autosport F1 GP GBR (Ziggo) 1.039.000
03. Hart van Nederland (SBS6) 837.000
04. The Great British Bake-Off (NPO1) 831.000
05. Studio Sport (NPO1) 824.000


06. Een tegen 50 (RTL4) 820.000
07. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 781.000
08. Love is in the air (RTL4) 682.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 666.000
10. We Want More (SBS6) 645.000


11. Autosport F1 GP VB (Ziggo) 504.000
12. The Great British Sewing Bee (NPO1) 500.000
13. Shownieuws (SBS6) 490.000
14. De Hit Kwis (NPO1) 442.000
15. Zomergasten (NPO2) 377.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.8%
2. RTL4 / 16.1%
3. SBS6 / 14.5%
4. NPO2 / 8.4%
5. Vero / 4.5%


6. NET5 / 3.4%
7. NPO3 / 3.3%
8. RTL7 / 3.1%
9. RTL8 / 3.0%
10. RTL5 / 2.9%


11. BBC / 1.7%
12. RTLZ / 1.4%
13. FOX / 1.3%
14. Ziggo / 1.2%
15. N.geog / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,5%
2. Publieke Omroep 25,1%
3. Talpa TV 23,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NPO








90 Reacties op “Promenade beledigt Linda de Mol, valt uit kijk top 25”


  1. Mart

    Hoezo komt dat door een belediging van Linda. Rare aanname MC!

  2. 🗣(wordt vast verwijderd...)

    Gunoten van het mooie weer!
    TLP wederom 3de…..
    Veronica andermaal beter!

  3. Woordkunstenaar Sjors van Kempen

    @Martje

    MC schrijft met hetzelfde cynisme als de makers van Promenade.

  4. Valesco

    De Hitkwis verpulvert RTL Boulevard en valt DAARDOOR bijna uit de top 25.

  5. Vincent

    Dus omdat ze Linda ‘beledigen’ zappen de kijkers weg? Wat een kul! De massa vindt het gewoon niet leuk en dat is prima. Zomerpromenade is tv voor een nichepubliek.

  6. Huib

    Promenade was weer erg sterk. Terugkijken dus.

  7. JuliEnne

    Te veel sarcasme, niet leuk meer.

  8. Lommer

    Valesco is een captain obvious.
    Autismus maximales!

  9. Pietpiet

    Zomergasten was weer geweldig. Linda 65 noemen is een voorbeeld van hun vileine humor, ik hou ervan. Gisteren vond ik de ‘excuses’ voor het slavernijverleden, de ontzettend overdreven last van de hitte en zweet, de ‘actie’ voor ‘voucherslachtoffers’ weer hilarisch. En voor een ‘nicheshow’ hebben ze dan extreem veel aandacht en kijkers voor de avond van NPO3!

  10. Elza

    Wat denigrerend om Linda 65 te noemen. Dat is echt een kinderachtige sneer, want iedereen ziet dat zij veel jonger is. Goedkoop scoren.

  11. Valesco

    Oma Tensen verliest in EEN WEEK een half miljoen kijkers. Ze groot was het verlies van zomerpromenade dus niet met deze warmte.

    Ik heb weer gelachen om de 3 mannen en de vrouw.

    Angela weer een pets op haar gezicht. Stekker uit telefooncel. etc etc etc

    Heerlijke TV.

  12. JOLLA

    raar programma, niet leuk

  13. ome H

    Topprogramma

  14. Pietpiet

    Nog een aanvulling op mijn vorige post; ik vind mezelf ook echt geweldig.

  15. Paul Lamote

    Met 377K haal je nu al de top-15.

  16. Renze Kramer

    Jammer dat Promenade direct bij de 2e afl. al inzakt. Zelfde grapjes en interactie als vorig seizoen. Eigenlijk nog erger want het is van hetzelfde maar dan net ietsje minder. Gisteren heb ik het op drie kwart uitgezet. Hopelijk is het volgende week iets beter maar ik vrees van niet aan het niveau van gister te zien. Jammer

  17. MC beledigde Hitkwis. Daarom verslaat Hitkwis The Voice

    Het zijn bijzondere tijden in Hilversum tegenwoordig.

  18. Renze Kramer

    De humor is van briljant en origineel naar Zondag met Lubag humor gegaan. Zo en nu aan het werk

  19. Pietpiet

    Dat Renze Kramer het gewoon niet begrijpt maakt het nog niet slecht.
    Roeptoeteren heet dat!

  20. Lenze Kramer

    Als mensen niet keken, hebben ze ook niet gezien hoe Linda werd gefileerd.
    (Wat trouwens heerlijk was, dat fileren)

  21. Oma Tensen

    Gisteravond laat zitten wijnen met Bonnie St. Claire.

    Ben in 2 jaar tijd ruim de helft van mijn kijkertjes kwijtgeraakt.

    Dus dat verdriet moet ik wel eventjes wegdrinken.

  22. Sis van Rossum

    De Willie Nelson versie van ticket to the tropics was goed

  23. De meester

    Valesco (oma Tensen), wanneer moet je weer naar school?
    Aliassen gebruiken is voor kleine kinderen.

  24. Saskia

    03. Hart van Nederland (SBS6) 837.000
    13. Shownieuws (SBS6) 490.000

    Stond Robje achter de desk bij Boulevard. Ze zijn werkelijk helemaal weggevaagd door SBS6

    Goed bezig Molletjes.

  25. MC kloppen je marktaandelen per zender groep wel?

    Klopt het wel?

  26. Oma Tensen

    @Saskia.
    Waar maak je je toch druk om.
    Fyi er is hier niemand die interesse heeft in dat soort geblaat.

  27. JAN

    Cijfers kloppen niet, maar het staat wel aardig om eens een paar keer per jaar bovenaan te staan ! Grapje ?

  28. Zomaar

    Het was fantastisch hoe Ebbinge verklaart niets met dikke vrouwen te hebben en even later presenteert hij in een ontbloot bovenlijf met een enorme buik.

  29. JAN

    @ Piet Piet Je mag ook helemaal niets meer zeggen , na J. D is Eva nu het slachtoffer ! Het vrije woord wordt ons aardig ontnomen op deze manier.

  30. LD

    De redenatie van oorzaak->gevolg is van onze verslaggever in Fantasialand? Het zou ook zomaar tot ‘s-avonds laat heet kunnen zijn buiten…?

  31. Vincent

    De details in Zomerpromenade zijn geweldig. Het item met ‘de deur’ en Sybrand Niessen (die ook een zestiger werd genoemd overigens) maakt dat je nooit meer naar Droomhuis Gezocht kan kijken. De uitroep van Ton Kas op het eind is een echo van Yvon Jaspers bij Pauw, de dode papegaai (een vogel die napraat – sterk gevonden) verwijst naar vorige week etc. etc. Elke kijkbeurt zie je weer wat nieuws. Het is echt heel goed, maar schiet ver over de hoofden van de massa.

  32. Saskia

    Eva Crutzen die jaloers was op die prachtige slanke vrouw.

    Het was niet Linda maar ze namen zichzelf op de hak. Ik zie Robje of Mark niet met hun bierbuik op TV verschijnen

    Ik heb teveel gezien om op te noemen. Prachtige TV.

  33. JAN

    Geloof helemaal niet dat de kijkcijferdip de oorzaak is,en de kijkers het programma afstraffen. Als Y v h Hek gezegd zou hebben wat Derksen of Eva zei, dan had iedereen er hartelijk om gelachen !

  34. Diederik Ebbinge

    Diederik Ebbinge
    @diederikebbinge

    Nu al Dé Zomerhit van 2020! Ton Kas met Ticket to the Tropics #Vouchers #GerardJoling #ZOMERPROMENADE

  35. Wie in z'n eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid bij een ander niet!

    Is Diederik niet die vent met die vette kwabbelbuik?
    Haha, hij moet nodig wat zeggen…..

  36. Huismaker

    Dus, omdat je de het hebt over een programma, krijg je lagere kijkcijfers ? Help me eens ? Dan heb je toch gekeken ? Of werd iedereen al geïnformeerd over de onderwerpen ?

  37. Saskia

    Wat zijn er veel domme reageerders die de humor niet snappen van Promenade en daarmee dan ook dom op de titel topic MC reageren.

    Dit is gieren en brullen

  38. JAN

    @ Huismaker, Het ook een zeik site geworden , elke dag wordt er wel iemand bekritiseert. Het heeft ook weinig met echte mediazaken te maken !

  39. kritisch avro-lid

    “…. en vrouwen waar wat anders mis mee was toch?” :)

  40. X

    9.14 Jij begrijpt er dus helemaal niets van.

  41. Foutje MC npo gewoon op 1

    1. Nederland Publieke Omroep 32,5%
    2. RTL 25,1%
    3. Talpa TV 23,3%

    Mooie en interessante uitzending Zomergasten

    Max was ok dit weekend

  42. Peanut

    Mensen snappen de humor van MC soms gewoon niet… En in dit geval kan ik ze geen ongelijk geven.

  43. Promenade voor de intelligente kijker

    Geweldige tv van deze klasse comedians.

    Genoten hoor dit spektakel. Niet weggelegd voor de Pulpa en RTL kijker hoor.

    Daar is Joling en snuiver Gorden de bedenkelijke lachnorm.

  44. kritisch avro-lid

    By the way, Zomergasten was zeer het bekijken waard.

  45. JobF

    Nou dat We Want More verplaatsen heeft niet slecht uitgepakt he? Dit is een zeer prima score met deze warmte. 14,5% marktaandeel is een gemiddelde dat SBS 6 alleen haalt op miljoenenjacht avonden. Hart van Nederland 27% van de kijkers komt ook nooit meer voor de laatste tijd trouwens.

  46. JAN

    Mooie marktaandelen, ik denk dat ik ook maar eens reclame ga maken op RTL want daar kijken toch wel veel mensen naar ! Voordeel is dat het ook nu voordelig kan, want er is plek genoeg. De reclame blokken zijn nog lang niet vol !

  47. Onze Held Geert

    Linkse niet om te lachen flut humor
    Afzeiken van een ander is geen humor
    Ik begrijp deze humor niet en ben daar blij om
    Mijn soort humor is Jochem Meijer, neemt zichzelf in de zeik
    Geen politiek gezever of ander afzeik repertoire
    Ach ja, voor iedereen wat anders

  48. Jantien Visser

    Mijn hersenpan zal wel verweken, maar ik vind der geen bal an!
    Weer even een poging gewaagd om te kijken, maar het lukt niet. Ik ga van dit programma niet rechtop zitten. En gelet op de kijkcijfers ben ik gelukkig niet de enige.

  49. William Raaf

    1 (U leest het goed) Eén (antediluviaans) programma haalt met de hakken over de sloot de 800.000 grens. Rest nieuws en sport.
    het pepeerdure Zomergasten waar Deugers Deugers vragen of ze wel genoeg Deugen haalt nog eens niet de 400.000 grens.

    Maar ze worden vetgespekt.
    Kan allemaal in Nederland.

    We hebben een referendum nodig over de Staatsmedia
    (Oh nee. Het referendum is de nek omgedraaid want het plebs durfden anders te denken dan de Boven-Ons-Gestelden)

  50. Van Halen

    Of je snapt het of niet,kwestie van smaak en gevoel voor humor maar de mindere cijfers hebben niets te maken met Linda, degene die dat dacht MAG niet eens kijken naar Promenade en moeten ze onmiddellijk op nonactief zetten want dan ben je totaal ongeschikt.

  51. Dorine

    Een vermakelijk programma met spot én zelfspot voor de oplettende kijker met humor en zelfreflectie 😉

  52. Gerda

    Ja hoor Linda is verantwoordelijk daar voor? Ligt het niet eerder aan de bloedhitte?
    En het programma zelf?

  53. Joop Viroloog

    bij toeval zapte ik er langs
    een soort mini luizenmoeder, maar de humor is gebaseerd op beledigen, typsisch NTR gesubsidieerde zooi.
    weg ermee

    zeker die Ebbinge vervelend irritant manneke

  54. Tom

    Tja, nou vind ik die hele show een aanfluiting . C artiesten met als hoogtepunt die Ebbinge. Wat een slechte acteur.
    Nog minder dan amateur toneel.

  55. Mark

    RTL 4 veel kijkers kwijt geraakt aan SBS 6: 1 Tegen 50 vorige week nog 1,2 miljoen en Love Is In The Air 1 miljoen, deze week beiden 400.000 minder. We Want More is gewoon een hit met gemiddeld 700.000 vaste kijkers en daar komen nog zo’n 200.000 uitgesteld bij en nog zo’n 200.000 die de hh op zaterdagnacht of zondagmiddag kijken. Elke week ruim 1 miljoen! Denk dat de finale volgende week wel eens alles bij elkaar 1,3 – 1,4 miljoen kan gaan halen.

    1 Tegen 50 is nog steeds kleuterniveau. De meeste vragen zijn gewoon algemene kennis. Ze moeten ook stoppen met makkelijke of moeilijke vraag. Gewoon zoals de meeste vragen op een scherm 2 foto’s of fragmenten en daar één van kiezen. Kandidaten zonder escapes kiezen altijd alleen maar makkelijke vragen die iedereen weet: gevolg telkens 0 spelers in het publiek weggespeeld, of hooguit 1 domme gans die zichzelf kapot schaamt als ze in beeld komt.

  56. Jan

    Hahaha Promenade is echt Mediacourant TV

  57. Carolina Reaper

    Het RTL4 publiek – zo ook hier – begrijpt de humor en cynisme niet van het geestigste programma van deze eeuw! Dat geeft niet, lage kijkcijfers bewijzen de kwaliteit van het programma.

  58. Dion

    @Mark We want more een hit, laat me niet lachen. Ik weet wel zeker dat John veel meer kijkers had verwacht. Het is ook echt niet om aan te zien. En waarom toch altijd weer die Ali B, ongelofelijk.

  59. Actiegroep Stop Herhalingswaanzin Talpa TV en RTL

    De nieuwe week kent wederom weer een sterke programmering.
    Nog even en alle kanslozen zetten de zenders ook op zwart.

  60. Ron

    Topshow gisteren weer dat Zomer Promenade. Eva is echt een grote aanwinst in deze show. Het dommige influencer/’deskundige’ aan de shownieuws/RTL Boulevard desks die ze een enorme spiegel voor houdt is echt geweldig en spot on!

  61. Ad

    Gun iedereen zijn of haar eigen humor(loze) gevoel en maak je daar bij deze temperaturen niet druk over.

  62. Sookie Stackhouse

    Snap niet dat iedereen aangepraat moet worden dat Promenade zo goed is. Het ks echt helemzal niks alleen willen de makers dat niet snappen.

  63. Lau

    We Want More is toch één van de betere talentshows van Talpa, de afgelopen jaren.
    Hierbij zeg ik niet dat het goed is, maar in vergelijking met voorgaande shows beter.
    Keuze van de jury is ook prima.

  64. johm

    Afl. Uitzenddatum Omschrijving Kijkcijfers
    1 12 juni 2020 Auditieronde 1.048.000
    2 19 juni 2020 Auditieronde 960.000
    3 26 juni 2020 Auditieronde 751.000
    4 3 juli 2020 Auditieronde 836.000
    5 10 juli 2020 Auditieronde 815.000
    6 17 juli 2020 Auditieronde 706.000
    7 24 juli 2020 Halve finale 856.000
    8 31 juli 2020 Halve finale 623.000
    9 9 augustus 2020 Halve finale 645.000

    Netjes hoor sbs/talpa we gaan voor -50% (524.000) kijkers

  65. Hans

    Als rtl 4 700 duizend kijkers scoort met een zing/ dansprogramma is het een flop . Komt er niet een nieuw seizoen (bv dancing white the stars ). En op sbs is 700 duizend kijkers voor zulke programma’s top!. Dancing white the stars nog een seizoen kan trouwens best met de nodig aanpassingen.
    – presentatie: ander duo Gerard Joling
    Met Lieke van L bv.
    – format moet terug naar anderhalf uur
    – veel minder praten en meer dansen .
    – evt beter decor
    – andere jury samenstelling
    – 6 afleveringen

    Verbeter je dat allemaal Dan scoor je daar echt nog wel minimaal 1.2 miljoen mee.

  66. Teuntje

    Och is de Mol opeens heilig geworden zelf heeft ze oplichtster Gabriel als best Botox vriend die alles en iedereen belazert als het maar geld oplevert

  67. Sint

    @Elza HAHAHAHAHAHAHA, ik snap al die mensen wel die zo hoog opgeven van Promenade. Heerlijk toch om simpelen als Elza uit te lachen.

  68. Kim Jung-Un Dos Tres

    Je mag tegenwoordig ook niks meer zeggen!!!

  69. Promenaadje

    Promenade is geniaal. Drie keer kijken en je ziet nog steeds nieuwe subtiele sneertjes, verwijzinkjes en aanklachtjes……heerlijk

    Elk programma waar Angela de Jong op haar gong krijgt verdient een Nipkow-schijf

    Weet je hoe lang Jiskefet niet begrepen werd!
    Maar toen ze Lullo zeiden was heel Nederland opeens fan.

    Als maker heb je toch liever een klein publiek dat jouw humor extreem waardeert, in plaats van een groot amoebe-publiek dat gedachteloos een programma onderuitgezakt uitzit.

  70. Ron

    @Promenaadje: waarvan akte. Zo mee eens!

  71. Drek

    @Promenaadje,

    De megalomanie en zelfoverschatting spat van je hier geplaatste tekstje af. Ik wens je veel succes met je vermoedelijk in-zielige leventje vol inbeelding en het oppompen van je zogenaamde ´successen´, die ongetwijfeld in werkelijkheid helemaal geen successen zijn. Sterkte jongen.

  72. Ome Cor

    Laten we wel bedenken dat het hier gaat om Zomerpromenade; we mogen dit NIET verwarren met Promenade.
    En 56 vs 65, iedereen haspelt toch wel eens getallen door elkaar.

  73. Mike

    VTM2, VTM3 en VTM4 vervangen Q2, Vitaya en CAZ per 31 augustus.

    Waarom RTL niet hernoemen in RTL1, RTL2, RTL3, RTL4 en SBS zenders in SBS1, SBS2, SBS3, SBS4?

  74. Youri

    @Mike
    Die vormgevingen zien er mooi en stijlvol uit. Hopelijk pakt RTL ook zijn huisstijl aan, maar denk dat dat nog wel even gaat duren.

  75. RTL Burgers Zoo Natuurlijk

    Wat een fantastisch format.

    Wat een constante goede kijkcijfers. Zelfs Jinek haalt dat niet tot nu toe.

    Beste zet van Peter vd Vorst tot nu toe.

    Kijk uit na vanavond.

  76. Mike

    VTM lanceert VTM 2, VTM3 en VTM 4

    Vanaf maandag 31 augustus 2020 transformeert VTM van familiezender naar een familie van zenders. Die dag starten namelijk VTM 2, VTM 3 en VTM 4. Waar VTM blijft staan voor familie-entertainment, zet VTM 2 in op pittige reality, lokaal en internationaal. VTM 3 zorgt elke dag voor een topfilm, aangevuld met series en sitcoms en VTM 4 zet in op actie en classics. De nieuwe VTM-zenders vervangen de huidige zenders Q2, Vitaya en CAZ. VTM krijgt vanaf 31 augustus ook een ‘nieuwe’ baseline, die velen niet onbekend in de oren zal klinken: VTM kleurt je dag.
    Dirk Lodewyckx, algemeen directeur TV, Streaming en Radio: “Met VTM hebben we vandaag een heel sterk merk, met straffe creatieve content en een enorm fanship in Vlaanderen. We verbreden de unieke band die VTM heeft met de Vlaming en maken van onze familiezender een familie van zenders, waarmee we alle doelgroepen aanspreken. Dit is een belangrijke mijlpaal voor VTM. Sinds de start van Ka2 in 1995 hebben we ervoor gekozen ons aanbod naast VTM te differentiëren, met eigen namen en eigen merken. Dat gaat nu op de schop. Vanaf 31 augustus is het VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4.”

    VTM 2 wordt een pittige realityzender, met lokale en internationale programma’s. Waar VTM eerder een brede familiezender is voor het hele gezin, is VTM 2 een zender die zich richt op actieve volwassenen.

    VTM 2 volgt bijzondere mensen en laat niets onbespreekbaar, ook al is het wat buitengewoon en anders. VTM 2 zal in het najaar maar liefst drie avonden per week lokale programma’s brengen. Een eerste glimp van VTM 2 brengt programma’s als de Vlaamse versie van Ik Vertrek, Blind Getrouwd Australië en een vaste afspraak met de Champions League. Meer nieuws over de nieuwe lokale programma’s bij VTM 2 volgt binnenkort.

    VTM 3 wordt dé filmzender in Vlaanderen, aangevuld met heel wat straffe series en sitcom. Bij VTM 3 kunnen kijkers elke dag een film verwachten – van comedy, drama tot arthouse of sci-fi – als Star Wars, Girl en Deadpool, aangevuld met series en sitcom.

    VTM 4 is er voor wie graag kijkt naar een stevige portie actie of een nostalgische klassieker. Denk onder andere aan James Bond, Rambo of Top Gear.

    De nieuwe VTM-zenders starten uiteraard niet ‘from scratch’, want er zijn al heel wat programma’s over alle tv-zenders van DPG Media heen die graag bekeken worden. Maar er zal wel gerichter gekozen worden per zender wat er waar te zien is én er zullen heel wat lokale programma’s gemaakt worden voor VTM 2.
    Dirk Lodewyckx: “Deze nieuwe zenderstrategie zorgt er ook voor dat we meer dan ooit inzetten op lokale programma’s. Voor VTM 2 uiteraard, maar daarnaast produceren we vandaag ook extra content voor onze digitale platformen VTM GO en straks ook voor het nieuwe betalende streaming platform. We vinden dit een belangrijk signaal, zeker in coronatijden, om de lokale productiesector extra zuurstof te geven.”
    Kristine Willems gaat aan de slag als channel manager van de nieuwe zenders. Zij was de voorbije jaren Hoofd Factual bij DPG Media en leidde voordien het productiehuis Fremantle Media Belgium en was netmanager van VT4 en VijfTV. Maarten Janssen is sinds maart 2020 aan de slag als channel manager van VTM.

    VTM kleurt opnieuw je dag

    De iconische baseline, die in 1989 werd gelanceerd bij de start van VTM, keert terug. “Kleurt je dag’ is als slogan eigenlijk nooit weggeweest. Hij behoort als het ware tot het erfgoed van Vlaanderen. Met de creatieve en kwalitatieve bijsturingen die we de voorbije jaren op VTM hebben doorgevoerd, geloven we dat we meer dan ooit aan die belofte beantwoorden. De Vlaming entertainen met geestige, spannende en verrassende programma’s is onze reden van bestaan. En vanaf dit najaar doen we dat met vier VTM-zenders. Zo kunnen we elke dag, bij elke Vlaming wat kleur brengen in het leven”, licht Dirk Lodewyckx toe.

    VTM 2, VTM 3 en VTM 4 gaan op maandag 31 augustus 2020 van start en nemen het signaal over van de huidige televisiezenders Q2 (VTM 2), Vitaya (VTM 3) en CAZ (VTM 4).

  77. Chelsey

    Talpa Veronica 1, Talpa Veronica 2, Talpa Veronica 3, (T)alpa (V)eronica 4 =》TV1 TV2 TV 3 TV 4.
    Open Riool Luxembourg 1, Open Riool Luxembourg 2, Open Riool Luxembourg 3, (O)pen (R)iool (L)uxembourg 4 =》ORL1 ORL2 ORL3 ORL4!

  78. JAN

    @ Mike De Nederlandse kijker zou helemaal in de war raken op zijn afstandsbediening , is hier ook niet aan gewend!

    Nederlandse kijkers moet je niet teveel veranderingen doorvoeren, nu dat de oudere generatie van boven 45 steeds meer de kijkersgroep van alle zenders zijn , want jongeren en in de leeftijd 30- 45 kijken ook steeds minder .

    Als dat voor RTL of TALPA meer kijkers op zou leveren, dan was dat allang ingevoerd!
    Dus als men RTL 1 wil kijken moet je toch een 4 indrukken , en SBS 1 een 6
    Dat werkt alleen maar erg verwarrend, of men moet het op het drukknopje zetten
    Maar wat als er een zender er mee stopt , of dat er in de toekomst NPO 4 bij komt
    wat niet ondenkbaar is ?

    Neen dat gaat niet werken , Misschien dat in de toekomst je stem bepalend is ,en Hallo Google RTL 1 voor je opzet . maar als ieder mens dat heeft en ingeburgerd
    is zitten we in 2070 dan zijn alle senioren van nu dood ,en de jongeren van nu over 50 jaar allang geen lineaire tv kijkt!

  79. JAN

    Dus ook het einde , in ieder geval van com tv zenders !

  80. Geronimo

    Die Linda is zo volgepropt met kunststof dat haar leeftijd niet meer te schatten is natuurlijk. Ze droogt sowieso niet mooi op. Ze begint namelijk steeds meer te gelijken op haar onsympathieke broer. Eindelijk iemand in tv-land die de moed om daar bescheiden kwinkslag over te maken.

  81. Ron

    Bij DPG snappen ze het door deze eenduidige naamsveranderingen door te voeren met de naam VTM. Ben benieuwd waar RTL en Talpa mee gaan komen vanaf het najaar…oh wacht, helemaal niets natuurlijk…

  82. aammehoela

    Is Linda dan pas 56 jaar. Dacht dat ze al richting de 70 ging. Zal wel door de botox komen dat ik haar veel ouder schatte. Wat ooit een jonge mooie vrouw was en nu een charmante verschijning had kunnen zijn is dus nu een volgespoten botox-face die haar een tiental jaar ouder doet lijken. En wat promenade en de kijkcijfers betreft: hebben gisteren enkel het journaal en bevrijdingsjournaal gekeken, meer niet. Wel in de middag elders de formule 1 grotendeels gezien bij het Duitse RTL.

  83. Gondorf

    Gisteravond heeft Ajax een oefenwedstrijd bij Wycombe Wanderers met 1-0 verloren.

  84. Bart

    @Mike Bij de Belgische televisie snappen ze hoe zoiets opnieuw in de markt zet. Dat had Talpa allang moeten doen met de tv en radiozenders. Bijvoorbeeld met de naam Veronica zoals Chelsey hierboven oppert.

    @Jan Dat kan de Nederlander best wel aan. Jij zelf raakt dan kan in de war, dat is iets anders. Als ze die naamsveranderingen als uitgangspunt nemen met daarbij herprofilering van de zenders en daarna de programmering gaan invullen dan zullen de mensen de zenders en de programma’s veel beter vinden. Nu is het en blijft het een ratjetoe bij Talpa/SBS en laat de kijker op een enkel programma na alle zenders links liggen.

  85. Gaat RTL Nederland geofferd worden door RTL Group?

    De geluiden in Hilversum worden steeds sterker…..

  86. @MC

    Stelletje amateurs!
    Waar schrijven jullie helemaal over?
    Alleen maar over flut programmaatjes waar geen hond naar kijkt.
    Het enige programma (F1) waar echt naar gekeken is door liefhebbers wordt uiteraard niet genoemd door MC.

  87. Erik van der V

    ze verloren kijkers omdat ze Veronica Inside niet op de hak nemen

  88. Johann

    @onzeheldGeert….alleen al jouw naam maakt dat je niet serieus te nemen bent. Snap het wel hoor, wanneer humor te moeilijk wordt is het meteen links?

  89. Britt Scholte Lover

    Boulevard 260.000 kijkers! die weekend edities mogen ze wel schrappen!

  90. StefanV

    Ik vind Promenade geweldig en heb nog geen aflevering gemist. Volgens mij kost het geen drol om dit programma te maken, dus ik hoop dat de NPO deze tv-makers regelmatig een plekje in de programmering blijft gunnen.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.