Miljuschka op RTL verslaat Hart van Nederland op SBS


De kijkcijfers van dinsdag 16 juni 2020 (SKO)

Het nieuwe dagelijkse kookprogramma van Miljuschka Witzenhausen doet het vooralsnog prima. De tweede aflevering wist dinsdagmiddag om 17.30 uur een publiek van 217.000 kijkers (10,5 procent) te boeien op RTL 4 en dat is geen slechte score voor dat tijdstip. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 verslaat SBS 6, dat sinds kort dagelijks om 17.45 uur de vroege editie van Hart van Nederland op het menu heeft staan. Daar keken gisteren 147.000 mensen (6,6 procent) naar.

De grote winnaar op hetzelfde tijdstip is onvermijdelijk NPO 1. Die zender wist met Tijd voor MAX 543.000 kijkers (30 procent) te bekoren.

Door naar de winnaars van half negen. Dat waren Opsporing Verzocht met 1,1 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Beter Laat Dan Nooit met 527.000 kijkers (12 procent) op RTL 4 en Jezus van Nazareth met 443.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

De toppers om half tien waren Beau met 756.000 kijkers (18 procent) op RTL 4, Evenblij Maakt Vrienden met 611.000 kijkers (14 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 537.000 kijkers (12 procent) op NPO 2.

De vierde zender op prime time was RTL 7: de film Mission Impossible 2 kon rekenen op 344.000 kijkers (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Down met Johnny: 322.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Die Hard: 318.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Nurses: 265.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Dertigers: 256.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Parate Eenheid: 252.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met 5 to 7: 140.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), M (814.000), Ik weet er alles van (812.000), RTL Boulevard (804.000), Editie NL (688.000), Tijd voor MAX (543.000), Zes uur nieuws (510.000) en Lingo (406.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (868.000), Journaal laat (725.000), Hart van Nederland (588.000), Shownieuws (413.000) en De Hofbar (324.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.972.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.151.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.112.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.102.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.100.000


06. Op1 (NPO1) 868.000
07. M (NPO1) 814.000
08. Ik weet er alles van (RTL4) 812.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 804.000
10. Beau (RTL4) 756.000


11. Journaal laat (NPO1) 725.000
12. Editie NL (RTL4) 688.000
13. Evenblij maakt vrienden (NPO1) 611.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 588.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 543.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.5%
2. RTL4 / 17.3%
3. SBS6 / 7.9%
4. NPO2 / 6.5%
5. Vero / 5.9%


6. RTL7 / 5.1%
7. NPO3 / 4.0%
8. RTL5 / 4.0%
9. NET5 / 3.7%
10. RTL8 / 2.5%


11. SBS9 / 1.9%
12. FS1 / 1.7%
13. BBCfirst / 1.3%
14. TLC / 1.3%
15. Discov / 1.2%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,0%
2. RTL Nederland 28,9%
3. Talpa TV 19,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen