Reisprogramma Gordon en Patty verliest kijkers


De kijkcijfers van maandag 17 februari 2020 (SKO)

Het nieuwe reisprogramma van Gordon en Patty Brard is niet bepaald een publiekstrekker op SBS 6. De tweede aflevering trok gisterenavond nog minder kijkers dan de mager bekeken première-aflevering. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. ‘Patty en Gordon op zoek naar eeuwige jeugd’ zakt van 511.000 kijkers (9 procent) naar 433.000 kijkers (8 procent) en weet daarmee niet langer een plek te behalen in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s.

Opvallend genoeg weet de realityserie URK! aansluitend wél een plek in de top 25 te veroveren met een score van 555.000 kijkers (11 procent).

Het is allemaal niet genoeg om uit de schaduw van NPO 1 en RTL 4 te treden. Die zenders waren gisterenavond allebei afzonderlijk meer dan twee keer zo groot als SBS 6.

NPO 1 ging aan kop om half negen: Radar scoorde 1,2 miljoen kijkers, waar Married at First Sight er 1 miljoen (18 procent) had.

RTL 4 won het halftienslot: Uitstel van Executie scoorde 1 miljoen kijkers (20 procent), waar Niet Zonder Ons op 720.000 kijkers (14 procent) bleef steken.

Het brons op prime time was voor Veronica, dat zusterzender SBS 6 net voor bleef. Veronica Inside kwam uit op 617.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 456.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Slechtste Chauffeur: 343.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Star Trek: 208.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Hunger Games 2: 207.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Ja Ik Wil: 203.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Forever Young: 167.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (954.000), Editie NL (769.000), GTST (698.000) en Lingo (674.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (725.000), Op1 (678.000), Hart van Nederland (599.000) en Journaal laat (597.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.972.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.328.000
03. De wereld draait door (NPO) 1.325.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.180.000
05. Radar (NPO1) 1.176.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.050.000
07. Uitstel van Executie (RTL4) 1.014.000
08. Married at first sight (RTL4) 1.005.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 954.000
10. Editie NL (RTL4) 769.000


11. Jinek (RTL4) 725.000
12. Niet zonder ons (NPO1) 720.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 698.000
14. Op1 (NPO1) 678.000
15. Lingo (SBS6) 674.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.6%
2. RTL4 / 18.6%
3. SBS6 / 9.0%
4. NPO2 / 6.5%
5. Vero / 5.6%


6. NPO3 / 4.1%
7. RTL5 / 4.0%
8. RTL7 / 3.3%
9. NET5 / 3.2%
10. RTL8 / 3.0%


11. BBCfirst / 2.0%
12. Comedy / 1.5%
13. TLC / 1.5%
14. SBS9 / 1.3%
15. Discov / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,2%
2. RTL Nederland 28,9%
3. Talpa TV 19,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen