MolTalk rijp voor verhuizing naar hoofdpodium NPO 1


De kijkcijfers van zaterdag 25 januari 2020 (SKO)

De nabeschouwing van Wie is de Mol lijkt rijp voor een verhuizing naar hoofdkanaal NPO 1. Men zapt na afloop van de tv-hit zó massaal naar MolTalk op NPO 3, dat daar nu meer mensen naar kijken dan naar het aansluitend uitgezonden Hoogvliegers op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na Wie is de Mol (2,7 miljoen en 44 procent), bleven 939.000 kijkers (18 procent) hangen voor Hoogvliegers, terwijl 1,1 miljoen mensen (19 procent) zapten naar MolTalk.

Recht tegenover Wie is de Mol bakt NPO 3 er overigens niets van. Voordat MolTalk de zender tot 1,1 miljoen kijkers stuwt, wist Tienminutengesprek niet meer dan 64.000 kijkers (1 procent) te bekoren.

De nummer drie op prime time was RTL 4 dankzij de amusementscombinatie All Together Now (737.000 kijkers en 13 procent) en Wie Ben Ik (814.000 kijkers en 16 procent).

NPO 2 volgt op de vierde plek met 637.000 kijkers (10 procent) voor Langs De Rijn en 525.000 kijkers (9 procent) voor Nieuwsuur.

SBS 6 bleef steken op 447.000 kijkers (8 procent) voor de dure zaterdagavondshow Dancing on Ice. Komt Een Man Bij De Dokter trok erna 596.000 kijkers (12 procent).

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 188.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 174.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 158.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Godfather Part 2: 142.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Alien Convenant: 137.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Half acht nieuws (846.000), Eigen huis en tuin (593.000) en RTL Boulevard (578.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Hart van Nederland (591.000), Shownieuws (496.000) en De Bauers in Argentinië (481.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Wie is De Mol (NPO1) 2.686.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.838.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.359.000
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.253.000
05. Kassa (NPO1) 1.125.000

06. MolTalk (NPO3) 1.052.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.047.000
08. Hoogvliegers (NPO1) 939.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 846.000
10. Wie Ben Ik (RTL4) 814.000


11. Studio sport (NPO1) 764.000
12. All together now (RTL4) 737.000
13. Langs De Rijn (NPO2) 637.000
14. Komt een man bij de dokter (SBS6) 596.000
15. Eigen huis en tuin (RTL4) 593.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.8%
2. RTL4 / 14.0%
3. SBS6 / 9.5%
4. NPO2 / 6.0%
5. NPO3 / 4.4%

6. NET5 / 3.3%
7. RTL8 / 3.1%
8. FS2 / 3.0%
9. FS1 / 2.9%
10. RTL7 / 2.5%


11. RTL5 / 2.5%
12. Vero / 2.0%
13. SBS9 / 1.7%
14. Comedy / 1.1%
15. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,2%
2. RTL Nederland 22,1%
3. Talpa TV 16,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AvroTros

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen