The Voice, opvanghuis voor mislukte zangers, blijft hit

Geplaatst op za 07 dec 2019 om 8:35


De kijkcijfers van vrijdag 6 december 2019 (SKO)

The Voice of Holland is niet alleen al jaren een kweekvijver voor nieuw talent, maar ook een opvanghuis voor mislukte zangers. Gisteren kwamen er daar weer twee van langs: Roy van den Akker en Richie Brown uit de mislukte Gordon-boyband LA The Voices. Voor het oog van 1,9 miljoen kijkers (34 procent) viel de eerste teleurgesteld af, terwijl Richie door mocht in de talentenjacht op RTL 4. “Eerst dacht ik: ik wil niet weer meedoen aan zo’n programma“, zegt Richy in De Telegraaf.

Toch ging hij voor de bijl. “Ondanks dat ik nu best wel lekker bezig ben met mijn eigen live-band, merk ik dat ik toch wat bekendheid heb verloren“, zegt hij.

Richy koos voor Lil’ Kleine, verder draaide alleen Ali B. Op Richy’s verzoek gaf Anouk nog haar ongezouten mening: “Het was gewoon te veel. Je rouwdouwde er doorheen. Je bent een lieverd, volgens mij. Maar het klonk zoals je eruitziet: groot, log en als een enorme dinosaurus ben je door het nummer heengegaan. Dat is echt heel jammer.

Wat is er eigenlijk gebeurd met LA The Voices? “Heel eerlijk, en dit heb ik nog nooit uitgesproken, denk ik dat ik wel kan zeggen dat we gestopt zijn.

Het meest bekeken alternatief voor The Voice was Twee voor Twaalf met 1,3 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 2, gevolgd door de NPO 1-combinatie Serengeti (650.000 kijkers en 12 procent) en André Rieu: Welcome to my World (797.000 kijkers en 14 procent).

Verder haalde geen enkele andere zender op prime time de kijkcijfer top 25.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 413.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met The Great Wall: 295.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Brothers For Life: 225.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Sinds: 174.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 155.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Stepmom: 137.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters aangepakt: 113.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Gesprek met premier (1 miljoen), RTL Boulevard (852.000), GTST (812.000), Editie NL (648.000) en Tijd voor MAX (606.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (999.000), Pauw (944.000), Eredivisie op vrijdag (922.000), Journaal laat (617.000) en Hart van Nederland (564.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 21 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 1.891.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.724.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.275.000
04. Twee voor twaalf (NPO2) 1.260.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.168.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.123.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.028.000
08. Gesprek met premier (NPO1) 1.020.000
09. Beau (RTL4) 999.000
10. Pauw (NPO1) 944.000


11. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 922.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 852.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 812.000
14. André Rieu Welcome to my world (NPO1) 797.000
15. Serengeti (NPO1) 650.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 25.2%
2. NPO1 / 21.2%
3. NPO2 / 9.3%
4. SBS6 / 7.1%
5. Vero / 4.2%


6. NPO3 / 3.7%
7. RTL7 / 3.5%
8. NET5 / 2.8%
9. RTL5 / 2.5%
10. RTL8 / 2.4%


11. FS2 / 2.2%
12. FS1 / 1.4%
13. SBS9 / 1.3%
14. TLC / 1.1%
15. Comedy / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,2%
2. RTL Nederland 33,5%
3. Talpa TV 15,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








56 Reacties op “The Voice, opvanghuis voor mislukte zangers, blijft hit”


  1. Mart

    Beste week voor Beau! Tot nu toe!

  2. Bette

    Je kon zo raden wie van de twee ze door zouden laten gaan. Het is allemaal zo verschrikkelijk gescript. Daarom kan ik er niet naar kijken. Chantal doet het wel duizend keer beter dan Wendy ‘lekker knuffelen’ van Dijk.

  3. Theo

    VI: 400k.
    Dat is pijnlijk zeg.
    Zo blijft er van Talpa helemaal niets meer over.

  4. Maarten

    Beau gaat steeds beter

  5. ”VeronicaDoet@§₽æ..Beter!“;

    Gênoten van V.I.
    TLP wederom 3de….
    Veronica andermaal beter!

  6. Wyatt

    RTL4 meer dan 3 x zo groot als SBS6.

  7. #NPO Kijker - de enige echte#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 34,2%
    2. RTL Nederland 33,5%
    3. Talpa TV 15,4%

    Top NPO en Talpa. Genoten van DWDD, Pauw en de mannen van VI

    Na het zien van de kop van Beau zapt 50% weg. Zegt genoeg.

  8. Peter

    PS
    Met een Talpa show

  9. west

    En de stompzinnige mensen die daar naar kijken is nog groter !!

    je moet toch wel een leeg bestaan hebben om naar die com. ether vervuiling te kijken

    Voor mij is er gelukkig de NPO en met name de VPRO/ NTR

  10. Petra

    Wyatt, vanavond ijsdansen op 6 met Donny Roelvink. Gemiddeld 2.000 views voor de aankondigingsvids geven aan dat het een doorslaand succes wordt.
    Hahahahaha!

  11. Wij van TVeend

    Beau is momenteel echt de beste talkshow.

  12. Henk

    Moet je op die leeftijd nog meedoen?Klinkt was sneu toch?

  13. Bas

    En die Dion die gisterenavond meedeed, kwam van xfactor team Angela. Die Lil Kleine voegt echt weinig toe he….inspiratieloos die gast….zonde

  14. Ad

    Ruim 90% van de Nederlanders keek geen Voice

  15. Bep

    Beau maandag gewoon weer 400.000 hoor.

  16. Joop

    @Petra
    Heehee, SBS6 hè. Of toch SBS, of wat is het? Talpa? Talpa 6?
    Het wordt iig op deze manier nooit wat.

  17. Thymen

    De Voice = de grootste Fop show van Nederland.

  18. Stem

    Stem op Mediacourant voor beste website van 2019!

    Mediacourant beste website 2019!

  19. Feut

    Ik was uitgebreid met een voorbips bezig.

  20. Jean Paul

    1,3 miljoen mensen keken naar 2 voor 12. Er is dus toch hoop. En de quiz staat nog altijd als huis, knap hoor.

  21. Hans

    Vreselijk programma. Al jaren mee gestopt te kijken. Gaat eindeloos door en de winnaar is uiteindelijk na een poosje weer van de radar verdwenen in de vergetelheid op een enkele uitzondering na. Maar echte sterren heeft het nog nooit opgeleverd.

  22. Pro Du Cent

    Gelukkig is RTL wel zo sociaal dat ze mensen met een kleine blaas ook de kans geven het hele programma te zien…
    Ze zouden ook kunnen proberen TenaLady als programma-adverteerder te krijgen.. kan het programma 6 x 7 minuten korter worden…

  23. Pro Du Cent

    Of ben ik nu een zeikerd?

  24. Joep

    Het verbaasd mij enorm dat er nog elke keer ‘talenten’ mee doen met talentenjachten zoals The Voice.

    Wie is er nou écht groot geworden en doorgebroken? Het is meer vermaak, reclame en leuk voor sponsoren.

  25. RTL - Smaken verschillen

    Top NPO en Talpa. Genoten van DWDD, Pauw en de mannen van VI

    Na het zien van de kop van Beau zapt 50% weg. Zegt genoeg.

  26. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 34,2%
    2. RTL Nederland 33,5%
    3. Talpa TV 15,4%

    Top NPO en Talpa

    Verder zeg ik maar even niks, het gaat de verkeerde kant op…

  27. Jantien Visser

    Veel mensen hebben een mooie zangstem. En als je dan een prachtig lied, wat ooit of nog steeds een veel gedraaid nummer is, dan lijkt het net of jij ook een prima zanger(es) bent.
    Maar daar kom je er niet mee. Dus daarom hoor je nooit meer wat van deze winnaars. En de kandidaten blijven achter met een kapotte droom.
    ’t is gewoon een programma van “wie kan het mooist een bestaande hit nazingen?”

  28. robb

    Jean Paul :Dat is mede te danken aan Astrid Joosten wat is die vrouw goed .

    Joep als je ziet dat er veel tieners bij zijn kan het altijd maar doorgaan , iedereen probeert om er beter van te worden ze leren er van ,doorbreken heb je meer voor nodig dan andermans nummers zingen.

  29. Gwendolyn

    Waarom heet hij RichY in De Telegraaf en RichIE op Mediacourant?

  30. MC bezoeker 49

    MC mag nu eerlijk gezegd ook wel eens met een bericht komen over het weekgemiddelde van Beau. Topweek achter de rug! Beau zit in de lift.

  31. robb

    RTL – Smaken verschillen : Ik vind Pauw de laatste tijd ook tegen vallen ,vanmorgen wilde ik naar Beau kijken bij de eerste beelden heb ik het uitgezet toen ik de toppers zag zitten.

  32. animo

    Beau had donderdag geluk dat Paul er voor zat.

  33. Ome Cor

    @Joep: jammer dat jij ook al bij de taal-‘verkrachters’ hoort die maar niet weten wanneer een ‘t’ of een ‘d’ te gebruiken bij de tegenwoordige tijd (2e/3e persoon enkelvoud) van de werkwoorden betekenen, bepalen en verbazen.
    Het verbaasd me, dat betekend, wie bepaald…… brrrr. Zoek de voud.
    En ja, het is weer wel: het heeft me verbaasd, dat heeft veel betekend en het is maar goed dat dit zo is bepaald.

  34. Rob

    SBS6 komt al dagen niet eens meer boven de 8 procent marktaandeel
    En NPO kijker maar roepen: Top Talpa

  35. M00i

    Beau gaat super. Maar dat hoor je dan weer niet.

  36. TOP10-2018-35/49JAAR

    Vaak lees je hier dat NPO1 de bejaardenzender van NL is maar
    dat klopt toch niet helemaal.
    Hier de best bekeken titels over 2018 in de doelgroep 35-49 jaar.

    1 11-02-2018 Zo LUIZENMOEDER NPO3 36,2 1.236 50,5
    2 10-07-2018 Di VOETBAL WK FRA BEL HF NPO1 26,7 913 59,4
    3 02-12-2018 Zo BOER ZOEKT VROUW NPO1 25,8 883 49,6
    4 13-01-2018 Za WIE IS DE MOL NPO1 25,8 880 49,6
    5 10-07-2018 Di VOETBAL WK NB NPO1 24,1 823 48,7
    6 16-12-2018 Zo HEEL HOLLAND BAKT NPO1 23,4 800 44,4
    7 29-03-2018 Do PASSION NPO1 23,0 787 46,7
    8 11-07-2018 Wo VOETBAL WK HRV ENG HF NPO1 21,8 746 59,8
    9 12-05-2018 Za EUROVISIE SONGFESTIVAL FINALE NPO1 20,3 693 56,9
    10 06-07-2018 Vr VOETBAL WK BRA BEL KF NPO1 20,0 684 59,9

  37. Duiven Tilly

    De eerste jaren was mooi en goed – Jury was divers en prima – maar dit jaar – het lijkt wel een groep hangjongeren uit Sloterdijk – de moeder des moeders dit programma is afgezakt naar een bedenkelijk nivo. Jammer en Lil Kleine maakt het er niet beter op – grote Amsterdamse bek en geen inhoud.

  38. Ernie

    The VOICE niet in de top 10 in de doelgroep 35-49 is wel een verassing.

  39. Jens

    @Ernie
    Een verassing is een crematie.
    Dropluhl.

  40. Geox

    @TOP10-2018-35/49JAAR

    En wat zegt dit lijstje dan? Sluit dit uit dat NPO1 de bejaardenzender is?

  41. Ron

    De items en gasten van Beau waren iets beter de afgelopen week, maar nog teveel ‘kijk mij eens een serieus thema aan de kaak stellen’. Doe dat niet.
    Zoals gisterenavond weer uitstekende gasten voor RTL begrippen.

  42. xandertje

    Slechts 251.000 keken er op FOX naar Ajax-Willem II? Ik geloof er echt he-le-maal niks van. Kan iemand onderzoeken of dit cijfer wel klopt van kijkonderzoek.nl?

  43. Max

    Beau scoort alleen als het soort RTL Boulevard 2.0 is, dat zegt ook genoeg over de leeghoofden die er naar kijken….Dan is Pauw al snel veel te moeilijk….

  44. aammehoela

    Xandertje, het zal heus wel kloppen. De meeste Nederlanders vinden een samenvatting genoeg en om iedere vrijdag- en zaterdagavond naar voetbal te kijken… echt niet.

  45. Britt Scholte Lover

    Donderdag had Beau Paul pakt uit ervoor en gisteren TVOH , vandaar het beter scoorde, andere dagen zakt het in als een pudding

  46. Mark

    @ JobF

    Moet je wel bij de goede planner-info kijken. Hier staat dat wèl dat Zoo gedoe komt.

    I.p.v. de hh van Utopia rond middernacht komt nu de een prime time programma op hh (slim!), zoals Mr. Visser en De Handhavers.

    Verder wordt de hele nacht HvNL hh i.p.v. Astro TV. Ik zou daar ook nog Shownieuws bij doen. Waarom dat nooit hh wordt, snap ik niet. Zal wel met rechten op getoonde beelden te maken hebben.

  47. Donald Dumb

    The Voice. Grootste kweekvijver voor mislukkingen…

  48. Mark

    Goeie titel van MC. Ik heb nog NOOIT TVOH gezien, met al die ego’s die in de jury zitten. En vrijwel niemand houdt er een succesvolle carrière aan over. Meestal één singletje, net als bij Idols en al die andere zooi, en daarna weer snel achter de kassa.

    Dat was vroeger bij de Soundmixshow wel anders. Niet alleen de winnaars waren jaren lang succesvol, ook sommige nummers 2 en 3 scoorden in de hitlijsten.

    Dat was tenminste nog leuke tv. Mag zo weer terug met natuurlijk Henny! En niet net als bij Talpa dat Winston het deed. Mini Playbackshow ook terug graag! Kost geen drol om te maken. Kan zo een uurtje lang op de zaterdag van 6.

  49. Mark

    Hier staat dat dus…

    https://tv.talpanetwork.com/plannersinfo/?TN_REFERAL_ORIGIN=https%3A%2F%2F

  50. Mark

    Hier staat dat dus…

    https://bit.ly/2YqEd8m

  51. Mark

    Lingo had overigens weer een gevalletje CUMSHOT gisteren. Iemand spelde K U T W I J F, en doelde daarmee op zijn ex.

  52. Tim

    @Mark
    We hebben allemaal Dumpert hier.

  53. Ranzig VI bijna onder de 400K

    De kijkcijfers lopen ernstig terug bij VI.

    De schijtlollige meneertjes die allang hebben laten zien geen verstand van voetbal te hebben maar vooral leven van oneliners, opportunistische opmerkingen, denigrerende verhaaltjes worden steeds minder bekeken en serieus genomen.

    Het tokkie niveau blijft stijgen, en de heertjes blijven vooral geldgraaien zonder prestatie en inhoud. Maar zijn binnenkort van de buis. Deze onzin houdt het niet lang vol.

    Goed gedaan Sjon.

  54. Alarm !!

    Heerlijk genoten van VI en Sinterklaas! Geweldig gelachen! Top TV.

    @Ranzig13:27,
    Hahahaha, maar stiekem wel blijven kijken….
    Wat ben je dan triest.

  55. Weekend Alarm !!

    Ze zijn weer lekker bezig bij MC!!!

  56. Weekend Alarm

    @MC
    Poging 3.

    Vi en Sinterklaas was weer top. Geweldig gelachen.

    @Ranzig13:27,
    Ach jee, maar wel stiekem kijken blijkbaar?!
    Anders begrijp ik niet waar u deze ” wijsheid” vandaan haalt, hahahaha

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.