Seksloze vriendin Tim Hofman trekt 222.000 kijkers


De kijkcijfers van woensdag 11 december 2019 (SKO)

De documentaire Mijn Seks Is Stuk van Lize Korpershoek, over dat ze geen seks meer wil met haar vriend Tim Hofman, trok woensdagavond 222.000 kijkers (5,0 procent) naar NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De première was een week eerder al op het YouTube-kanaal van NPO 3. Daar is de documentaire tot nu toe al 272.000 keer gezien. Daarmee weet het egodocument van Korpershoek dus nog best een aardig publiek te bereiken.

NPO 1 was de winnaar op prime time met Tussen Kunst en Kitsch (1,7 miljoen en 32 procent) en Midsomer Murders (935.000 kijkers en 21 procent).

Het zilver is voor RTL 4, dat met Het Perfecte Plaatje 836.000 kijkers (16 procent) scoorde en met Rooijakkers over de Vloer 707.000 kijkers (15 procent).

Veronica pakt brons dankzij de voetbalwedstrijd Bayern Leverkusen – Juventus, goed voor 501.000 kijkers (11 procent). Verder haalde geen enkele andere zender op prime time de kijkcijfer top 25.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met A Gift for Christmas: 329.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 316.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Brick Mansions: 316.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Taal is zeg maar echt mijn ding: 254.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 214.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Plastisch Fantastisch: 151.000 kijkers (Ladies Night: 114.000).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (825.000), GTST (789.000), RTL Boulevard (697.000), Met het mes op tafel (693.000) en Editie NL (683.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (877.000), Hart van Nederland (491.000), Journaal laat (478.000), Beau (435.000) en Shownieuws (413.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.817.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.724.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.350.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.286.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.186.000


06. Midsomer Murders (NPO1) 935.000
07. Pauw (NPO1) 877.000
08. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 836.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 825.00
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 789.000


11. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 707.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 697.000
13. Met het mes op tafel (NPO2) 693.000
14. Editie NL (RTL4) 683.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 676.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.2%
2. RTL4 / 14.6%
3. SBS6 / 7.5%
4. Vero / 6.9%
5. NPO2 / 6.5%


6. NPO3 / 5.1%
7. RTL8 / 4.3%
8. RTL7 / 4.2%
9. RTL5 / 4.1%
10. NET5 / 2.9%


11. Comedy / 1.3%
12. Discov / 1.2%
13. SBS9 / 1.2%
14. Ziggo / 1.0%
15. TLC / 1.0%
15. N.geog / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,8%
2. RTL Nederland 27,2%
3. Talpa TV 17,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VPRO

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen