Tv-show Jamai momenteel dé grote flop op RTL 4


De kijkcijfers van donderdag 28 november 2019 (SKO)

Het gaat heel erg slecht met het nieuwe tv-programma Hoe Zal Ik Het Zegen van Jamai Loman. De verrassingsshow hield donderdagavond om half tien 276.000 kijkers (5,6 procent) over, bijzonder weinig voor RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Voor een aanstormend tv-talent als Jamai Loman helpt zo’n enorme televisieflop niet mee. Gelukkig voor hem heeft hij dit jaar reeds een prestigieuze presentatieklus in de wacht gesleept: hij werd de nieuwe Wendy in Voice Kids.

Voorafgaand aan Hoe Zal Ik Het Zeggen deed ook de Art Rooijakkers-show Praat Nederlands Met Me het niet best met ditmaal 429.000 kijkers (8 procent).

De meeste mensen keken op prime time naar RTL 7. De wedstrijd Sporting Lissabon – PSV was goed voor 920.000 kijkers (19 procent).

NPO 3 pakt zilver met 800.000 kijkers (14 procent) voor de Top 2000 Quiz. Aansluitend ging Tygo in de Psychiatrie van start met 567.000 kijkers (11 procent).

Het brons is voor SBS , dat met Mr. Frank Visser Rijdt Visite 623.000 kijkers (13 procent) scoorde.

Pas op de vierde plek volgt NPO 1 met een teleurstellende 508.000 kijkers (9 procent) voor Dit Zijn Wij en 528.000 kijkers (11 procent) voor Kolping: een volkswijk in renovatie.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 4 scoorde met Praat Nederlands met me: 429.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Onze jongens op Java: 400.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 367.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 323.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 305.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Just Like Heaven: 226.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), DWDD (1 miljoen), Feyenoord – Glasgow Rangers (962.000), Half acht nieuws (812.000), Tijd voor MAX (741.000), RTL Boulevard (709.000) en Sinterklaasjournaal (659.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (730.000) en Hart van Nederland (608.000) het meest in trek. Beau scoorde 416.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 18 procent marktaandeel, RTL 7 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO) 1.504.000
02. Journaal 18:00 (NPO) 1.471.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.218.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.026.000
05. Voetbal EL Feyenoord – Glasgow Rangers (RTL7) 962.000


06. Voetbal EL Sporting Lissabon – PSV (RTL7) 920.00
07. Half acht nieuws (RTL4) 812.000
08. Top 2000 Quiz (NPO3) 800.000
09. Tijd voor MAX (NPO1) 741.000
10. Pauw (NPO1) 730.00


11. RTL Boulevard (RTL4) 709.000
12. Sinterklaasjournaal (NPO3) 659.000
13. Editie NL (RTL4) 641.00
14. Met het mes op tafel (NPO2) 634.000
15. Mr. Frank Visser Rijdt Visite (SSB6) 623.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 17.9%
2. RTL7 / 16.2%
3. RTL4 / 10.7%
4. NPO3 / 8.8%
5. SBS6 / 8.4%


6. NPO2 / 5.8%
7. RTL5 / 3.7%
8. NET5 / 3.6%
9. Vero / 3.5%
10. RTL8 / 3.4%


11. FS2 / 1.6%
12. Discov / 1.6%
13. TLC / 1.4%
14. SBS9 / 1.2%
15. Comedy / 1.2%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 34,0%
2. Publieke Omroep 32,5%
3. Talpa TV 16,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Eva Jinek tijdens haar megalange vakantie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen