Thierry Baudet helpt Café Wilfred & Genee niet omhoog
De kijkcijfers van zondag 24 november 2019 (SKO)
Thierry Baudet helpt Café Hendriks & Genee, door de oplettende kijker ook wel Café Wilfred & Genee genoemd, niet omhoog. Het programma werd ook zondag slecht bekeken: er keken 148.000 mensen (4,4 procent) naar de uitzending op Veronica. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Er kijken week na week om en nabij de 150.000 mensen naar de Veronica-talkshow en dat is toch wel een belabberde score voor een duur, rechtstreeks uitgezonden late-night-talkshow.
Het is overigens geen laagterecord voor de talkshow. Die is nog altijd in handen van het vorige seizoen, dat op het dieptepunt 104.000 kijkers scoorde.
De meeste mensen keken op de late avond naar Hart van Nederland (785.000 kijkers en 19 procent) en Studio Voetbal (609.000 kijkers en 17 procent).
De toppers op primet ime waren Maestro met 1,8 miljoen kijkers (26 procent) op NPO 1 en Expeditie Robinson met 1,6 miljoen kijkers (23 procent) op RTL 4. Gedurende de tweede helft van prime time scoorden die zenders met de TV Show 1,3 miljoen kijkers (21 procent) en met Een tegen 100 1,1 miljoen kijkers (20 procent).
De nummer drie op prime time was NPO 3 dankzij het door 1,2 miljoen mensen (17 procent) bekeken Zondag met Lubach. Verder keken de meeste mensen naar NPO 2’s Chinese Dromen, dat 736.000 kijkers (10 procent) wist te vermaken.
Pas daarna volgt SBS 6. Het nieuwe Als De Brandweer kon rekenen op 471.000 kijkers (7 procent), waarna Undercover in Nederland 615.000 kijkers (10 procent) deed.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Undercover in Nederland: 615.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Keizersvrouwen: 478.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Eilandpraat: 355.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Darts Players Championship Finale: 353.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 333.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 255.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2 miljoen), Studio Sport (836.000), Half acht nieuws (771.000), vtwonen (611.000), RTL Boulevard (567.000) en Sinterklaasjournaal (456.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (785.000), Studio voetbal (609.000), Shownieuws (546.000) en Shownieuws (546.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.275.000 02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.032.000 03. Maestro (NPO1) 1.829.000 04. Expeditie Robinson (RTL4) 1.644.000 05. TV Show (NPO1) 1.250.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.3% 2. RTL4 / 17.2% 3. SBS6 / 9.2% 4. NPO3 / 7.1% 5. RTL7 / 6.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,8% 2. RTL Nederland 29,3% 3. Talpa TV 18,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS