Ladies Night krabbelt weer iets op na kijkcijferval


De kijkcijfers van woensdag 6 november 2019 (SKO)

Merel Westrik kan opgelucht ademhalen: er is voorlopig een einde gekomen aan de kijkcijferval van haar talkshow Ladies Night. Er keken gisterenavond bijna een derde meer kijkers dan vorige week. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 378.000 kijkers (8,5 procent marktaandeel), 282.000 kijkers (5,8 procent) en 202.000 kijkers (4,4 procent) voor de eerste drie afleveringen, kwam de vierde Ladies Night woensdagavond uit op 267.000 kijkers (5,6 procent).

Toch zijn de kijkcijfers niet bepaald denderend. Net5 was tijdens Ladies Night de op twee na minst bekeken toptienzender. Concurrent RTL 8 wist met de veel goedkopere herhaling van Silent Witness ruim 20.000 kijkers meer te boeien.

De winnaar op prime time was NPO 1 dankzij de combinatie Tussen Kunst en Kitsch (1,7 miljoen en 30 procent) en De Reünie (980.000 en 20 procent).

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief om half negen met Het Perfecte Plaatje (928.000 kijkers en 17 procent), maar moest om half tien genoegen nemen met brons voor Rooijakkers over de vloer, dat 526.000 kijkers (11 procent) scoorde.

Om half tien wist SBS 6 meer kijkers te boeien: Cash or Trash kwam uit op 580.000 kijkers (12 procent). Om half negen wist die zender met Dennis en de Vrije Geesten 527.000 kijkers (9 procent) te vermaken.

De nummer vier op prime time was Real Madrid – Galatasaray met 460.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Hufterproef: 350.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met 50 Jaar Turks Fruit: 293.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 289.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Ladies Night: 267.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Kick-Als 2: 162.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Villa: 134.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (945.000), GTST (713.000), Editie NL (650.000), Tijd voor MAX (650.000), RTL Boulevard (638.000) en Lingo (586.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (857.000), Hart van Nederland (763.000), Proef Eenzaamheid (531.000), Journaal laat (512.000) en Nieuwsuur (455.000) het meest in trek. Beau trok 359.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.203.000
02. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 1.687.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.435.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.361.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.109.000


06. De Reünie (NPO1) 980.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 945.000
08. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 928.000
09. Pauw (NPO1) 857.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 763.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 713.000
12. Editie NL (RTL4) 650.000
13. Tijd voor MAX (NPO1) 650.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 638.000
15. Lingo (SBS6) 586.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.5%
2. RTL4 / 13.7%
3. SBS6 / 9.5%
4. Vero / 6.6%
5. NPO2 / 6.0%


6. NPO3 / 4.3%
7. NET5 / 3.8%
8. RTL8 / 3.6%
9. RTL7 / 3.2%
10. RTL5 / 2.7%


11. SBS9 / 2.3%
12. Ziggo / 2.1%
13. Discov / 1.5%
14. TLC / 1.3%
15. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,8%
2. RTL Nederland 23,2%
3. Talpa TV 22,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen