Ladies Night krabbelt weer iets op na kijkcijferval

Geplaatst op Thu 07 Nov 2019 om 8:00


De kijkcijfers van woensdag 6 november 2019 (SKO)

Merel Westrik kan opgelucht ademhalen: er is voorlopig een einde gekomen aan de kijkcijferval van haar talkshow Ladies Night. Er keken gisterenavond bijna een derde meer kijkers dan vorige week. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 378.000 kijkers (8,5 procent marktaandeel), 282.000 kijkers (5,8 procent) en 202.000 kijkers (4,4 procent) voor de eerste drie afleveringen, kwam de vierde Ladies Night woensdagavond uit op 267.000 kijkers (5,6 procent).

Toch zijn de kijkcijfers niet bepaald denderend. Net5 was tijdens Ladies Night de op twee na minst bekeken toptienzender. Concurrent RTL 8 wist met de veel goedkopere herhaling van Silent Witness ruim 20.000 kijkers meer te boeien.

De winnaar op prime time was NPO 1 dankzij de combinatie Tussen Kunst en Kitsch (1,7 miljoen en 30 procent) en De Reünie (980.000 en 20 procent).

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief om half negen met Het Perfecte Plaatje (928.000 kijkers en 17 procent), maar moest om half tien genoegen nemen met brons voor Rooijakkers over de vloer, dat 526.000 kijkers (11 procent) scoorde.

Om half tien wist SBS 6 meer kijkers te boeien: Cash or Trash kwam uit op 580.000 kijkers (12 procent). Om half negen wist die zender met Dennis en de Vrije Geesten 527.000 kijkers (9 procent) te vermaken.

De nummer vier op prime time was Real Madrid – Galatasaray met 460.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Hufterproef: 350.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met 50 Jaar Turks Fruit: 293.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 289.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Ladies Night: 267.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Kick-Als 2: 162.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Villa: 134.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (945.000), GTST (713.000), Editie NL (650.000), Tijd voor MAX (650.000), RTL Boulevard (638.000) en Lingo (586.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (857.000), Hart van Nederland (763.000), Proef Eenzaamheid (531.000), Journaal laat (512.000) en Nieuwsuur (455.000) het meest in trek. Beau trok 359.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.203.000
02. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 1.687.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.435.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.361.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.109.000


06. De Reünie (NPO1) 980.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 945.000
08. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 928.000
09. Pauw (NPO1) 857.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 763.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 713.000
12. Editie NL (RTL4) 650.000
13. Tijd voor MAX (NPO1) 650.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 638.000
15. Lingo (SBS6) 586.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.5%
2. RTL4 / 13.7%
3. SBS6 / 9.5%
4. Vero / 6.6%
5. NPO2 / 6.0%


6. NPO3 / 4.3%
7. NET5 / 3.8%
8. RTL8 / 3.6%
9. RTL7 / 3.2%
10. RTL5 / 2.7%


11. SBS9 / 2.3%
12. Ziggo / 2.1%
13. Discov / 1.5%
14. TLC / 1.3%
15. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,8%
2. RTL Nederland 23,2%
3. Talpa TV 22,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








34 Reacties op “Ladies Night krabbelt weer iets op na kijkcijferval”


  1. Pauline

    Fijn dat het met dat kippenhok iets minder slecht gaat…

  2. Ron

    Iets minder waardeloos voor Merel, waarlozer voor Beau. Tja…

  3. X

    Zo MC is wakker 😜

  4. LLRV

    Feiten verdraaien is een kunst. Hoeveel heeft „powered by Linda/Talpa“ betaald? Nu kunnen Merel, Linda en MC opgelucht ademhalen … zucht.

  5. janus

    Beau nog steeds een drama

  6. Truus

    Rooijakkers over de vloer aardig wat kijkers verloren. Beau blijft een flop. LOL.

  7. Solomon

    Beste Fake columniste van het AD waar blijft de door u veelbelovende talkshow host Beau ?.. Men kan uw adviezen voortaan beter niet meer opvolgen, u heeft er totaal geen verstand van !.. Het enige dat u kunt is mensen kapot schrijven, oude Gifslang dat u bent !..

  8. Mark

    SBS 6 weer afgerond 10% marktaandeel. De vlag kan weer uit. John leunt met sigaar tevreden achterover.

    De zender draait nog steeds geen verlies, in tegenstelling tot RTL.

  9. ”VeronicaDoet@?....Beter!“;

    Genoten van het voetbal.
    TLP wederom 3de….
    Veronica andermaal beter!

  10. Mark

    Lieke van Lexmond doet The Battle op RTL 4. Vlaams/Nederlands format. Klinkt als een flop…

  11. #NPO kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 37,8%
    2. RTL Nederland 23,2% Waar is Beau?
    3. Talpa TV 22,2%

    TOP NPO en TALPA Hart van Nederland weer gewonnen van Boulevard.

    RTL moet het hebben van het nieuws. Zonder nieuws zakken ze ruim onder de 20%.

  12. Wyatt

    @Mark

    De omzet van RTL Group, de moeder van RTL Nederland, steeg in de eerste drie kwartalen met 3,5 procent, gecorrigeerd voor verkochte onderdelen. Goed nieuws is er aan het front van de digitale activiteiten, daar groeide de omzet. Bij het Nederlandse on-demand-platform Videoland nam de kijktijd toe met 59 procent.

    https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4911341/gelijke-omzet-rtl-group-aantal-digitale-abonnees-stijgt-wel-flink

  13. Kaaskop

    Merel is helemaal doorgeslagen naar de feministische kant. Ze voert actie tegen de anti-abortus folder met een #nietinmijngleuf brievenbus sticker

  14. radioman

    @ MARK Ben ook benieuwd naar de jaarcijfers van RTL NEDERLAND
    die zullen flink lager zijn, maar opgetrokken zal worden door de enorme ontslag golf
    hoeveel werden er ook alweer ontslagen?, en dat maal zoveel duizend euro per werknemer? ja dan kan je nog de schade iets herstellen , en mooi weer spelen
    via de ruggen van de onslagene !

  15. klokhuis

    Maar ondertusssen wil ze niet zeggen wat ze verdient. De Talpa-salarissen zullen vast boven het gemiddelde liggen….

  16. Tina

    En ze wil ook niet over Selma en Gallyon praten. Tja, dat zou ome Sjon natuurlijk niet op prijs stellen en bovendien heel ondankbaar vinden na alles wat hij voor haar gedaan heeft. Merel heeft dan ook wat weg van een vogeltje in een gouden kooitje.

  17. Mart

    Keurige cijfers voor SBS 9!

  18. Lies

    Fidan ziet af van opvolging Eva:
    https://www.ad.nl/show/fidan-ekiz-ziet-af-van-opvolging-eva-jinek~ac32d851/

  19. doe

    Gooi er herhaling in na het voetbal, waar het voetbal ook komt. Of promo spot tijdens de reklame onder het voetbal.

  20. Henk

    De Battle met Lieke, Katja en Najib telt slechts 4 afleveringen

    https://www.rtl.nl/pers/persberichten/katja-schuurman-en-najib-amhali-vergen-het-uiterste-van-zichzelf-in-de-battle/XcL4ZBIAACQAYTmq

  21. Bep

    Real Madrid – Galatasaray met 460.000 kijkers zal wel de slechts bekeken
    CL wedstrijd ooit zijn op de NL televisie.

  22. Henk

    als je trouwens de dagschema’s bekijkt gaat RTL4 op dinsdag 10 en 17 december avondvullend herhalen met Verslaafd en Beau 5 days inside.

    en wanneer komt Spectre tv premiere. RTL heeft de rechten toch?!

  23. J

    @Henk: De Battle begint volgende week al op VIER in België. RTL4 lijkt het wat weg te stoppen in een periode waar normaal niet veel komt.

  24. Boy

    GTST (713.000) en Lingo (586.000) waren de vooravond-toppers.
    GTST doet het nu weer beter dan LINGO.

  25. Eric

    Opkrabbelen? Bijna slechts bekeken uitzending (op 1 na). Programma waar niemand over praat in Nederland. Alleen de media.

  26. Eric

    Beau gemiddeld 298.000 kijkers deze week (ma-wo). Zou wel eens de allerslechtste week voor Beau ooit kunnen gaan worden.

  27. Remond

    Beau is op dit moment het lachertje van RTL geworden, die man is zowat op elk commerciële zender mislukt. Bij Boulevard had hij gewoon geluk gehad vanwege de goede match die hij met Albert Verlinde had. Beau past meer bij de NPO, maar ja de Balkenende norm houdt dat natuurlijk tegen hè!

  28. Guttegut

    Eigenlijk zou titel moeten zijn NPO geeft commerciële een ongenadig pak voor de broek

  29. Henk

    @J: ik gok dan dat ze vanaf 19 januari 20.00 komen met Weet ik veel. Dat scoorde vorig jaar ook best tegenover HHB. dan vanaf maart weer Married at first sight.

    btw, nooit meer wat gehoord over de RTL5 serie Odds of HockeyVaders wat Beau zou ontwikkelen.

  30. wat een droevigheid bij Pulpa

    Verschrikkelijk wat een flopper de flop zooi bij Merel en haar simpele vriendinnetjes.

    Ook hier zit Nederland niet op te wachten.

    De stekker kan er echt uit bij Talpa.

  31. Max

    Dat gezeur over rtl en talpa… lekker belangrijk

  32. ome H

    #nietinmijngleuf is gescripte verontwaardiging

  33. Paut Pielusma

    Cash of Trash valt nu al uit de top15. Het tijdperk van nichtwicht Marlien is voorbij.

  34. Ben

    Nietszeggend fakegedoe en dan dat powered by linda gaat snel veranderd worden in : faked by linda powered by botox o so stupid by linda hilarisch de oprah van de lage landen je lacht je toch een breuk als je maar gek met jezelf bent en zelds dat is fake dat is een kijkcijferhit linda gevolgd door camera zonser dat ze het weet echt weet dan ziet heel ned hoe fake deze lieden zijn

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.