Wendy stelt ernstig teleur met Dance Dance Dance


De kijkcijfers van vrijdag 11 oktober 2019 (SKO)

Wendy van Dijk stelt vooralsnog ernstig teleur bij SBS 6. Naast het mager bekeken Flirty Dancing op zondagavond, stelt ze ook teleur met Dance Dance Dance op vrijdagavond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dance Dance Dance is nu drie weken onderweg. Na 760.000 kijkers (13 procent) en 582.000 kijkers (10 procent) voor de eerste twee afleveringen, kwam de derde aflevering van het BN’er-dansprogramma gisteren uit op 568.000 kijkers (10 procent).

SBS 6 pakt daarmee de vierde plek op vrijdagavond prime time. Zowel RTL 4, NPO 1 als NPO 2 wisten meer kijkers te boeien.

De RTL 4-show The Masked Singer staat wederom fier aan kop met ditmaal 1,5 miljoen kijkers (25 procent). De eerste twee shows trokken 1,5 en 1,4 miljoen kijkers.

NPO 1 scoorde met Flikken Rotterdam 1,2 miljoen kijkers (20 procent) en met Bed en Breakfast 1,1 miljoen kijkers (19 procent). Daarna begon de MAX Pubquiz met 881.000 kijkers (20 procent).

Het brons op prime time is voor NPO 2. Twee voor Twaalf kwam uit op 1,1 miljoen kijkers (19 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 499.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Grand Prix: 240.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 216.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Toren C: 191.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 130.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Crush: 74.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), EenVandaag (980.000), Half acht nieuws (869.000), Gesprek met premier (839.000), GTST (764.000), RTL Boulevard (738.000), Editie NL (616.000) en Lingo (519.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (1,1 miljoen), MAX Pubquiz (881.000), Journaal laat (694.000), Hart van Nederland (614.000), Nieuwsuur (505.000) en Shownieuws (501.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.938.000
02. The Masked Singer (RTL4) 1.513.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.216.000
04. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.183.000
05. Twee voor twaalf (NPO2) 1.131.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.098.000
07. Bed en Breakfast (NPO1) 1.066.000
08. Pauw (NPO1) 1.063.000
09. EenVandaag (NPO1) 980.000
10. Beau (RTL4) 935.000


11. MAX Pubquiz (NPO1) 881.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 869.000
13. Gesprek met premier (NPO1) 839.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 764.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 738.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.1%
2. RTL4 / 18.8%
3. SBS6 / 8.8%
4. NPO2 / 8.7%
5. Vero / 4.7%


6. NET5 / 4.0%
7. NPO3 / 3.6%
8. RTL7 / 3.6%
9. RTL5 / 2.8%
10. RTL8 / 1.6%


11. FOX / 1.7%
12. N.geog / 1.4%
13. TLC / 1.3%
14. Comedy / 1.2%
15. SBS9 / 1.2%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,4%
2. RTL Nederland 26,8%
3. Talpa TV 18,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL, SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen