The Masked Singer blijft Dance Dance Dance de baas


De kijkcijfers van vrijdag 4 oktober 2019 (SKO)

RTL 4 blijft SBS 6 op vrijdagavond de baas met het nieuwe programma The Masked Singer. De show weet net als vorige week meer kijkers te boeien dan concurrent Dance Dance Dance. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Masked Singer daalt van 1,5 miljoen kijkers (26 procent) vorige week naar 1,4 miljoen kijkers (24 procent) voor de tweede aflevering gisteren. Tegelijkertijd zakt Dance Dance Dance van 760.000 kijkers (13 procent) naar 582.000 kijkers (10 procent).

Deze cijfers zijn vooral pijnlijk voor DDD-presentatrice Wendy van Dijk, omdat haar zondagshow Flirty Dancing het ook al niet best doet.

SBS 6 was met Dance Dance Dance de nummer vier op prime time, terwijl RTL 4 goud pakte. Het zilver is voor NPO 1. Flikken Rotterdam scoorde 1,2 miljoen kijkers (20 procent), waarna de TV Show er 628.000 (12 procent) overhield.

NPO 2 kwam uit op brons: Twee voor Twaalf was goed voor 972.000 kijkers (16 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 557.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met WK Atletiek: 301.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Deurwaarders: 265.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 227.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Our kind of tractor: 161.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Killing Salazar: 154.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Gesprek met premier (870.000), Half acht nieuws (855.000), GTST (793.000), vrouwenvoetbal (630.000), RTL Boulevard (610.000) en Lingo (575.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (912.000), Beau (849.000), Hart van Nederland (701.000), Eredivisie op vrijdag (650.000), Journaal laat (541.000), Nieuwsuur (536.000) en Shownieuws (480.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.808.000
02. The Masked Singer (RTL4) 1.393.000
03. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.202.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.144.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.101.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.043.000
07. Twee voor twaalf (NPO2) 972.000
08. Pauw (NPO1) 912.000
09. Gesprek met premier (NPO1) 870.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 855.000


11. Beau (RTL4) 849.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 793.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 701.000
14. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 650.000
15. Voetbal EK KW SVN NLD D (Vero) 630.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.8%
2. RTL4 / 17.2%
3. SBS6 / 9.6%
4. Vero / 8.7%
5. NPO2 / 8.3%


6. NPO3 / 4.1%
7. NET5 / 3.7%
8. RTL5 / 3.3%
9. RTL7 / 2.9%
10. RTL8 / 2.2%


11. Comedy / 1.4%
12. SBS9 / 1.4%
13. TLC / 1.2%
14. FS1 / 1.2%
15. N.geog / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,2%
2. RTL Nederland 25,6%
3. Talpa TV 23,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen