Ladies Night: positieve reacties en prima kijkcijfers
De kijkcijfers van woensdag 16 oktober 2019 (SKO)
De vrouwentalkshow Ladies Night van Merel Westrik is woensdagavond om half tien met 378.000 kijkers van start gegaan. Daarmee wist het programma op Net5 een marktaandeel van 8,5 procent te realiseren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Linda de Mol, creatief directeur van Net5 en vaste gast van Ladies Night, zei dinsdag in De Wereld Draait Door dat ze blij zou worden van 250.000 kijkers en de vlag uit zou hangen bij een score van minstens 300.000 kijkers.
De vlag kan dus uit bij De Mol. Met 8,5 procent marktaandeel scoorde Ladies Night maar liefst 102 procent boven het laatste weekgemiddelde van Net5.
Ook de reacties zijn positief. Telegraaf-journalist Rob Goossens: “Wrap-up Ladies Night: goede start met een sterke basisopstelling. Eerste keer dat Talpa een praatprogramma lanceert dat in één keer staat. Volgend jaar Hendriks & Genee met dezelfde producent?”
AD-mediajournalist Marcus den Blanken: “Ladies Night gekeken. Op de actualiteit na, leek het alsof je het blad de Linda op beeld kreeg. Voor een eerste aflevering best prima.”
En RTL’s tv-kenner Ron Vergouwen: “Prettige flow en een práchtig decor. Nog een beetje schaven met wat rubrieken en gasten en dan zou deze vrolijke vrouwentalkshow van Merel Westrik zomaar eens een succes kunnen worden.”
Voorafgaand aan Ladies Night ging het nieuwe programma Misdaad Advocaten in première, dat ook het resultaat is van de nieuwe samenwerking tussen Net5 en LINDA. Dat programma deed het met 231.000 kijkers (4,4 procent) iets minder goed.
Vorige week wist Net5 met de film Money Monster 237.000 kijkers te vermaken en was daarmee de achtste zender van de avond. Gisteren was Net5 de nummer zes.
Prime time
Het goud op prime time was voor NPO 1, dat met Tussen Kunst en Kitsch 1,4 miljoen kijkers (27 procent) scoorde. Aansluitend daalden de kijkcijfers flink door het programma Een tegen Eenzaamheid, dat 644.000 kijkers (15 procent) trok.
Het zilver op prime time is voor SBS 6 dankzij de combinatie De Wereld Rond Met 80-Jarigen (604.000 kijkers en 12 procent) en Zo Goed Als Nieuw (715.000 kijkers en 16 procent).
RTL 4 volgt op de derde plek dankzij Help Mijn Man Is Klusser, dat 653.000 kijkers (13 procent) neerzette. Aansluitend deed Je Kent Me Toch Schat het beroerd met 351.000 kijkers (8 procent).
Verder was RTL 7 het meest in trek met 462.000 kijkers (10 procent) voor de film Jack Reacher.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- RTL 5 scoorde met Ranking the Stars: 426.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Ladies Night: 378.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Zembla: 365.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Knight and Day: 309.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Hufterproef: 266.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 209.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Editie NL (856.000), RTL Boulevard (828.000), Met het mes op tafel (721.000), GTST (720.000) en Lingo (594.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (968.000), Hart van Nederland (780.000), Journaal laat (600.000), Shownieuws (545.000) en Nieuwsuur (537.000) het meest in trek. Beau trok 374.000 kijkers.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 11 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.100.000 02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.398.000 03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.293.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.195.000 05. EenVandaag (NPO1) 1.092.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.9% 2. RTL4 / 13.8% 3. SBS6 / 11.1% 4. NPO2 / 7.7% 5. RTL7 / 6.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,5% 2. RTL Nederland 27,1% 3. Talpa TV 21,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS