Beau’s De Sleutel verliest voor tweede week op rij


De kijkcijfers van dinsdag 29 oktober 2019 (SKO)

De nieuwe daklozenshow van Beau van Erven Dorens heeft dinsdagavond voor de tweede week op rij kijkers ingeleverd. Na 914.000 kijkers (19 procent) en 836.000 kijkers (17 procent), hield de derde aflevering 712.000 kijkers (16 procent) over. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Beau zet heel redelijke kijkcijfers neer, maar De Sleutel is helaas voor de presentator lang niet zo succesvol als voorgangers The Amsterdam Project en Het Rotterdam Project.

Wel doet De Sleutel het aanzienlijk beter dan zijn aansluitend uitgezonden talkshow Beau. Daarmee blijft het tobben. Gisteren keken er 344.000 mensen (11 procent).

De lead-in van De Sleutel deed het ook niet geweldig. Naar Verslaafd keken 633.000 mensen (13 procent). Waar RTL 4 tijdens De Sleutel wél groter was dan SBS 6, lukte dat tijdens Verslaafd niet.

SBS 6 scoorde met Steenrijk Straatarm een voor die zender prima 686.000 kijkers (14 procent), maar Home Alone deed het daarna iets minder met 425.000 kijkers (9 procent).

De vertrouwde winnaar is ook ditmaal NPO 1 met 1,2 miljoen kijkers (24 procent) voor Opsporing Verzocht en 895.000 kijkers (20 procent) voor Dokters van Morgen.

De vierde plek is voor NPO 2. Tot een week geleden scoorde die zender op dinsdagavond nog de pannen van het dak met Sterren op het Doek, maar met opvolger Volle Zalen levert de zender ongeveer de helft van zijn kijkers in. Het programma van Cornald Maas kwam uit op 482.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters aangepakt: 320.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Spiderman Homecoming: 285.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Son of a gun: 221.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Je zal het maar hebben: 161.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Iris en de 12 dates: 153.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met No Good Deed: 124.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Editie NL (774.000), RTL Boulevard (768.000), GTST (701.000), Tijd voor MAX (598.000) en BinnensteBuiten (595.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,1 miljoen), Pauw (832.000), Nieuwsuur (505.000), Hart van Nederland (492.000) en Journaal laat (447.000) het meest in trek. Beau trok 344.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.876.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.492.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.326.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.234.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.184.000


06. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.092.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.031.000
08. Dokters van Morgen (NPO1) 895.000
09. Pauw (NPO1) 832.000
10. Editie NL (RTL4) 774.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 768.000
12. De Sleutel (RTL4) 712.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 701.000
14. Steenrijk Straatarm (SBS6) 686.000
15. Verslaafd (RTL4) 633.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.1%
2. RTL4 / 14.4%
3. SBS6 / 9.1%
4. NPO2 / 7.1%
5. Vero / 5.2%


6. RTL5 / 4.6%
7. RTL7 / 3.5%
8. NPO3 / 3.4%
9. NET5 / 3.3%
10. FOX / 2.2%


11. RTL8 / 2.1%
12. TLC / 1.5%
13. Comedy / 1.4%
14. FS1 / 1.1%
15. BBCfirst / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,6%
2. RTL Nederland 24,6%
3. Talpa TV 18,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen