SBS 6 nu op bijna alle avonden sterker dan RTL 4

Geplaatst op wo 25 sep 2019 om 8:00


De kijkcijfers van dinsdag 24 september 2019 (SKO)

Een spectaculaire verschuiving in tv-land: SBS 6 weet RTL 4 sinds dit seizoen op bijna alle avonden te verslaan tijdens de belangrijke primetime-uren, iets dat tot voor kort voor onmogelijk gehouden werd. Ook gisteren was het weer raak: zowel om half negen als om half tien wist SBS meer kijkers te boeien dan RTL. Steenrijk Straatarm kwam uit op 687.000 kijkers (13 procent), terwijl het programma Ver Van Huis van Angela Groothuizens bleef steken op een magere 459.000 kijkers (9 procent).

Ook om half tien winst zes van vier: Niets Liever Dan Een Kind van Leonie ter Braak kwam uit op 500.000 kijkers (11 procent), terwijl Dossier Van den Heuvel uitkwam op 390.000 kijkers (8 procent).

Als we kijken naar de afgelopen week dan is SBS 6 ook op maandag, woensdag, donderdag (voor de helft) en zaterdag sterker op prime time. Op zondagavond wisselen RTL 4 en SBS 6 stuivertje (Expeditie Robinson vs Miljoenenjacht). De enige avond waarop RTL 4 nog wel domineert is de vrijdagavond, als The Voice wordt uitgezonden.

De grote winnaar in de tv-oorlog tussen RTL 4 en SBS 6 is vooralsnog NPO 1. Die zender is op vrijwel alle avonden de winnaar op prime time, zo ook gisteren. Zowel Opsporing Verzocht als Opgelicht scoorden ruim 1 miljoen kijkers (20 en 22 procent).

NPO 2 gaat ervandoor met zilver dankzij Sterren op het Doek, dat het verrassend goed doet met Özcan Akyol als de nieuwe host. Er keken gisteren 789.000 mensen (15 procent) naar de aflevering met Waylon.

Het brons is voor SBS 6 en daarna volgt niet RTL 4, maar Veronica. De film Red wist daar 526.000 kijkers (11 procent) te vermaken.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 4 scoorde met Ver van huis: 459.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Bastille Day: 391.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Deurwaarders: 307.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Iris en de 12 dates: 160.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Make Holland great again: 151.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Dawn Anna: 69.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), RTL Boulevard (748.000), GTST (737.000), Editie NL (650.000) en Lingo (613.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (904.000), Jinek (897.000), Nieuwsuur (582.000), Hart van Nederland (571.000), Journaal laat (551.000) en Beau (476.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.930.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.245.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.194.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.130.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.103.000


06. Opgelicht (NPO1) 1.046.000
07. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.035.000
08. De Rijdende Rechter (NPO1) 904.000
09. Jinek (NPO1) 897.000
10. Sterren op het doek (NPO1) 789.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 748.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 737.000
13. Steenrijk Straatarm (SBS6) 687.000
14. Editie NL (RTL4) 650.000
15. Lingo (SBS6) 613.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.6%
2. RTL4 / 13.1%
3. SBS6 / 9.5%
4. NPO2 / 8.2%
5. Vero / 7.6%


6. RTL7 / 5.1%
7. RTL5 / 3.8%
8. NPO3 / 3.6%
9. NET5 / 3.4%
10. TLC / 2.0%


11. RTL8 / 1.9%
12. Discov / 1.4%
13. SBS9 / 1.2%
14. Ziggo / 1.2%
15. Comedy / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,4%
2. RTL Nederland 23,9%
3. Talpa TV 21,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








103 Reacties op “SBS 6 nu op bijna alle avonden sterker dan RTL 4”


  1. Erik

    Aldus een onderzoek onder 1250 huishoudens (over het algemeen oudere NPO mensen) met een kijkcijfer kastje die staan voor 17 miljoen inwoners.
 Hilarisch!

    In 2016 had men hier het al over:

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/kritiek-experts-op-metingen-kijkcijfers-door-sko/

  2. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 37,4%
    2. RTL Nederland 23,9%
    3. Talpa TV 21,7%

    Top NPO en Talpa

    RTL Boulevard en GTST zakken steeds verder weg, beiden onder het miljoen

  3. Ikke

    Dit had niemand verwacht voor beide zenders geen topcijfers maar Talpa streeft wel RTL voorbij

  4. #NPO Kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 37,4%
    2. RTL Nederland 23,9%
    3. Talpa TV 21,7%

    Top NPO en Talpa

    Het is dat RTL het nieuws nog heeft en voor die bekwame journalisten vdVorst daar geen baas is want anders …….

  5. Jay

    Iris en de 12 dates geflopt. 160.000 kijkers.

  6. #NPO Kijker#

    Wereld Draait Door 1.103.000
    RTL Boulevard 748.000
    Shownieuws Vroege Editie 194.000

    Top NPO, groter dan RTL 4 en SBS 6 samen. SBS 6 pijnlijk

  7. Bart

    De leiding van RTL moet opzouten. Allemaal prutsers. Omhoog gedreven managers met nul verstand van tv. Als ze niets zouden doen zou het nog beter gaan met RTL. Bij Talpa zitten mensen met hart voor tv, bij RTL zijn die inmiddels allemaal vertrokken. Ik ben benieuwd wanneer de directie ratten het zinkende schip gaan verlaten. Net op tijd denk ik, want daar zijn ze wel handig in.

  8. #NPO Kijker#

    9. NET5 / 3.4%
    10. TLC / 2.0%
    11. RTL8 / 1.9%
    12. Discov / 1.4%
    13. SBS9 / 1.2%

    Wisselend beeld in de kelder. Talpa helemaal onderin de kelder

  9. MC kijker

    Linda kan haar nieuwe net 5 programma beter een titelwijziging meegeven: Iris en de 12 kijkers.

  10. #NPO Kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 8:10

    Ik mis RTLZ in je lijstje. O wacht, staat niet op de kaart (top 15)

    Ik heb deze ook nog gevonden in de kelder. Moest wel HEEL diep spitten.

    RTL 8 scoorde met Dawn Anna: 69.000 kijkers.

  11. ”VeronicaDoet@?....Beter!“;

    Genoten van Beau.
    TLP wederom 3de…..
    Veronica andermaal beter!

  12. Ties

    @NPO kijker, hahaha, RTL Boulevard zal niet snel meer boven het miljoen uitkomen, maar 748.000 kijkers is juist erg goed!

  13. #NPO Kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 8:14

    Geen probleem, RTL Z is een niche zender!

    SBS 9 scoorde met Deep Blue Sea: 11.000 kijkers.

  14. Nijl

    NPO is echt ijzersterk. De rest speelt beetje mee in de marge.
    @Erik is de echte winnaar natuurlijk

  15. #NPO Kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 8:18

    De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time

    SBS9 is geen top 10 zender.

  16. #NPO Kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 8:24

    Nee, nog erger dus, dat SBS 9 zo laag scoort dat het gemiddeld geen top 10 zender is…

  17. #NPO Kijker#

    Marktaandelen (18-24u, 6+)
    1. NPO1 / 25.6%
    2. RTL4 / 13.1%
    3. SBS6 / 9.5%
    4. NPO2 / 8.2%
    5. Vero / 7.6%

    2x NPO: TOP
    2x Talpa: TOP
    1x RTL: FLOP Het is dat ze het nieuws nog hebben

  18. Pepsi

    Lieve GTST,

    “Het leven is een zure bom!” Je staat namelijk onder druk de laatste tijd. Je grote aanhang fans rent niet meer om acht uur naar de tv om het simpele feit dat ze je al uitgebreid heeft bekeken op Videoland. Maar dat is natuurlijk niet leuk om te vermelden in de media. Hoe het kan dat men nog steeds denkt dat een succes alleen afhangt van kijkcijfers die de volgende ochtend verschijnen, is mij een raadsel.

    Rode draad

    Ik neem het voor je op GTST, want grappig genoeg ben je de rode draad van mijn carrière. Het begon bij de AVRO toen ik voor PauzeTV een persiflage op je bedacht genaamd Matige Tijden, daarna volgde Telekids met Pittige Tijden en natuurlijk De GTST Quiz.

    En pittig is het nu zeker als je alleen naar de dagelijkse cijfers kijkt en SBS-spelletje Lingo, eerlijk is eerlijk, zo dicht in de buurt komt. Maar zie het van de positieve kant! Een soap moet blijven vernieuwen en door de druk van buitenaf komen er nu veranderingen. En dus zie je langzamerhand wat minder ‘jonge acteurs’ of ‘homo-verhaallijnen’ en sta je binnenkort weer een stapje dichter bij het volk.

    Overleeft GTST?

    De oersoap Peyton Place is ooit bedacht om de kijkers week in, week uit aan de buis te kluisteren door zijn geweldige, spannende cliffhangers. Je moest blijven kijken. Nu is – ironisch genoeg – de spannendste cliffhanger of je het zelf gaat overleven.

    Andere tijden

    Dallas is vermoord door Dynasty. GTST straks door Videoland? Ik denk het niet, want als de cijfers daarvan gepubliceerd zouden worden, ben je wellicht ‘niet langer in verborgenheid verborgen’. We moeten anders naar de media kijken. Het zijn geen goede, geen slechte, maar ‘andere tijden’.

    Mooi geschreven door Carlo Boszhard in zijn column van de Televizier

  19. MC kijker

    Bij deze nog extra bewijs dat NPO kijker schizofreen is

  20. Hubert

    @Jay. Niet geflopt. Typisch een MC kreet. Het is op Net5 dus ze verwachten ook geen miljoen kijkers.

  21. #NPO Kijker#

    Marktaandelen (18-24u, 68+)
    1. RTL3 / 65.6%
    2. SBS8/ 18. 1%
    3. 3FM / 95.5%
    4. NPO4 / 9.A%
    5. Veronico / 2 APPELS

    Kijk vertel ik weer onzin.

  22. Ties

    @NPO Kijker, wat heb jij toch met RTL versus SBS? Is dat een soort dwangneurose ofzo?

    Ik heb de afgelopen dagen Dancing with the Stars, Miljoenenjacht, Veronica Inside, Opgelicht en het RTL Nieuws gekeken, allemaal met plezier. Wat is daar mis mee?

  23. Wessel

    SBS6 piekt de laatste weken af en toe even boven RTL en NPO. Dat is nog geen garantie voor succes. Linda had enorm moeten pieken en dat is niet gebeurd. Een aantal nieuwe formats floppen achter elkaar, terwijl die juist een succes zouden moeten worden. Het siert niet dat SBS6 en MC zo hard van de toren blazen.
    Er is nog veel werk te doen.

  24. WEST*

    De RTL kijker heeft SBS6 altijd vernedert , nooit begrepen trouwens, en wat had tante Tina altijd vreselijke reacties hier , de rollen zijn nu omgedraaid, en nu is het tijd voor SBS6 ,om RTL te vernederen , de kelder in te schoppen !!

  25. #NPO Kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 8:34

    Hahaha, jij bent echt niet goed! Als je het lijstje weer iets langer maakt is RTL drie keer top!

    1. NPO1 / 25.6%
    2. RTL4 / 13.1%
    3. SBS6 / 9.5%
    4. NPO2 / 8.2%
    5. Vero / 7.6%
    6. RTL7 / 5.1%
    7. RTL5 / 3.8%

    En als je het lijstje iets korter maakt is het gelijk!

    1. NPO1 / 25.6%
    2. RTL4 / 13.1%
    3. SBS6 / 9.5%

  26. Wessel

    @Ties
    Wed 25 Sep 2019 om 8:45

    Er zitten hier voornamelijk fans van zenders, uniek en facinerend.

  27. Sjaak

    Staatsomroep 1 wint omdat oude mensen hun tv standaard op 1 aanzetten.

  28. #NPO Kijker#

    WEST*
    Wed 25 Sep 2019 om 8:46

    Dat je woorden als vernederen gebruikt betekent dat dit een obsessie is voor jou. Niet gezond.

  29. Hoebert

    @WEST*. Je spreekt jezelf tegen in je eerste en je laatste zin. Maar je verkondigt toch altijd al onzin hier. Tijd om te stoppen.

  30. WEST*

    @ NPO kijker , ja met hele lage cijfers kan je ook hoge markaanden halen
    geef eens antwoord op de vraag……..

    NPO RTL SBS komen niet meer boven de 250.000 kijkers per programma over 5 jaar , hoe zullen dan de marktaandelen zijn ?

  31. Koebert

    Ja, WEST*, tijd om te stoppen.
    Comcentreer je in het vervolg op je carrière.
    In de sociale werkplaats.

  32. #NPO Kijker#

    WEST*
    Wed 25 Sep 2019 om 8:54

    Markaanden? Waar heb jij het over?

    En je hebt toch helemaal geen vraag gesteld…

  33. #NPO kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 9:00

    Donder nu eens op met je vele fake accounts

  34. #NPO kijker#

    Elke dag hier onzin verkondigen, dat is pas fake.

  35. #NPO Kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 9:02

    Fake accounts? Je hebt op deze site helemaal geen account nodig!

  36. #NPO kijker#

    #NPO Kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 9:05

    Fijne dag en donder op kleuter

  37. Wanny

    Je kunt ook stellen dat zowel SBS als RTL op veel avonden in de marge opereren. En NPO1 verreweg de grootste is.

    Top 10 is 9x NPO en 1x het nieuws op RTL.

  38. #NPO kijker#

    Trouwens, ik ga binnenkort drie weken weg, moet ik me hier nog ergens afmelden?

  39. @#NPO kijker#

    Bij WEST*.

  40. Willem Ruis (R.I.P.)

    De Nederlandse kijker bedankt RTL/Bertelsmann voor de levering van 30 jaar Commerciële televisie in Nederland!

    Nederland heeft nu haar eigen Multimediale Commerciële Televisie Omroep bedrijf dat opgericht is en geleid wordt door een Nederlander!

    De Nederlandse pioniers Lex Harding en Ruud Hendriks die hun Nederlandse Commerciële televiezender Véronique via Luxembourg moesten gaan laten uitzenden,
    om niet tegen gehouden te worden door de Nederlandse regering in 1989,
    worden in deze ook niet vergeten door de Nederlandse kijker.

    Anno 2019 heeft Nederland geen U-bocht constructies meer nodig!
    Talpa Network, 100% Nederlandse Commerciële televisie via de voordeur en niet via de achterdeur!

    De Nederlandse kijker laat zich niets meer wijsmaken!

  41. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 9:09

    Donder op

  42. WEST*

    ja tat kann pij bij sijn we we gelukig kwiet
    nau ik moed naar sgool om mn taal op te vrizzen

    gaat med de dag agtewruit ja hep te feel naar RTL gekijkt daar wordt ik so dom fan
    daarom kIJk ik ES BEE ES ZES

  43. Mart

    BREAKING NEWS> Erik is de editor van dit platform. Ik had voor de grap een berichtje onder zijn naam geplaatst. Was heel snel verdwenen. Ik zeg allemaal even proberen de komende dagen.

  44. @Mart

    Get a life.

  45. WEST*

    @ Willem Ruis RTL heeft voor het Nederlandse kijkers publiek totaal geen meerwaarde meer , Het is over en uit, Wel jammer dat ze bij RTL niet ingrijpen , en desnoots de gezellige programma`s weer terughalen ,want het was vroeger een hele leuke zender haal desnoods de soundmixshow terug de staatsloterij show
    haal Catherine Keyl terug met de vertrouwde 5 uur show van toen, ook met het huppeltje Doe iets !! want zo gaat het mis!

  46. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 9:15

    Donder op? Dat kan wel wat vriendelijker! Ik ga drie weken weg, maar ik kom daarna heus wel weer terug!

  47. Erik

    Ja ik was fout , dat hele SKO verhaal klopte gewoon niet , Nee SKO is zo!
    en bij nader inzien… heel betrouwbaar

  48. Erik

    sorrie mensen, maar nu moet ik weer een verhaal vezinnen op MC
    wie zal ik nu eens de grond inschrijven?

  49. Samantha

    Jammer, opzich Rtl leuke programmas dan sbs

  50. Pieter

    @ Samantha Ja dat verbaast me niets , tv voor oude vrouwen van boven de 50

  51. Erik

    Ondanks het internet blijven mensen wel volop nieuws en actualiteit kijken. Gehele top 5 bestaat eruit.

  52. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 9:29

    Donder op en verzin zelf een naam.

  53. #NPO kijker#

    @#NPO kijker# om 9:09.

    Ja bij de reclassering. En vergeet je medicatie niet mee te nemen.

  54. gerdien

    DWDD blijft het goed doen, al vind ik zelf de glans er een beetje van af. En ik snap niks van de keuze voor oud-minister Dijsselbloem als UK-deskundige. Niet alleen zijn er tientallen die er meer van af weten en beter over kunnen vertellen, ook schiet zijn beheersing van het Engels tekort. Wie ‘null and void’ vertaalt als ‘leeg’ mist volledig de juridische betekenis van de uitspraak waardoor Boris Johnson nu in de problemen zit. Het betekent in deze conbext nietig/ongeldig, wel even wat anders dan ‘leeg’. Het toont wel aan dat Van Nieuwkerk en zijn redactie een onderwerp voorbereiden dat ze maar half snappen. Dat geeft te denken.

  55. #NPO kijker#

    Ik heb de naam ‘NPO’ en ‘Kijker’ zelf bedacht. Hahaha

  56. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 9:52

    Donder op met je kleutergedrag

  57. anonymous

    Programma’s als die van Angela, daar trek je ook geen kijkers mee.

  58. #NPO kijker#

    Kinderachtig dat mensen hier mijn naam gebruiken. Ik ga officieel de naam NPO kijker met daaromheen hekjes registreren zodat ik juridische stappen kan ondernemen als iemand mijn naam gebruikt.

  59. #NPO kijker#

    anonymous
    Wed 25 Sep 2019 om 9:58

    Had prima bij Talpa gepast

  60. #NPO kijker#

    Gelukkig dat er rechtsbijstand bestaat, want juridische kosten kan ik me niet veroorloven met mijn bijstandsuitkering.

  61. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:02

    Donder op kleuter

  62. #NPO kijker#

    anonymous
    Wed 25 Sep 2019 om 9:58

    Had prima bij de de NPO gepast

  63. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:05

    Lekker stotteren

  64. Bart

    @anonymous Grappig is ook dat RTL had kunnen weten dat dit programma niet zou gaan werken aangezien ze dit concept nu al voor de derde keer in een ander jasje uitzenden. Eerst met Natasja Froger, daarna met Johnny de Mol en nu met Angela Groothuizen. Misschien dat een Nederlandse versie van het Vlaamse programma De Jeugd van tegenwoordig – De Kadettenschool/De Boerderij beter werkt. Kan zowel op RTL4 als op RTL5.

  65. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:06

    Donder op

  66. #NPO kijker#

    Door dat kinderachtige gedrag van iedereen hier weet ik nu dus nog steeds niet of ik me ergens af moet melden als ik straks drie weken weg ben…

  67. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:08

    Debieltjes hoeven zich niet af te melden, die mogen gewoon weggaan

  68. #NPO kijker#

    Pest me niet zo. Anders ga ik naar mama. Straks ga ik lekker 3 weken naar plopsa. En jullie lekker niet..

  69. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:10

    Donder op kleuter

  70. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:10

    Een levenslange vakantie in de bijstand is veel beterder

  71. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:12

    Beter is nog beterderder

  72. Flippo

    ZATERDAG
    20.30
    Vanaf 24 augustus: de beste zangers (8x)
    Vanaf 19 oktober: mindf*ck (6x)
    Vanaf 30 november: de ijzersterkste (5x)
    Vanaf 4 januari: wie is de mol? (10x)
    Vanaf 15 maart:
    16 mei 20.30-01.00 finale eurovisie songfestival
    21.30
    Vanaf 31 augustus: dit was het nieuws (6x)
    12 oktober: ik vertrek (H)
    Vanaf 19 oktober: 21.20 even tot hier (9x) 22.10-22.45 sterke verhalen (6x)
    4 januari: ntb
    Vanaf 11 januari: hoogvliegers (8x)
    Vanaf 8 maart:
    22.30 studio sport: eredivisie
    23.30-00.00 studio sport

    ZONDAG
    20.20
    Vanaf 8 september: onze boerderij (6x)
    20 oktober: M
    Vanaf 27 oktober: maestro (8x)
    Vanaf 22 december: heel Holland bakt (9x)
    Vanaf 23 februari: boer zoekt vrouw (12x)
    Vanaf 17 mei:
    21.15
    Vanaf 1 september: Nick & simon, the dream (8x)
    Vanaf 27 oktober: tv show op reis (17x)
    Vanaf 23 februari:
    22.10 studio voetbal
    23.00

    MAANDAG
    20.30 radar
    21.20
    Vanaf 2 september: spoorloos (5x)
    Vanaf 7 oktober: spoorloos extra (3x)
    Vanaf 28 oktober: droomhuis gezocht (4x en 4 xHH)
    Vanaf 23 december:
    22.15
    Vanaf 2 september: zorg uit handen (6x)
    Vanaf 14 oktober: het geheime dagboek van hendrik groen (seizoen 2, 12x)
    Vanaf 6 januari:
    23.00
    Vanaf 8 juli: jinek (13x)
    Vanaf 7 oktober: pauw (13x)
    00.00

    DINSDAG
    20.30
    vanaf 3 september: opsporing verzocht
    19 november: 20.30-23.00 ek kwalificatie: Nederland- Noord ierland
    12 mei 20.30-23.00 1ste halve finale eurovisie songfestival
    21.25
    Vanaf 3 september: opgelicht (5x)
    Vanaf 8 oktober: dokters van morgen (5x)
    Vanaf 12 november: opgelicht (6x)
    Vanaf 24 december:
    22.20
    Vanaf 3 september: de rijdende rechter (13x)
    Vanaf 3 december: de rijdende rechter, wordt vervolgd (3x)
    Vanaf 24 december:
    23.00
    Vanaf 9 juli: pauw (13x)
    Vanaf 8 oktober: pauw (13x)
    00.00

    WOENSDAG
    20.30
    2 oktober: tussen kunst en kitsch (H)
    9 oktober 20.30 rode loper 21.10 gouden televizierring gala 2019 23.00
    Vanaf 16 oktober: tussen kunst en kitsch (8x)
    Vanaf 11 december:
    25 december: 20.20-21.50 kerstfeest in de stad 2019
    21.25
    2 oktober: 21.25-23.00 alzheimer special
    16 oktober: 21.25-23.00 een tegen eenzaamheid
    Vanaf 23 oktober: de reunie (8x)
    Vanaf 18 december:
    22.20
    Vanaf 23 oktober: proef eenzaamheid (6x)
    Vanaf 4 december:
    23.00
    Vanaf 10 juli: jinek (13x)
    Vanaf 9 oktober: pauw (13x)
    00.00

    DONDERDAG
    20.30
    Vanaf 26 september: earth from space (4x)
    24 oktober: klimaat special
    Vanaf 31 oktober: bed and breakfast (2x HH)
    Vanaf 14 november: dit zijn wij (10x)
    Vanaf 23 januari: oogappels (10x)
    2 april:
    9 april 20.30-22.20 the passion 2020
    14 mei 20.30-23.00 2de halve finale eurovisie songfestival
    21.30
    Vanaf 5 september: mannen in het wild (6x)
    Vanaf 17 oktober: 21.25-23.00 kro detective: Inspector banks (6xHH seizoen 4)
    Vanaf 28 november: ik vertrek (4x)
    Vanaf 26 december:
    22.20
    Vanaf 5 september: je had er bij moeten zijn(6x)
    26 september: nos studio sport: eredivisie
    Vanaf 28 november: FC de Helden (4x)
    Vanaf 26 december:
    23.00
    Vanaf 11 juli: jinek (13x)
    Vanaf 10 oktober: pauw (13x)
    00.00

    VRIJDAG
    20.30
    Vanaf 13 september: flikken rotterdam (seizoen 4, 10x)
    Vanaf 22 november: serengeti (6x)
    Vanaf 3 januari: papadag (seizoen 2, 8x)
    Vanaf 28 februari: flikken maastricht (seizoen 13, 11x)
    Vanaf 16 mei:
    21.30
    Vanaf 13 september: bed and breakfast (4x)
    4 oktober: tv show special: de gouden kalf 2019
    Vanaf 18 oktober: andre rieu reallife soap (10x)
    Vanaf 20 december:
    22.20 studio sport (11 & 18 oktober, 1, 15 & 22 november en 27 december: Max pubquiz)
    23.00
    Vanaf 12 juli: jinek (13x)
    Vanaf 11 oktober: pauw (13x)
    00.00

  73. Flippo

    opvallend veel herhalingen tussendoor, op maandag 4 nieuwe en 4 herhalingen van Droomhuis gezocht, 2x herhaling Bed and breakfast, inspector banks word herhaald.

  74. #NPO kijker#

    @Flippo

    Jinek is dan al weg. Dus je huisvlijt kan weer door de plee.

  75. #NPO kijker#

    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:12
    #NPO kijker#
    Wed 25 Sep 2019 om 10:10

    Een levenslange vakantie in de bijstand is veel beterder
    ——————————

    Donder op

  76. [MikE]

    Ik zie ze (RTL en SBS) juist steeds evenwichtiger naar elkaar toegroeien. Vooralsnog niet echtt sprake van winnen of verliezen en vergeet niet: SBS komt écht uit een diep dal. De NPO staat nog fier overeind.

  77. VINTED

    Draag je het niet…. Verkoop het dan gewoon.

  78. Bart

    @Flippo Dank weer voor het overzicht en wat er nog komen gaat.
    Inderdaad veel herhalingen. Zal misschien nog wel wat veranderen.
    Wat is Serengeti op de vrijdag? Ze zullen toch niet weer zo stom zijn om na 16 Mei weer Flikken Maastricht te gaan herhalen he? NPO1 heeft wel een betere programmering gehad.

  79. MediaPrak

    Is er eigenlijk 1 programma bedacht en of geïnitieerd onder leiding van vd Vorst welke als ‘geslaagd’ de boeken ingaat? Opeens scoren programma’s van SBS/Talpa wel. Of is het de implosie van RTL? Als al eerder gemeld, sinds JdM zijn zender niet meer misbruikt om een grote stroom pilots op de zender te gooien. Welke gemeen hadden dat ’t om spelletjes en of tegenstellingen gingen (Jongens tegen de meisjes, leasebakken tegen de leenfietsers, veel neon in ’t decor en bovenal strontvervelend) Het nieuwe SBS heeft in tegenstelling tot RTL geen zweverige programmatitels. What it is, is what you get. Natuurlijk het blijft een beetje houtje-touwtje televisie. RTL was altijd de full service zender, duur nieuwsvoorziening. Grote shows. Maar zonder uitzondering scoren ze niet meer. Je publiek/markt niet kennen (DWTS) tot regelrechte slechte formats (Angela bij de Amish) tot kneuterig regionale TV niveau (Ten Brink in een Belgisch kasteel)

  80. Job

    SBS 6 november is ook bekend. Na dance dance dance. Films op vrijdag. 2 premières. Op zaterdag superkids als opvolger van ik hou van Holland. Komt een man bij de dokter (nieuw seizoen?) opvolger van echt waar?! Farla man of mystery is uit de programmering gehaald. Op zondag na het mooiste liedje van Nederland, als de brandweer (programma waar ze de brandweer volgen denk ik) Veel nieuwe programma’s alleen paleis voor een prikkie, de handhavers, mr Frank visser, undercover in Nederland en komt een man bij de dokter zijn oude programma’s. https://tv.talpanetwork.com//wp-content/uploads/2019/09/Monthly-Inside-November-2019-Website.pdf

  81. Bart

    @Mediapark Ik denk dat het wel een beetje heen en weer zal gaan tussen RTL en SBS. Ze hebben bij SBS Wendy, Gordon, Kim Lian en Jandino in het begin nog niet veel ingezet en dat gaat wel gebeuren. Op die 4 zit de kijker niet te wachten en dat zal weer in het voordeel zijn van RTL. Eens wat betreft die Talpa shows en die flut programma’s waar RTL nu doordeweeks mee komt. Een goed programma als Dossier van den Heuvel dat hier tussen staat heeft er last van.

  82. tristar

    Ik geloof niets van die ”kijkcijfers” van Beau. Het is wel zo’n waardeloos programma. Niet uit te houden.

  83. Enzo Voorthuijsen

    Beau is waarachtig een goed geslaagde show, beter dan die schreeuwlelijk die om elf uur tegenover hem begint.

  84. Ron

    Cijfers van GTST weer back to normal. Dat wil zeggen, gemiddeld dan want het blijft te weinig natuurlijk. Ook weer een momentopname, kan morgen wel weer anders zijn want voetbal.
    Beau had gisteren wat veranderingen in de show, de eerste gasten zaten al op de bank en hij begon met allemaal filmpjes. Ik ben er nog niet kapot van, maar er wordt duidelijk gezwalkt met hoe ze de show gaan opbouwen per aflevering. Ik vond de gasten een beetje twijfelachtig, alleen Johan Derksen vond ik dan nog wel leuk maar die vertelde eigenlijk ook niets nieuws van wat we al weten. Maar de man heeft wel een radiostation gelanceerd, Grolloo Radio, een mooi moment om dit station te promoten op landelijke TV. Helemaal geen woord hierover.

  85. Ron

    Overigens had Beau mazzel dat Jinek blijkbaar semi-live was want daar geen woord over het breaking Impeachment nieuws van Trump. Beau pakte hier gelijk mee uit.

  86. Zomaar

    1250 huishoudens.
    Is dat niet een beetje overdreven veel?
    btw.
    Het zal mij een worst wezen hoeveel kijkers een programma trekt,
    Dat is een wedstrijdje voor de zenders.

  87. aldus

    Wat een totale onzin weer MC. Uit jullie eigen cijfers is de stand van de laatste week 5-2 in het voordeel van RTL. Met uitgesteld kijken mee denk ik dat het 6-1 wordt. De maandag avond is een SBS avond by far. Voor de rest is het weer tendentieuze onzin. Lees je eigen berichten een keer goed. Bovendien gaat het bij de CO om kijkcijfers in de doelgroep en daar wint RTL iedere avond, behalve maandag.

  88. Reageerder

    @Mediaprak, Talpa profiteert van programma,s die RTL groot heeft gemaakt, wauw

  89. Ronnie

    In de vooravond was RTL4 juist weer de winnaar, het is maar net hoe je het bekijkt. Al met al verdelen RTL en Talpa de kijkcijfers en gaat NPO er lachend met de winst vandoor. En Talpa scoort ook alleen met programma’s die eerder bij RTL zaten, knap hoor! Alleen Chateau Meiland is een slimme zet gebleken en de revival van Lingo, maar ALLE nieuwe programma’s floppen op zijn geflopt.

    ik ben vrijdag benieuwd als RTL 4 The Masked Singer uitzendt, ik denk dat dit wel eens een nieuwe hit kan zijn.

  90. Ad Visser

    24 september 2018: Twan Late Night: 409.000 kijkers
    24 september 2018: Beau: 476.000 kijkers

    Het blijft ploeteren. Vanavond zal het wederom niet veel beter gaan.

  91. OKT/NOV

    NPO3 gaat dik scoren op de zondag met deze programmering.

    20.15 KEIZERSVROUWEN/STANLEY H

    21.07 ZONDAG MET LUBACH

    21.45 HARKUM

  92. Ad Visser

    GTST

    24 september 2018: 1.027.000 kijkers
    24 september 2019: 737.000 kijkers

    Bijna 300.000 verdwenen. En dan was de score van gisteravond nog aan de zeer hoge kant (in vergelijking tot de afgelopen weken).

  93. Mark

    Die RED films zijn al 30 x bij RTL 7 geweest, ongelooflijk dat dat maar blijft scoren. Is net zoals al die Jason Statham films. Volgende week heeft Veronica weer Parker, die heeft wel eens 750.000 kijkers gehaald bij Veronica, zal nu ook wel weer tegen de 600.000 aanliggen. Kost allemaal geen drol en scoort beter dan RTL 7 en SBS 6.

  94. Mark

    De nieuwe vormgeving van NET 5 (promo’s, enz) is dezelfde als de vorige vormgeving van Eén (Belgische publieke omroep), die sinds een maand ook alweer een nieuwe vormgeving heeft. Linda soms voor een prikkie overgenomen?

  95. Mark

    Geen November Premièremaand dit jaar bij Veronica???

    In plaats daarvan worden alle premières verdeeld over SBS 6, NET 5 en Veronica.

    En ze bewaren veel voor december…

    Op SBS 6 dan:

    Beauty And The Beast
    The Boss Baby
    King Arthur (2017)
    Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
    Dunkirk
    IT (2017)
    Geostorm
    Coco
    Jumanji (2017)
    Finding Dory
    The BFG
    Ice Age 5
    Trolls

  96. Bertje Veer

    Marktaandeel RTL4 is groter dan SBS6. Marktaandeel RTL Nederland is groter dan Talpa TV. SBS6 is dichterbij gekomen en RTL4 gezakt, dat wel. Actie bij RTL is nodig.

  97. Ad Visser

    Je zult toch zenderdirecteur zijn van RTL 8….. Vanavond weer de hele avond herhalingen voorschotelen aan het Nederlandse volk. Echt, Repeat Television Luxembourg

  98. Mick

    Als dat de programmering van SBS6 wordt dan gaat het flink inzakken. De grootste shows zijn dan Dance Dance Dance (Ik ga er vanuit dat dat op RTL alleen scoorde omdat daar alles leek te scoren voor SBS6 ging concurreren), en Super Kids (idem dito). Oei

  99. Zeer Armoedig

    Wat een misleidende kop weer van deze amateursite.
    Prutsers

  100. Talpa en RTL wederom verpulvert door kwaliteit van de NPO

    Prachtige cijfers van de best bekeken programma’s 9 kwaliteitsproducten van de NPO.

    Geweldig. Slechte programma’s worden in demarge bekeken. Dus Talpa en RTL is echt voor non kwaliteitsdenkers

  101. @21:02

    VerpulverD.

  102. aammehoela

    Alleen de nieuwszenders waren gisteren interessant dankzij de leugens en bedrog van Trump en Johnson. Zojuist weer, Trump blijft ontkennen terwijl zijn ontkenning zo duidelijk een leugen is. Hopelijk wordt hij snel afgezet.

  103. Bart

    Zojuist een van de kandidaten van The Mask singer in een papegaaien pak bij Beau. Ik denk dat het Eddy Zoëy is.