Giel de Winter hekelt Talpa-kantoor: ‘Alles eruit gegooid’

Geplaatst op vr 26 jul 2019 om 11:40

De verdieping die Giel de Winter heeft gekregen op het hoofdkantoor van Talpa Network heeft het niet lang overleefd. Hij heeft alles eruit gemieterd. Dat vertelt de YouTube-bekendheid in de Glamour. De Winter en zijn kanaal StukTV zijn gekocht door John de Mol en moet nu bij Talpa kantoorzitten. “Het eerste wat ik zei toen ik op de zevende verdieping van Talpa kwam – want daar moest ik ‘mijn’ afdeling gaan inrichten – is ‘eruit met die witte tafels en bureaustoelen, het lijkt hier wel een crematorium’.

Hij vond het er niet uitzien. “Hoe moet je in zo’n omgeving creatief zijn? Nu komen er bankstellen, een Playstation en een groot televisiescherm.

Vinden ze dat bij Talpa Network, waar toch veel oude-media-kopstukken werken, niet gek? “Ja, wat wil je dan als je een 29-jarige aanneemt om de social-tak te leiden. Ik zei al direct bij de onderhandeling: ik kom hier niet van negen tot vijf in mijn apenpakkie zitten.

De Winter zit er alleen omdat Talpa met een goed bod kwam. “Ik heb keihard onderhandeld. Ik wilde Stuktv absoluut niet voor de eerste de beste prijs wegdoen. We hebben daar met bloed, zweet en tranen aan gewerkt.

Is het met vijf of zes nullen? “Ik heb het er liever niet over. Maar ik hoef voorlopig niet op mijn bankrekening te kijken.

Het Glamour-interview met de heren van StukTV kunt u lezen via Blendle.

Foto: YouTube








26 Reacties op “Giel de Winter hekelt Talpa-kantoor: ‘Alles eruit gegooid’”


  1. Jan

    Je ziel verkopen aan de duivel.

  2. Jan

    Ik vind overigens John geen duivel maar hij zal nu moeten presteren voor dat geld.

  3. Jan91

    Ik vraag me nou echt af hoe winstgevend dit is. Stel dat Talpa een miljoen voor hen heeft betaald, of misschien 2-3. Het lijkt me niet dat je met de content die StukTv maakt überhaupt een omzet van meer dan een miljoen per jaar haalt. En over 10 jaar kun je StukTv wel afschrijven, want dan staat hun jongere generatie al weer klaar op Youtube.

  4. Leni

    Veel geld beuren en dan in de bek spugen van diegene die je gespekt heeft…. Niet chique

  5. LadderinmunPanty

    StukTv is net zoals de ladder in mijn panty. Het is niets en het word niets

  6. Kerstboomprocessierups

    Ik klaag altijd graag over John de Mol. Niet de man is vervelend, nee wat hij doet is tegenwoordig baghur. Hij mist zijn MOJO.
    Hoe meer geld hij kreeg, hoe beroerder zijn ideeen.
    Ik wou dat ie straat arm was, dan bedacht hij weer leuke bijzondere programma’s.

  7. Freek

    Dus hij is voor ‘social’ al bijna bejaard?
    Dat is het speelveld van de twintigers.
    Waarvan slechts een paar echt goed kunnen leven.

  8. Curryworst

    Als volwassen kerel van 29 nog steeds met een baseballpetje achterstevoren rondlopen… Je zit niet meer op de basisschool of VMBO.

  9. Mark Rutte

    Deze kerel gaan ze spijt van krijgen. Inmiddels compleet over het paard getild en alle onschuld is er vanaf.

  10. Bart

    Ook zo’n overschat type.
    Weggegooid geld van de Mol.
    En PlayStation? Er moet gewerkt worden! Een volwassen kerel met een Playstation. Hoe triest en doe dat lekker thuis!

  11. Jopie

    @kerstboomprocessierups

    Het klopt echte creativiteit kun je met geld niet kopen.

  12. n

    Gaat Giel Gordon helpen?

  13. Simon

    Hapklare brokken-tv van Talpa… Gelukkig komt Linda weer in september samen met Guus en Jeroen…. Geintje :-)

  14. Wop

    Deze jonge ziet zich zo al de nieuwe oppergod en dat hij het allemaal hip en happening doet en uit heeft gevonden, terwijl hij precies kopieert wat alle millennials al doen, hij probeert zich zo van het oude af houden dat het een beetje zielig wordt

  15. Gwendolyn

    Interessant dit. Not!

  16. Mick

    Hij noemde zichzelf eerder al ‘de nieuwe John de Mol’, dat gaat hem natuurlijk niet worden met YouTube formats, niemand heeft zo veel geld om daar rechten van te kunnen kopen en het ook nog eens rendabel te maken op het platform YouTube.

  17. FlyingLotus

    Wie is deze 40’er met een identiteitscrisis en petje?

  18. Donald Dumb

    Ik heb ook werkelijk geen idee wie dit is…

  19. Ton

    Wat een arrogante eikel.

  20. Michiel

    Wat een diva. Geen moeite hebben om zichzelf in de uitverkoop te zetten, maar ondertussen geen genoegen nemen met de normale werkomgeving van zijn collega’s. Dat soort ijdeltuiten zo snel mogelijk het land uit!

  21. Freddie

    Eigenlijk is dat hele stuk-tv ook niet iets wat veel voorstelt. Ik vermoed dat de generatie die het nu leuk vind er over een jaar of 2 klaar mee is.

    Leuk voor Chiel dat hij heeft mogen cashen maar voor JdM zit er niet veel meer in. Als dit klaar is vraag ik mezelf serieus af wat die gasten nog meer kunnen? Het is zo bijzonder niet, enkel dat het op YouTube is. Tja…de Mol strooit met geld en hoopt op een nieuwe hit zodat de kassa weer kan gaan rinkelen.

  22. mart

    Oke je hebt je ziel aan de duivel verkocht maar als je het geld pakt moet je niet negatief of stoer gaan lullen. Loyaliteit heet dat.

  23. Bart

    @Mick En alles wat ze toe nu toe op YouTube hebben gedaan vonden veel kinderen best leuk maar er was verder niets vernieuwends aan. Alles is al eens gedaan op televisie en beter.

  24. CreaBea

    ach John is zijn geld aan het opmaken

  25. El

    Beste Giel, de inrichting van je kantoor is het probleem niet.. Kijk je filmpjes zelf eens terug, ze zijn niet leuk, creatief of origineel. Dat ligt aan jou en je collega’s. Helaas, het is niet anders.

  26. MediaPrak

    Over twee jaar verworden tot een vraag in de Slimste Mens waar niemand het antwoord op weet.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.