WK Vrouwenvoetbal avond aan avond kijkcijfermagneet

Geplaatst op vr 28 jun 2019 om 8:25


De kijkcijfers van donderdag 27 juni 2019 (SKO)

De eerste kwartfinale van het WK Vrouwenvoetbal, tussen Engeland en Noorwegen (3-0), wist donderdagavond ruim 1,1 miljoen kijkers (25 procent) te bekoren op NPO 3. Daarmee blijft het damesvoetbal een kijkcijferhit in deze zomerse junimaand. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Avond aan avond gaat het WK Vrouwenvoetbal aan kop op prime time. Dat zal vanavond ook het geval zijn, als het treffen tussen Frankrijk en de Verenigde Staten op het menu staat.

Zaterdag staan er twee kwartfinales op het menu: Italië – Nederland in de middag, Duitsland – Zweden in de vooravond. Volgende week dinsdag en woensdag zijn de halve finales, zaterdag is de strijd om de derde plek en zondag is de grote finale.

Het meest bekeken alternatief voor het voetbal was Beste Kijkers met 677.000 kijkers (14 procent) op RTL 4. Van der Vorst ziet sterren trok direct ervoor 618.000 kijkers (14 procent).

NPO 1 pakte brons met The Great British Bake Off, goed voor 673.000 kijkers (16 procdent). Daarna trok DWDD Summerschool 448.000 kijkers (10 procent).

Verder keken de meeste mensen naar NPO 2, dat 407.000 kijkers (9 procent) scoorde met Inspector Banks.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met What a girl wants: 338.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met De 25 grootste waaghalzen: 281.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 219.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Beverly Hills Cop: 190.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 177.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 119.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), EenVandaag (809.000), Half acht nieuws (809.000), Zesuurjournaal (788.000), M (727.000), GTST (670.000), RTL Boulevard (554.000) en Editie NL (529.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (743.000), Hart van Nederland (636.000), Nieuwsuur (548.000), Journaal laat (507.000), Shownieuws (446.000) en Zomer met Art (325.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, NPO 3 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met 15 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.601.000
02. Voetbal WK NOR ENG Dames KF (NPO3) 1.142.000
03. EenVandaag (NPO1) 809.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 809.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 788.000


06. Pauw (NPO1) 743.000
07. M (NPO1) 727.000
08. Beste Kijkers (RTL4) 677.000
09. Great British Bake-Off (NPO1) 673.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 670.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 636.000
12. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 618.000
13. Studio France (NPO3) 608.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 554.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 548.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.4%
2. NPO3 / 16.0%
3. RTL4 / 14.5%
4. NPO2 / 7.7%
5. SBS6 / 7.1%


6. NET5 / 5.7%
7. RTL7 / 3.8%
8. RTL5 / 3.4%
9. Vero / 2.8%
10. RTL8 / 2.7%


11. Discov / 1.8%
12. SBS9 / 1.5%
13. FOX / 1.4%
14. Comedy / 1.0%
15. BBCfirst / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 43,1%
2. RTL Nederland 24,4%
3. Talpa TV 17,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NOS








39 Reacties op “WK Vrouwenvoetbal avond aan avond kijkcijfermagneet”


  1. Erik

    Aldus een onderzoek onder 1250 huishoudens (over het algemeen oudere NPO mensen) met een kijkcijfer kastje die staan voor 17 miljoen inwoners.
Hilarisch!

  2. Je moeder

    ZOMER MET ART IS EEN FLOP EN BLIJFT DAT OOK!

  3. "Veronica Doet Het?....Beter!":

    Genoten van het voetbal.
    TLP wederom 3de…
    Veronica doet het beter!

  4. Michielkijkt

    Beste Kijkers was weer super. Het enige leuke alternatief voor dat eindeloze voetbal.

  5. merrk

    @ Michiel kijkt De RTL kijker vindt snel iets leuk, zelfs testbeeld
    Het beetje kijkers dat RTL nog trekt zijn slaven geworden ,en leven in een soort RTL roes, en hebben geen oog voor andere zenders , ,die ze meestal dan ook afkraken!

  6. Ray

    Beste kijkers was inderdaad weer leuk, ondanks die Belg die werkelijk niets aan het programma toevoegt. Tip voor RTL: stop met het uitnodigen van Belgen voor humoristische programma’s. Het is inmiddels overduidelijk dat types als Philippe Geubels, Jeroom Snelders en Erik van Looy niet tot hun recht komen op de Nederlandse televisie.

  7. Joost

    @Erik, als je deze cijfers niet betrouwbaar vind blijf hier dan weg. Jouw dagelijkse onzinnige copy-paste actie levert ergernis voor velen op. En voor jou: het dient geen enkel doel. De wereld wordt echt niet beter of slechter door jouw dagelijkse opmerking hier. Als je de illusie hebt dat jij hiermee een verandering in gang zet dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Mijn advies: denk eens na en besteed je tijd eens aan iets nuttigs.

  8. rene

    Zomer met Art, voor de tweede keer deze week boven de 300.000 kijkers. Dat is beter dan Twan in het winterseizoen. Ik denk dat ze bij RTL best blij zijn met deze cijfers. Prima score voor RTL4 en meer kijkers zitten er ook niet in, behalve als je de reclameblokken gaat schrappen. Dat is de grootste hindernis bij RTL4 (en alle commerciële zenders). Waarom hoor ik daar niemand over, die walgelijke schijtreclame? Zelfs Jinek op dit tijdstip (en met concurrentie van Pauw) zou hget op dit tijdstip bij RTL NIET of nauwelijks beter doen.

  9. "Veronica Doet Het?....Beter!": 

    Natte k u t natte k u t natte k u t, k u t, k u t. La la la la la la

  10. Jaap

    @Erik

    17.000.000 miljoen bedoelde je toch? Hilarisch ben je inderdaad.

  11. Johan

    Let op, dadelijk gaat Erik weer reageren dat hij een gevoelige snaar heeft geraakt. In ieder geval is Erik wel ergens goed in, kopiëren van zijn standaard teksten, haha inderdaad hilarisch, zou er ook hulpverlening voor hem zijn?

  12. Sjaak

    De staats-omroep is het vrouwenvoetbal sterk aan het pluggen. De linkse omroep heeft weer een missie.

  13. Sjaak

    @Joost Fri 28 Jun 2019 om 9:06
    Als je andermans reaguursels niet leuk vindt, lees dan alleen je eigen teksten.

  14. Ronald

    Hoe erg is het met je gesteld als je naar wijven’voetbal’ gaat zitten kijken?

  15. Woltertje

    Nu ineens wel. Sneu.

  16. Roger

    1,1 miljoen kijkers… kijkcijfermagneet??? Really ??

  17. tjA

    En SBS6 nu al vijfde zender van Nederland. Top gedaan John!

  18. yolanthe

    11. Hart van Nederland (SBS6) 636.000

    Je best scorende programma net 600.000 kijkers waar ooit een miljoenenpubliek naar keek. En dan hun weerman nog ontslaan ook!
    Die John de Mol is inderdaad echt goed bezig hoor!

  19. Waar blijft SBS?

    Waar blijft nou eindelijk eens dat “vernieuwde SBS6”?
    De programma’s met Gordon en Jandino zijn al geflopt, enkel Linda kan nog beetje gaan scoren met haar programma’s straks. Doorgesnoven Wendy met dat kinderprogramma verwacht ik ook niet te gaan scoren.

  20. @Waar blijft SBS?

    Ze hadden daar gewoon echt helemaal de boel om moeten gooien, en geen kloon van RTL te willen zijn. Albert Verlinde, Gordon en Jandino zijn al geflopt, Wendy zal er ook niet veel beter van worden bij SBS, enkel Chateau Meiland is een klein succesje.
    En dan ontslaan ze Piet Paulusma nog,….goede zet inderdaad.

  21. StefanV

    Ik zal wel bekrompen zijn, maar ik vind dat vrouwenvoetbal echt niet om aan te gluren. Een wedstrijd in de eerste klasse van het mannen-amateurvoetbal is aantrekkelijker om naar te kijken dan dat gedartel van vrouwen op het hoogste niveau. Ik snap werkelijk niet dat meer dan een miljoen mensen geboeid kunnen kijken naar een vrouwen-wedstrijd waar Nederland niet aan deelneemt. Maar goed, ieder z’n ding…

  22. Ron

    Zomer met Art zit zowaar wat groei in en haalt al diverse keren deze week de kijkcijfer Top 25. Maar dat wil niet zeggen dat het programma nu ineens wél goed is, integendeel. Wat een slechte en vergezochte items. Niemand zit hier op te wachten.

  23. MediaPrak

    Durft vd Vorst het aan? Na vanavond stoppen met die martelgang van Art.

  24. Ron

    @MediaPrak: ik denk dat ze nu weer hoop krijgen juist, nu het al tot 2 avonden in de kijkcijfer op 25 staan…:-(.

  25. Job

    SBS 6 kan je pas vanaf september echt gaan beoordelen. Tuurlijk zijn er afgelopen jaar wel dingen geflopt met als grootste daarvan 6 inside. Maar verder zijn er eigenlijk vrij weinig grote shows geweest met gordon en jandino. Allebei 1 zelf en 1 samen. Die zijn allemaal geflopt. It takes 2 is de eerste van RTL afgenomen programma. Gemiddeld ergens in de 500k gehaald. Is dat heel goed? Nee. Is dat heel slecht? Nee. Is het beter dan de meeste programma’s van SBS 6? Ja. Dus dat kan je geen Flop noemen.

  26. Ron

    SBS6 moet gewoon van naam veranderen en een totale herprofilering/make-over krijgen in huisstijl en dus een andere naam. Nu is het moment om hier mee te komen.

  27. Kip met cola light

    Job,

    John is pas tevreden met een miljoen kijkers, zegt hij zelf altijd. Hij kocht SBS in 2011. Tweeduizend ELF! Hoelang blijft de kijker ‘binnenkort wordt het echt beter’ nog te horen?

  28. @Job

    Dat blijft iedereen maar zeggen…”in het najaar gaat John knallen”.
    Geloof er niks van, enkel de programma;s van Linda kunnen nog verandering brengen. Albert Verlinde, Gordon, Jandino…allemaal al geflopt.

  29. @Job

    Spreek je na september nog wel…denk dat je dan met het smoesje komt dat John in het “nieuwe jaar”gaat knallen.
    Dat hele SBS6 is op sterven na dood. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet John.
    Gewoon op zwart die zender!

  30. hoi

    SBS6 grootste fout is dat ze een RTL kloon willen worden, incl dezelfde soort programma’s. RTL zelf heeft al moeite met kijkers vasthouden, dan ga je toch niet copy-paste werken?

  31. Ja ja Zo zo Nou Nou zegt

    John de mol zijn talpa gaat knallen nou eerder financieel exploderen want het geld raakt op.
    John de mol had deze week nog 99 eurocent op de bank staan.

  32. Peanut

    Het is gewoon niet leuk meer om de berichten hier te lezen. Altijd hetzelfde gezever.

  33. Job

    John heeft pas de volledige macht over SBS 6 sinds Zomer 2017. Dus 2018 was zijn eerste jaar waar die echt volledig invloed op had. Toen is het najaar volledig geflopt dat klopt. Daarom heeft die nu al die sterren en series van RTL overgenomen. Dus tot nu toe is het geflopt. Maar het grote geschut komt in het najaar. Als dat ook flopt dan is het inderdaad klaar. Maar of dat perse met John te maken heeft? SBS 6 heeft gewoon een imago probleem. Zender moet misschien een andere naam krijgen. En nee natuurlijk doet John niet alles goed maar mensen hier zijn te anti John hier

  34. Wanny

    Er is ook helemaal niks fatsoenlijks op de buis op prime time. Dus dan zetten veel mensen maar sport op. Een keuze uit armoe.

    Zet Wie is de Mol, Heel Holland Bakt of The Voice maar eens tegenover Engeland-Noorwegen. Dan zullen de cijfers heel anders zijn.

  35. Bart

    @Job Dat had als eerste moeten gebeuren. Ze hadden dat nu al zo’n beetje aan moeten kondigen. Een nieuwe zender met een nieuw profiel en nieuwe naam.

  36. @Roland

    Het is pas erg met je gesteld als daarover hier gaat zitten zeiken.

  37. @Job

    Quote: Daarom heeft die nu al die sterren en series van RTL overgenomen.

    En dat is dus zijn grootste fout geweest, hij moet er geen RTL kloon van maken. RTL heeft t al lastig genoeg zelf, dit kopiëren is dus zijn eigen graf graven.

  38. Sum Ting Wong

    Kijk die cijfers dan: weer niks in de buurt van het miljoen. Wat een armoede, wat een verval, wat een inéénstorting!

  39. Martin

    Aldus Erik.
Hilarisch!

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.