SBS 6 zit RTL 4 op hielen met Thank You For The Music

Geplaatst op Sun 09 Jun 2019 om 8:00


De kijkcijfers van zaterdag 8 juni 2019 (SKO)

De nieuwe SBS 6-show Thank You For The Music is zaterdagavond met 582.000 kijkers (12 procent) van start gegaan. Daarmee bezet de zender de dertiende plek in de kijkcijfer top 15. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. SBS 6 zit RTL 4 op de hielen met deze nieuwe show van Kim-Lian van der Meij. De grote concurrent wist met de Humberto Tan en Luuk Ikink-show Ondertussen in Nederland 646.000 kijkers (13 procent) te bekoren. De zenders ontlopen elkaar dan ook niet veel.

Gedurende de tweede helft van prime time won RTL 4 wel met gemak van SBS 6. BankGiro Miljonairs scoorde 974.000 kijkers (21 procent), terwijl het nieuwe Zoek De Fouten aftrapte met 345.000 kijkers (8 procent).

NPO 1 was de winnaar om half negen dankzij Floortje Naar Het Einde Van De Wereld, dat 893.000 kijkers (19 procent) neerzette. Aansluitend kwam Leef Je Droom uit op 609.000 kijkers (13 procent).

Verder was NPO 3 het meest in trek met het vrouwenvoetbal. Noorwegen – Nigeria zette 682.000 kijkers (15 procent) neer. Ziggo deed het goed met autosport: de Formule 1 van Canada scoorde 472.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 379.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 254.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met World Cup of Darts: 217.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Braveheart: 190.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 179.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie USA Live: 102.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Kassa (1 miljoen), EenVandaag (837.000), Half acht nieuws (703.000) en RTL Boulevard (530.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (698.000), Shownieuws (624.000), Beste kijkers (438.000) en Nieuwsuur (452.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.738.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.089.000
03. Kassa (NPO1) 1.008.000
04. BankGiro Miljonairs (RTL4) 974.000
05. Floortje naar het einde (NPO1) 893.000


06. EenVandaag (NPO1) 837.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 703.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 698.000
09. Voetbal WK NOR NGA Dames (NPO3) 682.000
10. Ondertussen in Nederland (RTL4) 646.000


11. Shownieuws (SBS6) 624.000
12. Leef je droom (NPO1) 609.000
13. Thank you for the music (SBS6) 582.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 530.000
15. Autosport F1 GP CAN KW (Ziggo) 472.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.7%
2. RTL4 / 15.5%
3. SBS6 / 10.5%
4. NPO3 / 9.3%
5. NPO2 / 5.2%


6. Ziggo / 5.0%
7. RTL7 / 4.9%
8. NET5 / 3.7%
9. Vero / 3.4%
10. RTL8 / 2.9%


11. RTL5 / 2.5%
12. TLC / 1.3%
13. Comedy / 1.0%
14. SBS9 / 1.0%
15. Spike / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,2%
2. RTL Nederland 25,8%
3. Talpa TV 18,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: MAX








48 Reacties op “SBS 6 zit RTL 4 op hielen met Thank You For The Music”


  1. Job

    Thank you for the music is zeker geen flop. 582.000 is erg goed voor SBS 6. Ga is kijken wanneer de laatste keer was dat SBS 6 een soortgelijk aantal haalden op prime-time zaterdagavond… Dat is erg lang geleden.
    RTL 4 haalt met ondertussen in Nederland 64k kijkers meer maar. Zaterdag 2 weken geleden had het nog 800k kijkers. Vorige week met CL 550k. Van die 250k kijkers die vorige week niet keken door CL finale zijn er maar een kleine 100k terug gekomen. De rest is naar SBS 6 of NPO 3 gegaan waarschijnlijk. Thank you for the music heeft ook wat kijkers getrokken van de beste zangers waarschijnlijk want dat is nu afgelopen en heeft de zelfde doelgroep.

  2. Job

    Waar is de tabel met % aantallen enz?

  3. Stip

    Enorme flop. Dure productie moet veel meer kijkers trekken. Komende weken verder omlaag.

  4. Sum Ting Wong

    Weer maar 1 programma boven het miljoen en dat op een zaterdagavond met slecht weer. Vergelijk dat met een paar jaar geleden en niemand kan beweren dat lineaire tv niet stervende is.
    https://www.emerce.nl/nieuws/slag-om-betalende-videokijker

  5. Job

    @Stip hoe weet jij dat het zo enorm duur is dan? Is ondertussen in Nederland dat niet dan?

  6. Ikke

    Thank You For The Music? Gemaakt leuk. Finale begint met 3 levens, 2 levens, 1 leven en eindigt “bloedspannend” met alle drie de teams 1 leven. Toeval? Net zoveel toeval als de finalevraag in Ik Hou van Holland.

  7. Mark2

    Tyftm was erg leuke quiz! Zat lekkere drive in! Zapte nu toevallig langs, volgende week kijk ik weer.

  8. Nelly

    Volgende week onder de 400.000 zo gaat t altijd met dat soort programma’s. Flop nummer zoveel

  9. Astrid

    @Job: ik zou je inderdaad aan de afwas zetten.

  10. Enzo Voorthuijsen

    NPO start en Netflix hadden gisteravond weer een mooi aanbod; zonder reclame.

  11. Wendeline

    Leuke kwis, zeker ook met Sanne Hans.

  12. Mick

    Dit betekent niet dat Thank You For The Music zo fantastisch is, Ondertussen In Nederland is gewoon ontzettend saai. Als Talpa Ik Hou Van Holland geprogrammeerd had tegenover Ondertussen In Nederland hadden ze RTL op dit zwakke moment kunnen verslaan en kijkers kunnen winnen.

  13. Nee

    Oftewel gewoon weer flop nummer zoveel van zowel Kim Lian als SBS

  14. Job

    @Mick Linda is pas vanaf 1 juli in dienst bij SBS 6. Ze kunnen ik hou van Holland dus nog niet uitzenden

  15. Sjaalie van der Klappe

    Wat? Hebben mensen serieus gekeken naar een voetbalwedstrijd tussen Noorwegen en Nigeria?! Hahaha!!

  16. #NPO kijker#

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 34,2%
    2. RTL Nederland 25,8%
    3. Talpa TV 18,6%

    Top NPO en Talpa komt eraan.

  17. Sum Ting Wong

    Op zaterdag primetime 20:30 kijken dus 4,5 miljoen mensen naar lineaire televisie.
    Dat is 25% van de totale bevolking.

  18. Einde tv

    Helaas zelfs voor SBS begrippen laag voor een eerste uitzending.

  19. Uuuh

    Ik heb de indruk dat de commerciële omroepen meer bezig zijn om hun ‘sterren’ aan het werk te houden dan dat ze proberen een echt leuk programma te maken. Wat een tereurigheid op de zaterdagavond gebracht door niet leuke mensen!

  20. Joris

    Wat een waardeloze TV avond.
    De staatsomroep met een herhaling van boring Floortje en op 4 en 6 lachen gieren brullen met BN/ers.
    Wat een armoe

  21. A.M.

    Ik heb de tv na het journaal uitgezet, lekker rustig!

  22. Joop55

    582.000 kijkers (12 procent), vroeger was het normaal dat er 2,1 miljoen mensen keken (periode 1980-2013 zo ongeveer).

    Leve Netflix en NPO.

  23. Wim

    Job: .
    Hoe kan je nu Thank You For The Music vergelijken net de beste zangers.
    Ik denk dat de dit bij de beste zangers als een belediging op nemen.

  24. "Veronica Doet Het?....Altijd!":

    Voor degene die wacht op mijn bijdrage: vanmorgen om 11.26 heb ik die geplaatst.
    MC vond het nodig om het te verwijderen. Reden mij onbekend.

  25. Nee

    De NPOis net zo triest bezig met een herhaling van Floor..ze moeten zich schamen

  26. west*

    heb je ook de Medelanders mee gerekend die nooit naar naar de Nederlanse zenders kijken , maar de zenders in hun thuisland

    We hebben 7, 8 miljoen huishoudens in Nederland van alle nationaliteiten
    dus als je die huishoudens er af telt , kom je VEEL hoger uit !!

  27. Snake Charmer

    Niemand wacht op jouw bijdrage.

  28. west*

    @ SUNG TING WONG deze was voor jou

  29. Karen

    Gisteren stom toevallig gestopt met zappen bij ondertussen in Nederland. Toch nog 2 keer na de reclameblokken teruggezapt. In mijn ogen techbedrijf een grappig programma.

  30. Job

    @Wim het heeft allebei met muziek te maken dus het heeft dezelfde doelgroep. Mensen die houden van Muzikale tv series. De beste zangers is natuurlijk wel wat heel anders maar toch. Het heeft meer gemeen dan met ondertussen in Nederland.

  31. Karen

    * toch best

  32. Astrid Joosten

    Ik heb zin in een programma als Sonja op zaterdag dat ik presenteer die bn,er kwisjes hangt me de strot uit

  33. J

    Slecht uitgewerkt dat Thank You For The Music. Johnny probeert ook grappig te zijn maar is het niet. Lijkt ook steeds voorgetrokken te worden.

  34. NPO verpulvert Talpa en RTL

    Piets weerbericht was in 2 minuten tijd weer het hoogtepunt van de avond van SBS6/Talpa met 900 k kijkers.

  35. henk

    Jeetje, deze cijfers voor een zaterdagavond. En dan moeten Disney+ (dit jaar) en WarnerMedia en Comcast (2020) nog beginnen met hun streamingdienst.

  36. Gwendolyn

    @Karen: Gillan?

  37. Albert

    Ik hoop dat peter zoiets niet meer op zaterdagavond van rtl4 zet

  38. Albert

    Mooi weer de leeuw…all you neerd is love. Weet ik veel . Dancing with the stars is zaterdagavond amusement.

  39. Weg Ermee

    Wat Rtl4 en Talpa6 brengen op primetime is altijd nog beter dan de zoveelste Floortje reist graag van andermans geld staats herhaling op Ned1.

    Overigens geen van dir alles gezien.
    F1 was wel wat interessanter.
    Maar vanavond wordt het wel zappen tussen Max en Frenkie.

  40. Snake Charmer

    Ik heb alleen ff naar het half 8 nieuws en Humberto en Luuk gekeken….

    Verder heerlijk genoten van Netflix.

  41. Jip

    Gelukkig wordt de NPO gesaneerd. Ze maken oneerlijke concurrentie tegenover programma’s als Thank You For The Music en Ondertussen in Nederland.

  42. Wim

    Jip:
    Houd er maar rekening mee dat NPO1 sterker gaat worden nu er kijkcijferknallers zoals Lubach en Moltalk nu naar NPO 1 gaan,

  43. Dartsfan

    Genoten van World cup of darts
    RTL5 is dood…
    RTL7 doet het beter!!

  44. west*

    @ JIP Alles wat de com tv uitgezonden heeft is gejat ,gecloond , afgekeken van
    publieke zenders , zjj zijn het die aan oneerlijke concurentie doet
    Gunnen een andere zender niets , ze sturen een advocaat op je af als je een letter van hun pikt , maar zijn zelf de grote schurken in medialand

  45. Bagger op RTL en Talpa

    Eens met West

  46. west*

    @ bagger op RTL en TALPA Dank voor uw bijval

  47. ano@niem.nl

    Thank you for the Music is zeker niet slecht, maar men moet beschaven. Een live band. Intro’s raden door een druk op de knop, refreinen voorbij horen komen en drukken. Ik vond het tempo er uit gaan doordat er zaken op een IPad opgeschreven moesten worden.

    Daarnaast is het idee om uit een ‘zanger’ te kiezen niet slecht, maar zet er dan een man of 20 neer waaronder normaal publiek zodat men ook echt verkeerd kan kiezen en laat ze een karaoke doen ipv een ‘eigen’ nummer (zo kwam het over), en laat daar ook het lot beslissen welk nummer ze moeten zingen.
    Dat voegt net even meer toe aan dit programma.

    Soms denk ik hoe creatief zijn ze bij Talpa? Dit kan toch iedereen verzinnen?

  48. Chiel

    Zelfs meer kijkers een week later!

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.