Luizenmoeder voor het eerst in lange tijd onder 3 mln


De kijkcijfers van zondag 10 maart 2019 (SKO)

De populariteit van De Luizenmoeder is nog steeds gigantisch, maar lijkt wel wat af te nemen. Aflevering vijf van seizoen twee scoorde zondagavond 2,975 miljoen kijkers (38 procent), de laagste lineaire score in geruime tijd. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De laatste keer dat er minder dan drie miljoen mensen naar De Luizenmoeder keken, was bij de derde aflevering van het eerste seizoen. Daarna kwamen de scores altijd steady boven de grens van drie miljoen kijkers uit.

Het is altijd een teken als kijkers afhaken, maar tegelijkertijd zou De Luizenmoeder voor NPO 3-begrippen nog steeds een succes zijn als er nog eens tweeënhalf miljoen mensen zouden afhaken.

De Luizenmoeder-scores:

Seizoen 1

  1. 744.000 kijkers (1.594.000 kijkers)
  2. 1.400.000 kijkers (2.607.000 kijkers)
  3. 2.389.000 kijkers (3.845.000 kijkers)
  4. 3.489.000 kijkers (4.745.000 kijkers)
  5. 3.357.000 kijkers (4.444.000 kijkers)
  6. 3.225.000 kijkers (4.123.000 kijkers)
  7. 3.133.000 kijkers (4.100.000 kijkers)
  8. 3.307.000 kijkers (4.124.000 kijkers)
  9. 3.171.000 kijkers (3.933.000 kijkers)

Seizoen 2

  1. 3.965.000 kijkers (5.108.000 kijkers)
  2. 4.176.000 kijkers (5.015.000 kijkers)
  3. 3.541.000 kijkers (4.457.000 kijkers)
  4. 3.094.000 kijkers (4.075.000 kijkers)
  5. 2.975.000 kijkers (nog niet bekend)

Direct na De Luizenmoeder bleven er 722.000 mensen (11 procent) hangen op NPO 3 voor een nieuwe aflevering van First Dates Hotel.

Het meest bekeken alternatief voor De Luizenmoeder werd geboden door RTL 4. Die zender scoorde met Miljoenenjacht 2 miljoen kijkers (29 procent). Aansluitend keken er 928.000 mensen (17 procent) naar Soof.

Het brons op prime time is voor SBS 6, dat met Undercover in Nederland 648.000 kijkers (11 procent) neerzette. Daaraan voorafgaand trok Handhavers 290.000 kijkers (4 procent).

Verder haalde ook Net5 op prime time nog de top 25. NCIS scoorde 463.000 kijkers (8 procent).

Top 15
01. De Luizenmoeder (NPO3) 2.975.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.511.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.469.000
04. Postcode Loterij Miljoenenjacht (RTL4) 2.000.000
05. Schaatsen WB (NPO1) 1.594.000

06. Half acht nieuws (RTL4) 991.000
07. Studio Sport (NPO1) 986.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 977.000
09. Soof (RTL4) 928.000
10. Studio voetbal (NPO1) 808.000

11. First Dates Hotel (NPO3) 722.000
12. Undercover in Nederland (SBS6) 648.000
13. Shorttrack WK (NPO1) 632.000
14. Shownieuws (SBS6) 623.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 597.000
Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.4%
2. RTL4 / 17.9%
3. SBS6 / 10.2%
4. NPO3 / 10.0%
5. NPO2 / 5.2%

6. NET5 / 4.6%
7. Vero / 3.0%
8. RTL8 / 2.9%
9. RTL5 / 2.3%
10. RTL7 / 1.9%

11. FS1 / 1.5%
12. RTLZ / 1.1%
13. Ziggo / 1.0%
14. Comedy / 1.0%
15. SBS9 / 0.9%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,6%
2. RTL Nederland 25,0%
3. Talpa TV 18,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AVROTROS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen