Weekgemiddelde 6 Inside blijft gelijk op 170.000 kijkers


De kijkcijfers van vrijdag 25 januari 2019 (SKO)

Het vooravondprogramma 6 Inside van Albert Verlinde en Jan Versteegh trok in deze derde uitzendweek, net als in de tweede week, gemiddeld 170.000 kijkers. In de eerste week lag het gemiddelde nog op 253.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De weekafsluiter van 6 Inside trok gisteren 153.000 kijkers (3,9 procent). Het programma blijft al met al erg slecht bekeken en ver beneden het zendergemiddelde scoren. Verlinde en zijn insiders maken de verwachtingen dan ook niet waar.

De concurrentie is 6 Inside de baas. Met name EenVandaag (1,1 miljoen kijkers en 28 procent) en RTL Boulevard (759.000 kijkers en 18 procent) deden het vrijdag erg goed.

RTL 4 was de grote winnaar op prime time. The Voice of Holland scoorde net iets meer dan 2 miljoen kijkers (31 procent).

NPO 1 pakte zilver met de combinatie Flikken Maastricht (1,3 miljoen en 19 procent) en Droomhuis Gezocht (1,2 miljoen en 18 procent).

Het brons is voor NPO 2. Twee voor Twaalf pakt op die zender 958.000 kijkers (15 procent), waarna Napoleon in Holland 505.000 kijkers (8 procent) scoorde.

De vierde plek is voor Veronica Inside. Daar keken 554.000 mensen (9 procent) naar.

  • SBS 6 scoorde met De Meldkamer: 371.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Reizen Was: 317.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Vantage Point: 229.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 225.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met In Overtreding: 115.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Case 39: 110.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), GTST (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Gesprek met premier (1 miljoen), RTL Boulevard (759.000), Editie NL (746.000) en Zes Uur Nieuws (625.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (945.000), Hart van Nederland (766.000), RTL Late Night met Twan Huys (759.000), Eredivisie op vrijdag (686.000), Shownieuws (546.000) en Nieuwsuur (481.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 23 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.141.000
02. The Voice of Holland (RTL4) 2.010.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.378.000
04. Flikken Maastricht (NPO1) 1.282.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.278.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.182.000
07. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.172.000
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.103.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.095.000
10. Gesprek met premier (NPO1) 1.039.000


11. Twee voor twaalf (NPO2) 958.000
12. Jinek (NPO1) 945.000
13. Journaal laat (NPO1) 774.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 766.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 759.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 23.6%
2. NPO1 / 23.3%
3. NPO2 / 7.7%
4. SBS6 / 6.0%
5. Vero / 5.3%


6. NPO3 / 4.0%
7. RTL7 / 3.6%
8. NET5 / 3.4%
9. RTL5 / 3.0%
10. RTL8 / 2.0%


11. BBCFirst / 1.5%
12. SBS9 / 1.3%
13. N.geog / 1.2%
14. Discov / 1.1%
15. TLC / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,0%
2. RTL Nederland 32,2%
3. Talpa TV 16,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen