De Weg naar het Miljoen vindt weg naar het miljoen niet


De kijkcijfers van zondag 25 november 2018 (SKO)

De nieuwe Martijn Krabbé-show De Weg naar het Miljoen vindt de weg naar het miljoen maar niet. Na 982.000 kijkers (19 procent) voor de eerste en 930.000 kijkers (18 procent) voor de tweede aflevering, trok de derde show zondag 877.000 kijkers (17 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De weg naar het miljoen is dus nog lang voor Krabbé. Elke week ziet hij weer een stuk of 50.000 kijkers afhaken. Al na de eerste aflevering was er behoorlijk wat kritiek op de show.

Veel mensen vinden De Weg naar het Miljoen wat langdradig en vinden Krabbé lang niet zo’n goede spelshowhost als Linda de Mol. Zij presenteert het kijkcijferkanon Miljoenenjacht. In 2019 is ook de Postcode Loterij-show van Caroline Tensen te zien op RTL 4: Eén tegen 100.

Krabbé was met zijn score wel de winnaar op dat tijdslot. SBS 6 was de nummer twee met 806.000 kijkers (14 procent) voor Stegeman op de Bres en NPO 1 de nummer drie met 622.000 kijkers (10 procent) voor Lief Dagboek.

Voorafgaand aan de spelshow van Krabbé trok Het Zijn Net Mensen met Humberto Tan 636.000 kijkers (9 procent) naar RTL 4.

Op dat tijdstip was Boer Zoekt Vrouw de grote winnaar met ditmaal 3,7 miljoen kijkers (49 procent). De meest bekeken alternatieven waren Het Zijn Net Mensen en Ik Weet Wie Je Bent met 586.000 kijkers (9 procent) op NPO 3.

SBS 6 trok op hetzelfde moment nog 511.000 kijkers (7 procent) met Handhavers.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met The Bourne Supremacy: 425.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Sahara: 413.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 350.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts Players Championship Finals: 308.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 261.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Boxing Stars: 102.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,7 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,2 miljoen), Studio Sport (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (860.000), vtwonen (619.000), RTL Boulevard (558.000), Border Security (470.000) en Sinterklaasjournaal (450.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (734.000), Studio Voetbal (663.000), Shownieuws (531.000) en Nieuwsuur (450.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 3.658.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.706.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.181.000
04. Studio Sport (NPO1) 1.106.000
05. Autosport F1 GP Are (Ziggo) 935.000
06. De weg naar het miljoen (RTL4) 877.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 860.000
08. Stegeman op de bres (SBS6) 806.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 734.000
10. Studio Voetbal (NPO1) 663.000
11. Het zijn net mensen (RTL4) 636.000
12. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 634.000
13. Lief Dagboek (NPO1) 622.000
14. Vtwonen (SBS6) 619.000
15. Ik weet wie je bent (NPO3) 586.000
Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.1%
2. RTL4 / 11.5%
3. SBS6 / 9.4%
4. Vero / 6.2%
5. RTL7 / 5.5%
6. NPO3 / 5.2%
7. NPO2 / 4.9%
8. NET5 / 3.8%
9. RTL8 / 3.1%
10. RTL5 / 1.9%
11. RTLZ / 1.0%
12. Comedy / 0.9%
13. FS1 / 0.8%
14. Discov / 0.7%
15. SBS9 / 0.7%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,2%
2. RTL Nederland 22,0%
3. Talpa TV 20,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen