Max Verstappen wint in Mexico: hoge kijkcijfers


De kijkcijfers van zondag 28 oktober 2018 (SKO)

Max Verstappen trok zondagavond veel bekijks met zijn race op de Formule 1 van Mexico. Maar liefst 1,9 miljoen mensen (25 procent) zagen hem winnen op de tv-zenders van tv-aanbieder Ziggo. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De meeste mensen – bijna 1,4 miljoen – keken via het gratis abonneekanaal Ziggo Sport, de rest – 551.000 – keek via het betaalkanaal Ziggo Sport Select. “Dit is ongelofelijk“, jubelt Verstappen. “Ik was vastbesloten hier te winnen, het team deed het geweldig.”

Alleen Boer Zoekt Vrouw met Yvon Jaspers trok op hetzelfde moment meer bekijks. Daar keken maar liefst 3,2 miljoen mensen (38 procent) naar. Aansluitend deed Lief Dagboek, het nieuwe programma van Marc-Marie Huijbregts, slechts 650.000 kijkers (9 procent).

De nummer drie op prime time was NPO 3, dat in het staartje van prime time 916.000 kijkers (17 procent) scoorde met Zondag Met Lubach. Daaraan voorafgaand trok de dramaserie Ik Weet Wie Je Bent 553.000 kijkers (8 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Oplichters op het Internet, de Kees van der Spek-show die 715.000 kijkers (11 procent) scoorde. Ervoor trok Handhavers 376.000 kijkers (5 procent).

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Ganges met Sue Perkins: 374.000 kijkers,
  • RTL 4 scoorde met Screentest: 289.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 253.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 202.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Fast Five: 174.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts European Championship: 127.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Adam Zkt Eva VIPS: 108.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,5 miljoen), Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Studio Sport (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (707.000), vtwonen (585.000) en RTL Boulevard (493.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (907.000), Studio Voetbal (678.000), Shownieuws (615.000), Formule 1 nabeschouwing (530.000) en Nieuwsuur (378.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, Ziggo Sport pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 3.198.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.531.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.269.000
04. Autosport F1 GP Mex (Ziggo) 1.378.000
05. Studio Sport (NPO1) 1.086.000


06. Zondag Met Lubach (NPO3) 916.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 907.000
08. Ajax – Feyenoord (FS1) 717.000
09. Oplichters op het internet (SBS6) 715.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 707.000


11. Studio voetbal (NPO1) 678.000
12. Lief Dagboek (NPO1) 650.000
13. Voetbal ED NB (FS1) 639.000
14. Shownieuws (SBS6) 615.000
15. Vtwonen (SBS6) 585.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.0%
2. Ziggo / 12.0%
3. SBS6 / 8.7%
4. RTL4 / 7.2%
5. NPO3 / 4.8%


6. ZiggoSel / 4.7%
7. NPO2 / 3.7%
8. Vero / 3.3%
9. NET5 / 3.1%
10. RTL7 / 2.2%


11. RTL8 / 2.1%
12. FS1 / 1.2%
13. RTL5 / 1.1%
14. Comedy / 0.8%
15. SBS9 / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,5%
2. Talpa TV 15,8%
3. RTL Nederland 12,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Ziggo Sport

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen