House of Talent blijft onder grens van 200.000 kijkers


De kijkcijfers van woensdag 8 augustus 2018 (SKO)

SBS 6 heeft met de dagelijkse realityshow House of Talent vooralsnog niet bepaald een hit in handen. Ook de derde aflevering scoorde woensdagavond ver onder de grens van 200.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het nieuwe John de Mol-format, een soort nieuwe Starmaker, heeft er nu drie afleveringen op zitten. De eerste drie afleveringen trokken respectievelijk 187.000 (6,4 procent), 165.000 (5,0 procent) en 173.000 kijkers (5,0 procent).

Direct na House of Talent wist het programma Utopia woensdagavond 388.000 kijkers (9,1 procent) te bekoren. Die titel is voor SBS 6-begrippen redelijk succesvol.

De grote winnaar op prime time was De Slimste Mens met 1,1 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 2.

NPO 1 scoorde 927.000 kijkers (20 procent) met De Nieuwe Lekkerbek, waarna Laat Mij Maar Lopen 559.000 kijkers (12 procent) neerzette.

Het brons op prime time was voor RTL 4. Het Italiaanse Dorp: Ollolai kwam uit op 593.000 kijkers (13 procent). Daaraan voorafgaand deed Mijn Zaak Is De Beste 241.000 kijkers (5 procent).

Verder was vooral NPO 3 in trek. Het EK Atletiek wist 531.000 kijkers (11 procent) te vermaken.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 313.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Rambo 3: 302.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Angels and Demons: 296.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Wie Goed Doet: 235.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Roelvinkjes Dave en Donny doen zaken: 135.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Breakfast Club: 100.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (922.000), Zesuurjournaal (824.000), EenVandaag (753.000), RTL Boulevard (626.000), Europese Kampioenschappen (540.000), Editie NL (455.000) en M (443.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Laat op Eén (697.000), Kanniewaarzijn (669.000), Hart van Nederland (637.000), Nieuwsuur (599.000) en Shownieuws (580.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, NPO 2 pakte zilver met 11 procent en RTL 4 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.443.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.071.000
03. De Nieuwe Lekkerbek (NPO1) 927.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 922.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 824.000


06. EenVandaag (NPO1) 753.000
07. Laat op Eén (NPO1) 697.000
08. Kanniewaarzijn (NPO1) 669.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 637.000
10. RTL boulevard (RTL4) 626.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 599.000
12. Het Italiaanse Dorp Ollolai (RTL4) 593.000
13. Shownieuws (SBS6) 580.000
14. Laat mij maar lopen (NPO1) 559.000
15. Europese Kampioenschappen (NPO2) 540.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.0%
2. NPO2 / 11.4%
3. RTL4 / 11.2%
4. SBS6 / 7.7%
5. NPO3 / 7.2%


6. RTL8 / 4.6%
7. Vero / 4.6%
8. RTL7 / 4.4%
9. RTL5 / 2.3%
10. NET5 / 1.9%


11. BBCFirst / 1.3%
12. TLC / 1.3%
13. Discov / 1.3%
14. SBS9 / 0.9%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,6%
2. RTL Nederland 22,5%
3. SBS Groep 15,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen