Ollolai verslaat nagesynchroniseerde Barry Atsma


De kijkcijfers van dinsdag 24 juli 2018 (SKO)

Na het dipje van maandag – als tv-hit We Zijn Er Bijna de directe concurrent is – noteerde Het Italiaanse Dorp: Ollolai dinsdag juist zijn op een na meest bekeken aflevering tot nu toe. Er keken om half tien 668.000 mensen (17 procent) naar de RTL 4-serie. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ollolai was de winnaar om half tien. De realityshow versloeg de nagesynchroniseerde Duitse dramaserie Bad Banks op NPO 1. Daar keken een magere 525.000 mensen (13 procent) naar.

Het brons om half tien was voor De Kunstdetective met 330.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

De winnaars om half negen waren De Slimste Mens met 970.000 kijkers (23 procent) op NPO 2, Floortje naar het einde van de wereld met 912.000 kijkers (21 procent) op NPO 1 en Sterren Houden Huis met 372.000 kijkers (9 procent) op RTL 4.

Verder wist geen enkele zender op prime time een plek in de kijkcijfer top 25 te bemachtigen.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 281.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Rizzoli and Isles: 243.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Undercover Boss: 229.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Riddick: 216.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met De Reünie 21: 184.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Shrek The Third: 169.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Slechtste Chauffeur van NL: 134.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Sportjournaal (1 miljoen), Half Acht Nieuws (792.000), M (623.000), RTL Boulevard (526.000) en Editie NL (483.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (926.000), Jinek (752.000), Hart van Nederland (730.000), Shownieuws (570.000) en Nieuwsuur (450.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.460.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.365.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.100.000
04. Tour de France (NPO1) 1.057.000
05. Sportjournaal (NPO1) 1.005.000


06. De Slimste Mens (NPO2) 970.000
07. De Avondetappe (NPO1) 926.000
08. Floortje naar het einde van (NPO1) 912.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 792.000
10. Jinek (NPO1) 752.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 730.000
12. Het Italiaanse Dorp Ollolai (RTL4) 668.000
13. M (NPO1) 623.000
14. Shownieuws (SBS6) 570.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 526.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.3%
2. RTL4 / 12.2%
3. NPO2 / 8.1%
4. SBS6 / 7.7%
5. RTL7 / 4.8%


6. Vero / 4.5%
7. NET5 / 3.9%
8. RTL8 / 3.8%
9. NPO3 / 3.1%
10. RTL5 / 2.1%


11. TLC / 1.4%
12. Discov / 1.3%
13. SBS9 / 1.3%
14. N.geog / 1.1%
15. BBCFirst / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,5%
2. RTL Nederland 22,9%
3. SBS Groep 17,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: KRO-NCRV

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen