VI Blijft Thuis opent week twee met bijna 700.000 kijkers


De kijkcijfers van maandag 18 juni 2018 (SKO)

De RTL 4-talkshow VI Oranje Blijft Thuis van Wilfred Genee is zijn tweede week maandagavond begonnen met 664.000 kijkers (14 procent). Daarmee is het de op een na meest bekeken aflevering tot nu toe. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. VI Oranje Blijft Thuis begon vorige week met ruim een half miljoen kijkers. De meest bekeken aflevering was die van woensdag, toen er 704.000 mensen inschakelden. Het zijn scores waar Humberto Tan jaloers van wordt.

Voorafgaand aan de voetbaltalkshow trok Helemaal Het Einde 605.000 kijkers (10 procent). Al met al pakte RTL 4 daarmee brons op prime time.

De grote winnaar op prime time was de WK-wedstrijd Tunesië – Engeland (1-1) met ruim 2,1 miljoen kijkers (36 procent) op NPO 1. Het zilver was voor de detective Rebecka Martinsson met 830.000 kijkers (13 procent) op NPO 2.

Verder was vooral SBS 6 in trek op prime time: Mr. Frank Visser Hoe Is Het Nu Met deed 559.000 kijkers (9 procent), waarna Bonje met de Buren 557.000 kijkers (10 procent) scoorde.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Lost World Jurassic Park: 287.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met One Chance: 242.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Broodje Gezond: 222.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Librarian Quest for the Spear: 214.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met America’s Next Top Model: 61.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met First Knight: 61.000 kijkers.

Vooravond en late avond

België – Panama (1,8 miljoen), Studio Rusland (1,3 miljoen), Achtuurjournaal (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), GTST (887.000), RTL Boulevard (687.000), Zesuurjournaal (540.000) en Utopia (450.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (911.000), Jinek (801.000), VI Oranje Blijft Thuis (664.000), Nieuwsuur (654.000), Journaal Laat (553.000) en Shownieuws (544.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 33 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en NPO 2 brons met 11 procent.

Top 15
01. Voetbal WK TUN ENG (NPO1) 2.142.000
02. Voetbal WK BEL PAN (NPO1) 1.788.000
03. Studio Rusland (NPO1) 1.286.000
04. Journaal 20:00 (NPO2) 1.068.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.016.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 911.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 887.000
08. Rebecka Martinsson (NPO2) 830.000
09. Jinek (NPO1) 801.000
10. Voetbal WK VB (NPO1) 779.000


11. Voetbal WK SWE KOR (NPO1) 719.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 687.000
13. Toucans WK Warming Up (NPO1) 686.000
14. VI Oranje Blijft Thuis (RTL4) 664.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 654.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 32.9%
2. RTL4 / 12.1%
3. NPO2 / 10.9%
4. SBS6 / 8.6%
5. Vero / 3.9%


6. NET5 / 3.0%
7. RTL7 / 2.9%
8. NPO3 / 2.5%
9. RTL8 / 1.7%
10. RTL5 / 1.0%


11. TLC / 1.5%
12. Discov / 0.9%
13. BBCFirst / 0.7%
14. SBS9 / 0.7%
15. ID / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 46,3%
2. RTL Nederland 17,7%
3. SBS Groep 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen