Memories met Katja zorgt voor kijkcijferdipje


De kijkcijfers van maandag 19 februari 2018 (SKO)

Het nieuwe Memories met Katja Schuurman als presentatrice – ze volgde vorige week na vele jaren Anita Witzier op – heeft maandagavond wat kijkers verloren. Er keken vanaf iets voor half elf 799.000 mensen (18 procent) naar het programma, waar dat er vorige week nog een miljoen waren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Schuurman, die zich in Memories seksueler opstelt dan Witzier, zorgt daarmee voor een kijkcijferdipje in de programmering van NPO 1.

Zowel de programma’s ervoor, Studio Sportwinter (1,2 miljoen en 19 procent) en Radar (1,2 miljoen en 20 procent), als het programma erna, Jinek (942.000 en 34 procent) trokken meer bekijks.

Het zilver op prime time was voor SBS 6. Mr. Frank Visser: Hoe Is Het Nu Met noteerde om half tien 825.000 kijkers (14 procent). Daaraan voorafgaand had Zomer in Zeeland er 667.000 kijkers (10 procent).

RTL 7 pakte brons dankzij Voetbal Inside, dat door 821.000 mensen (13 procent) bekeken werd.

Pas daarna volgt RTL 4. Helemaal Het Einde moest genoegen nemen met 786.000 kijkers (12 procent) en The Good Doctor kwam niet verder dan 645.000 kijkers (11 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met 2Doc: 450.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Indiana Jones and the Last Crusade: 380.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 313.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Holland: 283.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Kiss the Girls: 256.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Lelijke Eendjes: 245.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), GTST (1,3 miljoen), RTL Boulevard (972.000), Pyeongchang Vandaag (907.000), EenVandaag (768.000), Editie NL (694.000) en Binnenstebuiten (612.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (942.000), Memories (799.000) en Hart van Nederland (649.000) het meest in trek. RTL Late Night haalde met 430.000 kijkers geen plek in de top 25.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.152.000
02. Schaatsen OS 500M H (NPO1) 2.014.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.406.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.261.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.251.000


06. Schaatsen OS Teamachterv D (NPO1) 1.233.000
07. Studio Sportwinter (NPO1) 1.226.000
08. Radar (NPO1) 1.206.000
09. Schaatsen OS 500M H (NPO1) 1.168.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 972.000


11. Jinek (NPO1) 942.000
12. Pyeongchang Vandaag (NPO1) 907.000
13. Mr. Frank Visser Hoe Is Het Nu Met (SBS6) 825.000
14. Voetbal Inside (RTL7) 821.000
15. Memories (NPO1) 799.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.0%
2. RTL4 / 14.6%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 8.1%
5. RTL7 / 6.0%


6. Vero / 4.9%
7. RTL8 / 3.5%
8. NPO3 / 3.3%
9. NET5 / 3.3%
10. RTL5 / 2.3%


11. Discov / 1.2%
12. TLC / 1.2%
13. BBCFirst / 1.1%
14. Comedy / 1.0%
15. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,4%
2. RTL Nederland 26,4%
3. SBS Groep 18,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Avrotros

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen