Groeten uit 19xx met De Munk terug boven miljoen


De kijkcijfers van woensdag 14 februari 2018 (SKO)

Het RTL 4-programma Groeten uit 19xx is woensdagavond met de zesde aflevering, waarin Danny de Munk centraal stond, weer boven de miljoengrens gestegen. Er keken 1,024 miljoen mensen (16 procent) naar de uitzending. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. In de eerste vijf afleveringen van deze tv-show stonden René Froger (1,1 miljoen), Bastiaan Ragas (940.000), Leontien van Moorsel (778.000), Frans Bauer (1,3 miljoen) en Henkjan Smits (861.000) centraal.

Volgende week is er nóg een aflevering van Groeten uit 19xx te zien. Dan staat het gezin van Tanja Jess en Charly Luske centraal.

Het programma Studio Sportwinter won gisteren van Groeten uit 19xx. Daar keken 1,6 miljoen mensen (25 procent) naar. Ook om half tien won 1 de strijd van 4: Vera kwam uit op 1 miljoen kijkers (18 procent) en Buurman Wat Doet U Nu op 799.000 kijkers (13 procent).

Het brons op prime time was voor de Veronica-voetbalwedstrijd Real Madrid – PSG met 938.000 kijkers (15 procent).

Verder haalde geen enkele andere zender op prime time de kijkcijfer top 25. SBS 6 was de zesde zender van het land.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS: 456.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 403.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Je Eigen Droomhuis: 391.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met The Blacklist: 317.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Goldeneye: 286.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Hart van Hadiah Tromp: 191.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Parental Guidance: 127.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), DWDD (1,6 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), GTST (1,1 miljoen), RTL Boulevard (910.000), Editie NL (719.000), EenVandaag (679.000), Binnenstebuiten (655.000) en Utopia (554.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (856.000), Hart van Nederland (710.000) en Nieuwsuur (498.000) het meest in trek. RTL 4 scoorde met RTL Late Night 478.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.489.000
02. Schaatsen OS 1000M D (NPO1) 1.873.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.631.000
04. Studio Sportwinter (NPO1) 1.622.000
05. Pyeongchang Vandaag (NPO1) 1.403.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.196.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.086.000
08. Rodelen OS Dubbel Heren (NPO1) 1.037.000
09. Groeten uit 19xx (RTL4) 1.024.000
10. Vera (NPO1) 1.022.000


11. Real Madrid – PSG (Vero) 938.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 910.000
13. Jinek (NPO1) 856.000
14. Buurman wat doet u nu (RTL4) 799.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 774.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.8%
2. RTL4 / 15.1%
3. NPO2 / 7.7%
4. SBS6 / 7.5%
5. Vero / 7.5%


6. NET5 / 4.3%
7. RTL7 / 3.9%
8. NPO3 / 2.9%
9. RTL8 / 2.3%
10. RTL5 / 2.1%


11. SBS9 / 1.3%
12. TLC / 1.0%
13. BBCFirst / 0.9%
14. Discov / 0.8%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,4%
2. RTL Nederland 23,4%
3. SBS Groep 20,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
februari 15, 2018 18:21

@Willem Ik denk niet dat het gebeurd maar Talpa zou natuurlijk wel Dokter Deen kunnen overnemen.

Gast
Mark
februari 15, 2018 16:40

Eens kijken wat RTL Boulevard straks te melden heeft over Erland. Zal wel zum kotzen zijn, waar iedereen over elkaar heen slijmt. Dan kijk ik liever naar Koos bij Shownieuws (hopen dat die er zit). Is ondertussen de nieuwe Albert Verlinde aan het worden. Net als Evert. Heerlijk, die valse nichterigheid.

Gast
Choco115
februari 15, 2018 15:37

Genoten van champions league
Npo1 eerste
Veronica doet het beter!!

Gast
Willem
februari 15, 2018 15:22

Beste Mark. Dr. Deen wordt niet gemaakt door mensen van Talpa dus kans is nihil dat het naar SBS6 gaat.

Gast
Mark
februari 15, 2018 15:17

Kijkcijfers van DWDD gaan ook echt door het dak zeg met OS samenvatting ervoor.

Gast
Mark
februari 15, 2018 15:08

Henk, J, Flippo, Arjan, enz.

In MAX Magazine interessant interview (4 pagina’s) met echtpaar Monique van de Ven / Edwin de Vries (Dokter Deen). Die laatste zegt nog materiaal genoeg te hebben voor 6 seizoenen. Maar het aankomende seizoen (start donderdag 1 maart) is het laatste. Ik zou zeggen: stap met Dokter Deen naar SBS 6. Serie haalt bij MAX al 2 miljoen kijkers (ik denk op donderdag voor het eerst prime time na het Journaal nog wel meer), dus als het bij SBS 6 al de helft haalt gaat de vlag daar al uit. Dan heb je een nieuwe Dokter Tinus met dito kijkcijfers.

Gast
Joop
februari 15, 2018 14:44

13.09 idd Dionne de graaf met haar dikke worsten vingertjes brrr en die stem…

Gast
Maggoos
februari 15, 2018 14:42

Wennemars en Dione zijn echt tenenkrommend irritant en slecht. Dione kan alleen maar veren in iemands reet stoppen. Zo irritant! Wennemars met zijn kinderachtige gouden/zilveren en bronzen poppetjes als er weer een medaille is gehaald. Hij verkoopt ze zeker ergens.

Gast
dirk
februari 15, 2018 13:09

Kunnen die vreselijke gesprekjes van studio sport niet verdwijnen van de tv. Zie ik die onnozele Bert maalderink Jorrit bergsma vragen stellen over de sokken die hij aanhad. Hoe verzin je het. Over die achterlijke wennemars en mutsje de graaff maar te zwijgen. Laat de andere sporten zien in de pauze.

Gast
Bart
februari 15, 2018 12:58

@Suomynona Ik denk dat de beslissing binnen de directie over Humberto bij RTL late night al genomen is. Marco kan nu wel Wilfred naar voren schuiven in de tijd dat hij er zit. En jij goed functioneren misschien zelfs blijft zitten. Ik wil wel eens zien wat hij er van maakt als hij wel een behoorlijk budget heeft voor een zender.

Gast
Maaike de Wit
februari 15, 2018 12:20

@Suomynona
Dat klopt. Marco zal wel een aantal dingen die op stapel stonden bij RTL 4 gaan schrappen.

Gast
Suomynona
februari 15, 2018 12:16

@ Bart

Welnee. Marco wordt waarnemend programmadirecteur. Hij zal vooral de continuïteit rond RTL 4 in gang houden, grote beslissingen als de voortgang van Late Night zullen of nog voor 31 maart, of pas bij aanstelling van de opvolger worden gedaan.

Gast
Bart
februari 15, 2018 12:15

@J Ja die hadden er ook wel gekomen. Overduidelijk dat het klaar is voor Humberto deze zomer. Ik bedoel meer dat er een grote kans bestaat dat Marco nu Wilfred naar voren schuift. Wilfred en Beau afwisselend zijn wat mij betreft binnen RTL de beste die het kunnen doen.

Gast
J
februari 15, 2018 11:59

@Bart: Ik verwacht niet meteen spectaculaire veranderingen die nu komen omdat Erland vertrekt. Veranderingen die gaan komen hadden er anders ook wel gekomen denk ik.

Gast
Bart
februari 15, 2018 11:44

@J Marco Lauwerens neemt o.a. zijn taken over. Wat denk jij? Grote kans dat Wilfred dan de late night gaat doen.

Gast
J
februari 15, 2018 11:33

BREAKING: ERLAND VERLAAT RTL: https://t.co/RmlEaxjYKb?amp=1

Gast
andre
februari 15, 2018 11:33

Algemeen programmadirecteur Erland Galjaard vertrekt na 21 jaar bij RTL

Gast
robb
februari 15, 2018 11:10

Groeten uit XX klopt als er mensen meedoen als Danny en man zonder fake ,bewijst ook dat mensen het hebben gehad met mensen die zich sterren noemen.

Gast
robb
februari 15, 2018 11:07

Mart Smeets duwt de kijkcijfer van DWDD omhoog.

Gast
shenkie
februari 15, 2018 10:56

Gelijk heb je Weg Ermee! Laat de Volkskrant daar morgen mee komen. De ‘scoopjes’-koorts loopt te hoog op bij die krant.

Gast
Ron
februari 15, 2018 10:54

Echt een oprecht leuk en origineel format dat Groeten uit XX, feest der herkenning. En zelfs met gezinnen waar je denkt in eerste instantie niets mee te hebben, is het programma nog wel zo sterk om overeind te blijven qua gevoel en sfeer uit zo’n jaar.
Het is inderdaad wel volgens een strak draaiboekje ingevuld de volgorde waarvan je weet wat er gaat komen. Maar verder zeker nog leuk voor een seizoen 2.

Gast
retloW
februari 15, 2018 10:53

Genoten van 12 Steden, 13 Ongelukken
Sky Channel wederom 3e…..
Super Channel doet het beter!

Gast
bus
februari 15, 2018 10:32

die 19xx programmas. Hoe komt het toch dat ik daar totaal geen herinneringen op voel komen. ben oud genoeg om het mee gemaakt te hebben. Alleen die kleding al.
denken ze bij RTL nu echt dat we er in die tij als een stel aangeklede etalage poppen er overheen liepen.?

Gast
Remco
februari 15, 2018 10:22

SBS6 wederom vierde zender, met een dramatisch marktaandeel. Wie trekt daar nou eindelijk eens de stekker uit?

Gast
Donderdag
februari 15, 2018 10:12

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,4%
2. RTL Nederland 23,4%
3. SBS Groep 20,6%

Jinek-Tan 3-0 Tan zelfs niet in de top 25 deze week.

Vannacht een stukje gezien en het hoofd van Frits sprak boekdelen. Wat doe ik hier stond op zijn voorhoofd.

Gast
Wollter
februari 15, 2018 09:42

Wat een slecht uitgewerkt format

Gast
Frans
februari 15, 2018 09:37

Volgende week bij Tanja Zwarte Piet voorspel ik 6 honderd duizend kijkers , dat trekt Nederland niet

Gast
toxilogic
februari 15, 2018 09:30

Ach ja Maalderink zelden zo’n vervelende zuiger meegemaakt, dat die lul nog als z’n tanden heeft is een godswonder. Bij de NOS sport denken ze dat ze journalistiek bezig moeten zijn ten koste van alles gaan die minkukels voor hun eigen glorie.

Gast
Bart
februari 15, 2018 09:29

@Robert Helemaal eens! De uitzending had nog leuker geweest als het bezoek het voetbalteam van All Stars was geweest of als deze Danny en zijn zoon hadden opgehaald op zaterdag/zondagochtend om te gaan voetballen bij een voetbalclub waar de tijd stil heeft gestaan. Een plek waar Danny en Jenny vaak waren in de jaren 80.

Vreselijk dat stel van volgende week.
Een leuk grapje zou nog wel zijn als het bezoek volgende week Sinterklaas met een paar Zwarte Pieten is. Wil die kop van Tanja wel eens zien dan.

Het is een leuk programma en ik hoop op een 2e seizoen maar dan wat minder geformateerd. En niet elke week in de zelfde volgorde: Auto (die hadden wij ook thuis), muziek (zou die autoradio het doen?), huis rondkijken, verkleden, hapje en tv kijken, kids een spelletje en ouders aan tafel de krant lezen, uitje, bezoek met eten en daarvoor koken enz. Er mag wel wat meer aan toeval en spontaniteit worden overgelaten. Kasper doet het leuk als presentator maar ik vind zijn rol erg klein.

Gast
Robert
februari 15, 2018 09:07

Is een prima kerel die Danny, toevallig stukje gekeken.
Zal ik volgende week zeker niet doen, dat paar trek ik niet.

Gast
Wollter
februari 15, 2018 09:03

Genoten van Veronica.
RTL wederom 2de…..
Veronica doet het beter!

Gast
By the way
februari 15, 2018 08:42

Prima coverage op Eurosport van de sporten in Korea. Gewoon zoveel mogelijk live actie en veel minder geklets tussendoor. En ja, ook commercials maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Gast
Clio
februari 15, 2018 08:30

Konden ze niet alles op EuroSport gooien? Ze moeten toch bezuinigen bij de NPO?

Gast
Welterusten Kijker
februari 15, 2018 08:21

Frappant:
Na de sportmiddag van Ned.1. zijn er tijdens de winterspelen zo’n 500.000 “kijkers” die de afstandsbediening kwijt zijn of in slaap zijn gevallen.

Gast
Weg Ermee
februari 15, 2018 08:15

Zojuist een stukje van Studio Sport gezien, uiteraard zonder live beelden!
In plaatst daarvan was daar ene J. Stekelenburg met een roddel interview geplukt uit de Volkskrant, met de Bondscoach van 4 jaar geleden, na aanleiding van wat commotie binnen de achtervolgingsploeg schaatsen!
Daarna die nare B.Maalderink die zo vlak voor de 10 KM Sven Kramer hier ook mee kwam lastig vallen!
Sven bleef beleefd, eigenlijk veel te beleefd, maar greep gelukkig in door te zeggen, vindt je het erg dat ik me nu wil concentreren op de 10 KM!

Wat een enge opruiende mensen werken daar bij de NOS

Gelukkig hebben we het commerciële EUROSPORT voor de LIVE beelden van alle sporten!
Trouwens met net zo veel reclame als de Staats NOS! Over commercie gesproken!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen