Linda de Mol zorgt voor meest bekeken 5 Jaar Later ooit


De kijkcijfers van vrijdag 5 januari 2018 (SKO)

Linda de Mol heeft vrijdagavond gezorgd voor de meest bekeken aflevering van 5 Jaar Later ooit. Er keken direct na tv-hit The Voice of Holland maar liefst 1,4 miljoen mensen (29 procent) naar de uitzending op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nog nooit eerder keken er meer mensen naar 5 Jaar Later, ook niet in de afgelopen jaren, toen de show nog te zien was op NPO 1 en gepresenteerd werd door Jeroen Pauw. De meeste afleveringen bleven onder de miljoengrens.

De top drie van meest bekeken afleveringen ooit wordt afgemaakt door die met Matthijs van Nieuwkerk in 2012 en die met Joop van den Ende in 2009. Daar keken in beide gevallen 1,2 miljoen mensen naar.

Voor het eerst deze week week Beau van Erven Dorens meer kijkers te boeien dan zijn concurrent Jinek. Haar talkshow deed het alsnog goed met 861.000 kijkers (23 procent).

RTL 4 was niet alleen de winnaar op de late avond, maar dankzij The Voice of Holland ook op prime time. De laatste aflevering van The Battles was goed voor een score van ruim 2,1 miljoen kijkers (33 procent).

Het meest bekeken alternatief was De Slimste Mens met 1,5 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 2. Aansluitend wist Verborgen Verleden 629.000 kijkers (10 procent) te amuseren.

Het brons op prime time was voor NPO 1. De herhaling van Flikken Maastricht was goed voor 887.000 kijkers (14 procent), waarna de TV Show uitkwam op 945.000 kijkers (15 procent).

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Croods: 244.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Komt Een Man Bij De Dokter: 237.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 235.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met 3Doc: 219.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met 27 Dresses: 172.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Watchmen: 88.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Rich Kids of Social Media: 51.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Een Huis vol (950.000), EenVandaag (940.000), RTL Boulevard (852.000), Editie NL (681.000) en Binnenstebuiten (534.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren 5 Jaar Later (1,4 miljoen), Jinek (861.000), Hart van Nederland (751.000), Late RTL Nieuws (659.000) en Nieuwsuur (593.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.269.000
02. The Voice of Holland (RTL4) 2.109.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.485.000
04. 5 Jaar Later (RTL4) 1.411.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.209.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.182.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.163.000
08. Een Huis Vol (NPO1) 950.000
09. TV Show (NPO1) 945.000
10. EenVandaag (NPO1) 940.000


11. Flikken Maastricht (NPO1) 887.000
12. Jinek (NPO1) 861.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 852.000
14. Schaatsen EK Afstanden 1500M H (NPO1) 766.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 751.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 25.7%
2. NPO1 / 18.6%
3. NPO2 / 10.4%
4. SBS6 / 6.0%
5. NET5 / 3.9%


6. NPO3 / 3.9%
7. Vero / 2.6%
8. RTL8 / 2.3%
9. RTL7 / 2.0%
10. RTL5 / 1.0%


11. Discov / 1.2%
12. N.geog / 1.2%
13. SBS9 / 1.1%
14. Comedy / 0.8%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,9%
2. RTL Nederland 31,0%
3. SBS Groep 13,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen