Nick Schilder-show Keep It Cool zakt weg op SBS 6


De kijkcijfers van dinsdag 21 november 2017 (SKO)

De SBS 6-show Keep It Cool van Nick Schilder is dinsdag behoorlijk weggezakt. Er keken om half tien 282.000 mensen (5 procent) naar de spelshow. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Lead-in Talenten Zonder Centen scoorde eveneens onder het zendergemiddelde. Dat programma wist 462.000 kijkers (7 procent) te bekoren. Beide titels kampten met zwaardere concurrentie dan normaal: zusterzender Veronica, normaal gesproken een kleine vis, pakte zilver op prime time met voetbal.

De Champions League-wedstrijd Manchester City – Feyenoord kwam bij Veronica uit op 1,2 miljoen kijkers (20 procent).

De eerste drie afleveringen van Keep It Cool scoorden 581.000 (11 procent), 490.000 (9 procent) en 512.000 kijkers (9 procent). Vorige week was voetbal te zien op SBS 6.

NPO 1 trok met Opsporing Verzocht (1,2 miljoen kijkers en 19 procent) nét iets meer kijkers. Aansluitend wist Opgelicht 1,2 miljoen kijkers (20 procent) te bekoren.

Het brons op prime time was voor RTL 4: Het Perfecte Plaatje scoorde 986.000 kijkers (16 procent). Het aansluitend uitgezonden Onschuldig blijft teleurstellen met ditmaal 401.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Volle Zalen: 400.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Parker: 367.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met House Rules NL: 328.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Samantha en Michael scheiden ermee uit: 273.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Life of Pi: 172.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Verkracht of niet: 169.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (958.000), Sinterklaasjournaal (937.000), Editie NL (828.000) en Utopia (693.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,1 miljoen), Pauw (857.000), Hart van Nederland (645.000) en Shownieuws (473.000) het meest in trek. RTL Late Night trok voor de tweede dag op rij niet genoeg kijkers voor een plek in de top 25: er keken 415.000 mensen.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en Veronica brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.974.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.301.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.240.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.206.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.185.000


06. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.180.000
07. Manchester City – Feyenoord (Vero) 1.178.000
08. Opgelicht (NPO1) 1.159.000
09. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.130.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.082.000


11. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 986.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 958.000
13. Sinterklaasjournaal (NPO3) 937.000
14. Pauw (NPO1) 857.000
15. Editie NL (RTL4) 828.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.3%
2. RTL4 / 15.0%
3. Vero / 11.4%
4. SBS6 / 8.2%
5. NPO2 / 6.2%


6. RTL7 / 4.7%
7. NET5 / 3.8%
8. NPO3 / 3.2%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.2%


11. Discov / 1.1%
12. ID / 0.8%
13. Comedy / 0.7%
14. N.geog / 0.7%
15. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,7%
2. RTL Nederland 24,4%
3. SBS Groep 23,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen